Gå til innhold

Irriterende Bertel. O. Steen

Ranger emnet


pettergutt

Anbefalte innlegg

Jeg gikk innom Bertel. O. Steen på Ullevål 11. april for å kikke på bil. Tenkte at en cab til sommeren ville være kjekt. Selger mente at slike biler hadde de mange av så en ukes leveringstid ville være realistisk. Selv syns jeg dette hørtes litt lite ut og spurte hvor lenge det ville være i værste fall, og da ble fem-seks uker antydet. Det var det samme selger sa da jeg kom for å bestille bil dagen etter.

 

Etter syv uker hadde jeg ikke hørt noenting og ringte selger for å høre hva som skjedde.

Joda, den var nettopp ferdig på fabrikk i Tyskland, og var ventet til Norge snart. Jeg skulle bli oppringt når den kom. "Hmm....bra tenkte jeg, da tar det vel bare en uke eller så."

 

To uker senere hadde jeg ikke fått noen telefon og ringte selger igjen. Joda, bilen var nettop kommet til Norge og sto på kaien. Jeg kunne nok hente den i løpet av uken. Greit nok, under en uke igjen er jo ikke så ille.

 

Over en uke til gikk, og jeg måtte selv ringe selger igjen. Joda, de hadde fått bilen, men den måtte klargjøres, og det tok litt tid. Tre dager mente selger. "Hmm....bra tenkte jeg, da får jeg bil til helgen da"

 

Dagen etter ringte selger(jøss) og mente at tirsdag ville passe bedre, for da fikk de fikset feil hvis det skulle oppstå noe uventet med klargjøringen. Jeg ble litt irritert, men tenkte at da får jeg heller tilbringe helgen på fjorden i båt istedet.

 

Idag (tirsdag) ringer selger og sier at de ikke har klart å klargjøre bilen helt og derfor må vente til onsdag (imorgen) med å levere ut bilen. Attpå til har de klart å bestille skinninteriør (ikke det at skinn ikke er fint, og ikke minst dyrere. Men jeg har IKKE bestilt skinn fordi jeg ikke vil ha det i den bilen).

 

Så nå vet jeg ikke hva som skjer. Om de kan bytte interiør her i landet, eller om jeg må vente enda to-tre måneder (da er jo sommeren over.....jippi....hurra for cab om vintern)

 

Er det ikke lov å forvente mye mer enn dette når man skal bruke et par hundre tusen på bil?

Og tar det så lang tid å frakte en bil, eller er det selger som lyver?

Måtte bare få det ut.....puhh..

 

Edit: Nå har jeg vært nede på Autostern og sett etter selv. Det står en bil med mitt navn på, med feil farge både på lakk og interiør, pluss at det er skinn og ikke stoff. Skal sånt gå an idag?? Man blingser da ikke når man lager en bil på bestilling gjør man?

"Øøhh....la oss se....? Farge?....sort......hmm, var det sølv?? Æsj..,vi bare lakker med noe vi har liggende. Også kaster vi inn noen stoler vi har stående som ingen ville ha, og håper kjøperen ikke legger merke til det"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Snakket med selger igjen idag, og han bekreftet at det var skjedd "noe tull" og at han sikkert kunne fikse bilen om til sort og blå hvis jeg ville??....Hallo!!

 

Og når jeg åpnet posten idag når jeg kom hjem lå vognkortet der, men til en annen bil, registrert på min samboer.......Hallo en gang til!!!!

 

Hva er det de driver med? Jeg har sluttet å irritere meg, blir bare mer og mer forundret over hvor mye feil det er mulig å få til.

Er det fest der oppe så alle er fulle? Eller har barna til de ansatte overtatt jobben?

Har de funnet vikarer i Skippergata?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hev kjøpet! Du vil ikke ha slike folk som skal ta i mot bilen din til service eller om det skulle være garanti spørsmål.

 

Si at du velger å kjøpe bil hos seriøse folk, samt sende ett brev til tyskland til Mercedes og fortelle hvordan norske forhandleren dems behandler kundene sine.

 

Mvh

Ikke akkuratt løsgjenger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag (tirsdag) ringer selger og sier at de ikke har klart å klargjøre bilen helt og derfor må vente til onsdag (imorgen) med å levere ut bilen. Attpå til har de klart å bestille skinninteriør (ikke det at skinn ikke er fint, og ikke minst dyrere. Men jeg har IKKE bestilt skinn fordi jeg ikke vil ha det i den bilen).

 

 

Som noen andre her nevte, Cab uten skinn? Er det så lurt da?

 

Men med slik service foreslår jeg du hever kjøpet eller forlanger en heftig rabatt, om to selgere har oppgitt så grovt ukorrekte leveringstider.

Dette kan du ta til Forbrukerombudet eller hva det heter, Tv2 Hjepler deg sikler sikkert også på en så spesiell sak som denne, men såpass dyre gjenstander som en ny bil, kanskje tom. noe så prestisjefult som en Merce, eller er det kanskje en Pug? :P

 

Om de ga deg interiøret uten ekstra kostnader hadde det kunnet sette et plaster på såret, i alle fall en del av såret eller?

Men lakkert i feil farge?! Er det mulig?

Har en kompis på den lokale Mercesjappa, og de har da aldri brukt tider som ligner de der på klargjøring av en bil, så med det i bakhodet vil det nok ta dem ÅR å ribbe bilen for å lakke den, og sette den samen igjen.

 

Slikt tåler jeg ikke, når en legger så mye penger i noe forventer jeg service og kvalitet deretter, men det blir vell dagligdags for slike forhandlermennesker.

 

BLAH!

 

Forresten, hvilken bil er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde hevet kjøpet, hvis du ikke velger å gjøre det har du krav på å få låne den bilen som har kommet til landet gratis (-bensin) til den bilen du egentlig bestillte er ferdig. Ikke gå med på omlakkering og/eller bytte av interiør. Grin deg gjerne til et plaster på såret, ekstrautstyr for samme prisen eller få et lite avslag i prisen.

- 1994 BMW 525iXA Touring

- 1995 BMW 525tdsA Touring -SELGES-

x 1994 BMW 525i E34

x 1989 BMW 316i Coupê

x 1986/7 2x Mazda 929 vintersleder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hev kjøpet å bli ferdig med det. Dette hendelsesforløpet var voldsomt irriterende.

 

Og får dere som reagerer på stoffseter i cabriolet: HVORFOR IKKE?

 

Jeg oppsøker stoffseter i alle mine biler. Skinn er ikke annet enn lukt og pent å se på. Stoffseter er mer funksjonelt.

 

Leit hvis man er uheldig og det begynner å regne etc .. da er det dritt å ikke ha skinn i cab:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skinn er ikke annet enn lukt og pent å se på. Stoffseter er mer funksjonelt.

 

Det er det dummeste jeg har lest på lenge. Skinn er mer holdbart, slitesterkt og lettere å holde rent enn stoff/tekstil. Skinn holder i flere år med riktig pleie, stoff slites hver gang du går ut og inn av bilen. Med skinn slipepr du også et voldsomt støvproblem og det setter seg ikke lukt i skinn som i stoff.

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det dummeste jeg har lest på lenge. Skinn er mer holdbart, slitesterkt og lettere å holde rent enn stoff/tekstil. Skinn holder i flere år med riktig pleie, stoff slites hver gang du går ut og inn av bilen. Med skinn slipepr du også et voldsomt støvproblem og det setter seg ikke lukt i skinn som i stoff.

Men hva er greia med delskinn? Det ser bare helt på trynet ut..

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo

2011 VW Transporter TDI (firmabil)

2007 VW Transporter TDI 4Motion

2004 VW Transporter TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skinn er fint se på, men det er ekkelt å sitte i. Klamt og du brenner deg å det om sommern, og kaldt og kjipt om vintern. Jeg er enig i støvet, men da får man heller støvsuge litt oftere. Og regn?.....man kjører da vel bare opp taket....eller?

 

Møtte opp på Autostern idag og spurte hva de dreiv med. Selger prøvde seg på en liten sleip en og sa det var fordi jeg hadde etterbestilt noe og fabrikken ikke hadde fått alt med seg.

"Du kan slutte å prøve deg og heller fortelle meg hva du har tenkt å gjøre med saken" sa jeg, og da la han seg helt flat.

Enden på historien hittil er at ny bil er bestilt fra Tyskland med vip. prioritet (wow), og jeg får låne en ny bil til jeg kan hente min egen.

 

Tror jeg skal prøve å grine meg til noe ekstrautstyr for tort og svie også :)

 

Jeg syns dette er en grei reaksjon fra forhandler. Noen kommentarer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skinn er fint se på, men det er ekkelt å sitte i. Klamt og du brenner deg å det om sommern, og kaldt og kjipt om vintern. Jeg er enig i støvet, men da får man heller støvsuge litt oftere. Og regn?.....man kjører da vel bare opp taket....eller?

 

Slikt kommer jo helt an på hvor man er. Kjører man på E6 og det begynner å sprutregne så må man vi vente til neste avkjøring før man får stoppet bilen og kjørt opp taket.

 

Møtte opp på Autostern idag og spurte hva de dreiv med. Selger prøvde seg på en liten sleip en og sa det var fordi jeg hadde etterbestilt noe og fabrikken ikke hadde fått alt med seg.

"Du kan slutte å prøve deg og heller fortelle meg hva du har tenkt å gjøre med saken" sa jeg, og da la han seg helt flat.

Enden på historien hittil er at ny bil er bestilt fra Tyskland med vip. prioritet (wow), og jeg får låne en ny bil til jeg kan hente min egen.

 

Tror jeg skal prøve å grine meg til noe ekstrautstyr for tort og svie også :)

 

Jeg syns dette er en grei reaksjon fra forhandler. Noen kommentarer?

 

Jeg vil jo ikke si det er en grei reaksjon fra forhandler når de ikke kan innrømme feilen med en gang. De forteller deg jo bare hvilken behandling du kan regne med den dagen du kanskje får problemer med et eller annet og vil ha det reparert på reklamasjon.

 

Hvis de har bestilt bilen nå så burde de grine fort hvis du skal ha med noe ekstrautstyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår