Gå til innhold

Krav på gratis rettshjelp?

Ranger emnet


Manuell

Anbefalte innlegg

Dette var kjipt...

Men det er typisk snuten i Ski å overreagere, husker ikke hva han heter, men har heelt sikkert støtt på han som var så hissig.. Husker han skulle prøve å presse meg til å tilstå noe jeg ikke hadde gjort :rolleyes:

 

Og å anmelde snuten i Ski er bare å glemme tror jeg, folk som har prøvd før har bare blitt kasta ut av politikammeret :boxing

Ja han er en kødd. Glemte å spørre etter tjeneste nr. hans, men det finner jeg vel ut av.

Å anmelde han skal jeg klare. så om jeg må dra til et annet politikammer for å klare det.

Opel Astra1,7 TDI

Nissan 200sx s13 D-Spec

BMW e28 Is bil

Suzuki bandit Draps maskin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Idag har jeg sitti på telefon med ski politikammer i 2timer, men kommer ingen vei siden juristen som har saken ikke er tilgjengelig.

Jeg fikk navnet hans å ringte til og med hjem til han, men ingen å få tak i.

Så gjør et nytt forsøk i morgen, da skal jeg ha tak i han..

Opel Astra1,7 TDI

Nissan 200sx s13 D-Spec

BMW e28 Is bil

Suzuki bandit Draps maskin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som dere sikkert vet var jeg innstilt på å lage et helvete.

Så ordna jeg meg et jobbinterviu med hos havslund sikkerhet som sikkerhets konsulent. en jobb jeg ikke ville ha.(når sant skal sies; fikk jeg jobben men takket nei) men jeg var avhengi av lappen i denne jobben. Så ringte jeg og krevde at jeg skulle få en annen jurist siden det var umulig for meg å få kontakt med juristen jeg hadde. Det gikk ikke siden det var bare han som kjente til saken. Da sier jeg at jeg ikke finner meg i dette å at fremtiden min blir ødelagt pga av at jeg ikke kan fortelle i jobbinterviuet når jeg får tilbake førerkortet. Så krever jeg at de finner frem saken så jeg kan få tjenestenr. til de politifolka som tok meg så jeg kan anmelde dem å gå til sak mot dem. Da får jeg igjen beskjed om at de ikke kan røre saken før juristen har sett på den. da sier jeg at det er bullshit, nå tar jeg kontakt med advokaten min. Dette er helt uhørt, jeg har ikke hatt mulighet for å nekte straffeskyld før nå så da blir det 3 uker fra nå av som gjelder før dere skal ha satt opp en rettsak. Dette finner jeg meg ikke i! Ser dere i retten..

 

Så tar det to timer så får jeg en telefon: Vil du at vi skal sende deg førerkortet i posten eller vil du komme å hente det nå?

 

Når systemet fucker med deg, må du fucke med systemet!

 

Mvh Manuell

Opel Astra1,7 TDI

Nissan 200sx s13 D-Spec

BMW e28 Is bil

Suzuki bandit Draps maskin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er arbeidsledig og har mistet førerkortet for brudd på veitrafikkloven §3 noe jeg mener jeg ikke er skyldig i. har jeg krav på gratis rettshjelp?

kl 02.00 på natta er jeg ute å kjører, ingen biler å så noe sted. Så jeg legger opp en liten sladd i rundkjøringa på vått\glatt føre. Da kommer politiet ut av en rundkjøring 200m lenger oppe. Den ene politimannen trodde han var med i en amerikansk film og at jeg var narkolanger. Fikk beskjed om å holde henda over hodet. Den andre politimannen var ålreit å sa at vi skulle diskutere om jeg mista førerkortet men da overstyrte nypd politikaren han å sa at jeg mister lappen. Ikke nok med det men han avskilter bilen min pga utslitte dekk og sprekk i frontruta. så hører jeg han sier på sambandet at jeg har drevet med vill burning i rundkjøringa. Noe jeg ikke hadde gjort. jeg hadde ikke en gang brukt clutsh, bare gasse bilen ut. Siden det ikke var biler eller mennesker i nærheten har jeg ikke brutt §3. Godtok straffeskyld på stedet men har rett til å forandre mening innen det har gått en uke. Så jeg kommer til å nektestraffeskyld. så det blir rettsak.

Er det noen som har erfaringer fra lignendesaker eller kan hjelpe meg ut av denne situasjonen. Søker jobb å trenger førerkort i forbindelse med det.

 

Takker for raske og seriøse svar!

Mvh Manuell

 

 

Først må jeg bare si at du er utrolig uheldig. Jeg kjørte rundt rånerunda her i Kristiansand for noen dager siden. Hadde lagt om fra helårsdekk til sommerdekk på bilen til en kamerat og skulle ut å teste om det var noe futt i de nye dekkene. Legger den gamle merca bredt i så og si alle svingene nede i sentrum på tørt føre og gasser litt. Er garantert over fartsgrensen. Bak meg ligger en kamerat som kjører i samme stil. Uansett. Når vi er ferdig med runda og skal til å parkere på kaia kommer det en sølv metallic Mercedes C-klasse med blålys i fangeren ned på kaia. Han stripeparkerer med meg og krever å få se lappen min. Jeg gir den til han og han sier at de får masse klager på slik kjøring av folk som ringer inn og lurer på hvorfor jeg kjører slik. Jeg sier jeg beklager men at vi har nettopp byttet dekk og skulle ut å sjekke om det var noe futt i dem, men dette var kanskje ikke den beste måten. Så spør han om det var noe futt i dem og om jeg har lyst til å fortsette å ha glede av sommerdekkene resten av sommerferien. Da svarer jeg ja også gir han meg lappen tilbake med en advarsel. Kameraten min som lå bak meg fikk samme moralpreken. Hadde det ikke vært for at han lå bak forresten hadde jeg garantert mistet lappen for jeg hadde ca. 80 på det raskeste.

 

Det virker som om politiet her i Kristiansand er ganske O.K. for jeg har blitt stoppet 4 ganger i år og ikke fått så mye som et forelegg engang.

 

Konge At du vant da. Det er så sjeldent at de faktisk gidder å dra så små saker som dette til retten, så hvis man bare nekter plent, kommer opp med noen gode argumenter og setter seg inn i hvilke rettigheter man har slipper man som oftest unna dersom det er tvilstilfeller. I saker der man klart har gjort et overtramp er det ikke så mye og gjøre.

UTSOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som dere sikkert vet var jeg innstilt på å lage et helvete.

Så ordna jeg meg et jobbinterviu med hos havslund sikkerhet som sikkerhets konsulent. en jobb jeg ikke ville ha.(når sant skal sies; fikk jeg jobben men takket nei) men jeg var avhengi av lappen i denne jobben. Så ringte jeg og krevde at jeg skulle få en annen jurist siden det var umulig for meg å få kontakt med juristen jeg hadde. Det gikk ikke siden det var bare han som kjente til saken. Da sier jeg at jeg ikke finner meg i dette å at fremtiden min blir ødelagt pga av at jeg ikke kan fortelle i jobbinterviuet når jeg får tilbake førerkortet. Så krever jeg at de finner frem saken så jeg kan få tjenestenr. til de politifolka som tok meg så jeg kan anmelde dem å gå til sak mot dem. Da får jeg igjen beskjed om at de ikke kan røre saken før juristen har sett på den. da sier jeg at det er bullshit, nå tar jeg kontakt med advokaten min. Dette er helt uhørt, jeg har ikke hatt mulighet for å nekte straffeskyld før nå så da blir det 3 uker fra nå av som gjelder før dere skal ha satt opp en rettsak. Dette finner jeg meg ikke i! Ser dere i retten..

 

Så tar det to timer så får jeg en telefon: Vil du at vi skal sende deg førerkortet i posten eller vil du komme å hente det nå?

 

Når systemet fucker med deg, må du fucke med systemet!

 

Mvh Manuell

Utrolig bra! Det hjelper alltid å så på som bare det! :) Grattulerer med lappen tilbake og alt sånt :) m'm

1973 Pontiac Firebird

2007 VW Passat 2.0 TDI

[X] 1961 VW Boble

[X]1983 VW Golf MK1 OldSchool

[X]1988 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud da mann, vet du ikke at INGEN lover og regler har tilbakevirkende kraft. Det vil altså si med andre ord at om du var 20 år (eller mer) FØR 01.01.05 så kan du helt fint kjøre moped uten noe form for sertifikat eller bevis, trenger kun legitimasjon. MEN derimot om du har fylt 20 ETTER 01.01.05 så må du ha sertifikat av typen moped, lettmotorsykkel, motorsykkel, bil osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud da mann, vet du ikke at INGEN lover og regler har tilbakevirkende kraft. Det vil altså si med andre ord at om du var 20 år (eller mer) FØR 01.01.05 så kan du helt fint kjøre moped uten noe form for sertifikat eller bevis, trenger kun legitimasjon. MEN derimot om du har fylt 20 ETTER 01.01.05 så må du ha sertifikat av typen moped, lettmotorsykkel, motorsykkel, bil osv.

 

 

nei, dette stemmer ikke.

 

Det er med at du kan kjøre moped etter fylt 20 tjue uten no form for kjørekort går ikke ann lengere. denne regelsen forsvant 1 feb i år.

 

Min far jobber med dette til daglig (ja, han er polti...sux, veit) så dette kan jeg si med hundre % sikkerthet om at det stemmer.

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud da mann, vet du ikke at INGEN lover og regler har tilbakevirkende kraft. Det vil altså si med andre ord at om du var 20 år (eller mer) FØR 01.01.05 så kan du helt fint kjøre moped uten noe form for sertifikat eller bevis, trenger kun legitimasjon. MEN derimot om du har fylt 20 ETTER 01.01.05 så må du ha sertifikat av typen moped, lettmotorsykkel, motorsykkel, bil osv.

 

Her tar du nok grundig feil. Nå har mopedlappen blitt ett ekte sertifikat og man må ta det for å få kjøre moped. Dem som har tatt mopedlappen (den laminerte papirlefsa) før 01.01.05 kan fortsatt kjøre moped, men ikke dem som bare har alderen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår