Gå til innhold

Ombygging av bil

Ranger emnet


WhipeOut

Anbefalte innlegg

Ta kontakt med teknisk konsulent Rolf Roald (tidl ansatt i biltilsynet) hos American Car Club of Norway i Trondheim.

 

Hvis du melder deg inn i ACCN hjelper han deg så langt han klarer. Er du ikke medlem, får du sikkert noen gode råd og tips likevel.

Men årskontigenten på 650 kr eller hva det er nå, småpenger for ubegrenset konsulenthjelp til et slikt prosjekt som dette.

 

Ja jeg vet at det ikke er amerikansk bil du har, men problemstillingen er muligens kjent for de.

 

Hvis du bruker de bør du betale en årskontigent til ACCN uansett. De folkene der oppe har gjort mer for bilhobbyen (uansett merke) enn alle andre bilorganisasjoner tilsammen.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

bygg om bilen, hold kjefft , og kjør, så lenge at det ikke er radikale endringer på motor og sånn . . husk og på det med effekt avgift,og sånne ting, hk koster peng, så bare sett over den nye motoren og hold fint kjefft, har du ikke kompisser som tar eu kontroll??+ selv satt i en 3,2 alpina, i en 520 i, hehe, funka greit, men med alle deler fra en alpina,. kat å allt, slik at d virker orginalt men ikke radikalt endra fra en 520.. tar du tegninga?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei...leste nettopp gjennom tråden....satt nettopp og snakket om dette med en som hadde importert en amerikaner...men det er en stund siden....tror han var hos teknologisk institutt....men som sagt veldig lenge siden....17000 betalte han da....pluss at bremsene måtte skiftes fordi devar helt ferdige når han fikk bilen tilbake...

vwsportz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm. Jeg burde kanskje ikke gnåle mere om dette her, men jeg bare synes det virker så idiotisk. Så jeg spør nå..

 

La oss si at jeg hadde f.eks. en 91 model camry. Den har 3sfe motor med katalysator og noe dill. Dersom jeg tok motoren fra en annen 91 model da ville det vært greit går jeg utifra. Men sett at jeg hadde en 87 modell delebil og plutselig måtte ta motoren av denne over i 91 modelen. Også 87 modellen har den samme 3sfe motoren, men uten katalysator. Den med katalysator har også noen ekstra vakuumslanger og klokker på innsprøytningen og et kullfiberfilter og en litt annerledes luftmengdemåler. Men ellers er jo motorblokka akkurat lik.

Dersom jeg da tok motorblokka fra 87 modellen over i 91 modellen, og brukte de delene fra 91 modellen som er forskjellig mellom de to, da ville jeg jo hatt en motor som var identisk med en fra 91 modellen, og som også har identisk avgass. Men dette ville da ikke blitt godkjent bare fordi serienummer på motoren stammer fra en 87 modell??

Det er jo i tilfelle noe man kanskje burde ta i betraktning når man leter etter delebil.. Det hakke jeg tenkt før i allefall..

The Edge

skal ikke ha noe å si om de to motorene har samme modellnummer. og tar du alle eksterne deler som katalysator og innsprut og div deler fra en 91`blokk på en 87`blokk vil det jo tross alt bli samme motor ;)

den vil bare bli litt eldre.

det er jo avgassene og hk/trim de er mest intressert i. "få ned utslippet og betal for hk"...

 

har sett og bygd og byttet mye rart av motor og div og aldri vært problem med biltilsyn.

kan man prate for seg og sier de rette tinga må det jo gå opp et lys for de og...hehe...

 

mvh, stig

1986 bmw 318i

1987 Ford Escort xr3i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår