Gå til innhold

Krav på gratis rettshjelp?

Ranger emnet


Manuell

Anbefalte innlegg

Jeg er arbeidsledig og har mistet førerkortet for brudd på veitrafikkloven §3 noe jeg mener jeg ikke er skyldig i. har jeg krav på gratis rettshjelp?

kl 02.00 på natta er jeg ute å kjører, ingen biler å så noe sted. Så jeg legger opp en liten sladd i rundkjøringa på vått\glatt føre. Da kommer politiet ut av en rundkjøring 200m lenger oppe. Den ene politimannen trodde han var med i en amerikansk film og at jeg var narkolanger. Fikk beskjed om å holde henda over hodet. Den andre politimannen var ålreit å sa at vi skulle diskutere om jeg mista førerkortet men da overstyrte nypd politikaren han å sa at jeg mister lappen. Ikke nok med det men han avskilter bilen min pga utslitte dekk og sprekk i frontruta. så hører jeg han sier på sambandet at jeg har drevet med vill burning i rundkjøringa. Noe jeg ikke hadde gjort. jeg hadde ikke en gang brukt clutsh, bare gasse bilen ut. Siden det ikke var biler eller mennesker i nærheten har jeg ikke brutt §3. Godtok straffeskyld på stedet men har rett til å forandre mening innen det har gått en uke. Så jeg kommer til å nektestraffeskyld. så det blir rettsak.

Er det noen som har erfaringer fra lignendesaker eller kan hjelpe meg ut av denne situasjonen. Søker jobb å trenger førerkort i forbindelse med det.

 

Takker for raske og seriøse svar!

Mvh Manuell

 

 

 

 

Hvorfor godtok du alle tinga fra politiet, hvor mye mønster har du i dekka? har du over 1.6mm med mønster på det mest slitte stedet er dette en falsk annklage, la du bilen ut med vilje?

jeg ble annklaget for å grisekjøre i vinter, men sa at jeg ikke hadde sandsekker, baki, og at det er glatt pga masse snø osv.

og nå på sommeren når det er vann og pollenstøv er det sviin glatt i enkelte svinger\rundkjøringer. og når bakenden sklir, så må man jo korrigere slik man lærte på kjøreskolen ( hehe, eller før den tid )

 

Ta og klag til ang beslagleggelsen.

 

Mvh Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

De kan også avskilte bilen din hvis politimannen vurderer den som trafikkfarlig.

Dvs, de lar deg ikke kjøre videre med kjøretøyet hvis det er i en slik stand at det er uforsvarlig.

At de tok lappen din for dette, er typisk politi nå om dagen. En liten sladd i rundkjøring skal normalt straffes med forelegg, er noe annet om man står stille og burner, da ryker lappen. Hvilken rundkjøring var dette? I Tønsberg eller? Dessverre vil det hjelpe lite å forklare sladden din med at det var glatt, da du skal avpasse farten etter foholdene....

Vær også oppmerksom på at hvis du taper i retten, vil du sikkert også få en strengere straff for å "belaste" rettsystemet, og du vil få en høyere bot.

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for hjelpen viking067

Hvorfor godtok du alle tinga fra politiet, hvor mye mønster har du i dekka? har du over 1.6mm med mønster på det mest slitte stedet er dette en falsk annklage, la du bilen ut med vilje?

jeg ble annklaget for å grisekjøre i vinter, men sa at jeg ikke hadde sandsekker, baki, og at det er glatt pga masse snø osv.

og nå på sommeren når det er vann og pollenstøv er det sviin glatt i enkelte svinger\rundkjøringer. og når bakenden sklir, så må man jo korrigere slik man lærte på kjøreskolen ( hehe, eller før den tid )

 

Ta og klag til ang beslagleggelsen.

 

Mvh Erik

Har drifta en del på industriområder i det siste, så det var ikke mer mønster igjen på midten av dekka delvis også pga at jeg kjører med 100%sperre.

 

Volvo lars: Nei det var ikke lars som kjørte foran meg.

 

Ang. mopedlappen så tror jeg at jeg fortsatt har den siden jeg hadde den før jeg fikk lappen. Ringte politiet istad å spurte om jeg hadde den, men det klarte ingen å svare på, men de mente jeg hadde den. Er det mulig?? det burde de vite. hvertfall når det er follo politikontor jeg ringe!

 

Mvh

Opel Astra1,7 TDI

Nissan 200sx s13 D-Spec

BMW e28 Is bil

Suzuki bandit Draps maskin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan også avskilte bilen din hvis politimannen vurderer den som trafikkfarlig.

Dvs, de lar deg ikke kjøre videre med kjøretøyet hvis det er i en slik stand at det er uforsvarlig.

At de tok lappen din for dette, er typisk politi nå om dagen. En liten sladd i rundkjøring skal normalt straffes med forelegg, er noe annet om man står stille og burner, da ryker lappen. Hvilken rundkjøring var dette? I Tønsberg eller? Dessverre vil det hjelpe lite å forklare sladden din med at det var glatt, da du skal avpasse farten etter foholdene....

Vær også oppmerksom på at hvis du taper i retten, vil du sikkert også få en strengere straff for å "belaste" rettsystemet, og du vil få en høyere bot.

Ja de har lov å avskilte bilen. Men at de avskilta den først og fremst pga at dekkene var slitt er litt drøyt. De burde kunne se ting litt mellom fingrene. sprekken i frontruta er liten og utenfor synsvidde når man sitter i førerstolen.

Dette skjedde i ski i follo. Jeg er klar over at dommeren blir irritert over at man velger å gå til retten med slike saker så det kommer til å gå utover straffen min, men jeg vet at jeg får 3mnd uansett fordi folk jeg kjenner har vært borti det samme med politiet i ski før. Så jeg har lyst til å gjøre et forsøk i retten selv om jeg ikke regner med å vinne. jeg prøve å anmelde den ene politimannen idag, men fikk beskjed om å komme tilbake på mandag. Boten får det gå sin gang med for jeg tålererer ikke at de fucker med meg.

Mvh

Opel Astra1,7 TDI

Nissan 200sx s13 D-Spec

BMW e28 Is bil

Suzuki bandit Draps maskin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 426hemi

Huff for et hælvete det er mulig å få for noe så uskyldig som det der. Ille.

Lykke til ja, dette er en sak du burde vinne synes også jeg. Om du ikke vinner, bekrefter det bare hvor urettferdig norge er.

Og en annen ting: ski er det største søplestedet det er mulig å befinne seg på. Pass også opp for sivile Toyota avensis stasjonsvogner .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var kjipt...

Men det er typisk snuten i Ski å overreagere, husker ikke hva han heter, men har heelt sikkert støtt på han som var så hissig.. Husker han skulle prøve å presse meg til å tilstå noe jeg ikke hadde gjort :rolleyes:

 

Og å anmelde snuten i Ski er bare å glemme tror jeg, folk som har prøvd før har bare blitt kasta ut av politikammeret :boxing

[o] BMW 320i 87' (Parkert)

[x] Peugeout 309 SX 89' (Vraka)

På let etter: 325 delebil, turbo grenrør og billig turbo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var kjipt...

Men det er typisk snuten i Ski å overreagere, husker ikke hva han heter, men har heelt sikkert støtt på han som var så hissig.. Husker han skulle prøve å presse meg til å tilstå noe jeg ikke hadde gjort :rolleyes:

 

Det var sikkert den hestekukken Jostein. Han ringte og prøvde å presse ut en tilståelse av meg og i fjor sommer pr tlf. Nå prøver han å komme inn på Stortinget, har jeg lest. Nok en nisse som vil bestemme hva vi skal gjøre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var sikkert den hestekukken Jostein. Han ringte og prøvde å presse ut en tilståelse av meg og i fjor sommer pr tlf. Nå prøver han å komme inn på Stortinget, har jeg lest. Nok en nisse som vil bestemme hva vi skal gjøre...

Hehe.. Follo politiet er jo samlested for sparka snut..

Tomter f.eks... Var egentlig narko snut som fikk sparken fordi han dreiv med det selv, men ble ansatt på Ski politikammer :rolleyes:

Nei, det politikammeret der graver forhåpentligvis sin egen grav med de politifolka de har

[o] BMW 320i 87' (Parkert)

[x] Peugeout 309 SX 89' (Vraka)

På let etter: 325 delebil, turbo grenrør og billig turbo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter deg jeg også, selvfølgelig! Jeg mente det ikke som at du skulle gi opp liksom, men bare som info :) Break a leg :boxing

Takker.. er klar over hvordan det ligger ann, men hadde vært morsomt å vinne denne saken i retten pga at det ville hjelpe andre i lignende saker siden.

Opel Astra1,7 TDI

Nissan 200sx s13 D-Spec

BMW e28 Is bil

Suzuki bandit Draps maskin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff for et hælvete det er mulig å få for noe så uskyldig som det der. Ille.

Lykke til ja, dette er en sak du burde vinne synes også jeg. Om du ikke vinner, bekrefter det bare hvor urettferdig norge er.

Og en annen ting: ski er det største søplestedet det er mulig å befinne seg på. Pass også opp for sivile Toyota avensis stasjonsvogner .

Ja ski har utvikla seg til et hælvete på jord i det siste. det var ikke så ille før..

Vi får håpe på det beste.

Opel Astra1,7 TDI

Nissan 200sx s13 D-Spec

BMW e28 Is bil

Suzuki bandit Draps maskin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår