JPS Skrevet Juni 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2005 Jeg har vurdert å bygge bilen min om fra GTI 8V til 16V....Jeg har et par spørsmål om dette!!! Jeg vet at dette har vært oppe før, men jeg fant ingen ting... Jeg har en 16V motor, med forstilling, ledningsnett og alt som trengs "på hånd"...jeg bygde bilen min om til 8V i vinter fra 1,6 forgasser, og den har virket helt fint etter ombyggingen, men jeg har lyst på 16V og litt mer "guff"...;) - Trenger jeg å bytte hele ledningsnettet??Det som går bak til bensinpumpen også??? - Trenger jeg å bytte bensinpumpene??Eller bensinslangene?? - Er det noen problemer som pleier å dukke opp under en slik ombygging?? "Tips og tricks" mottas med takk..:) Siter 90mod:Golf Syncro TD (bruksbil) 83mod:Einser Golf 1,1 (prosjekt) x85mod:Golf 1,6 ombygd til GTI 8V-deretter 16V x 84mod:Golf GTI 8V (solgt) x 84mod:Golf GTI 8V (ribbet og blitt spiker) x 86mod:Golf 1,6 (ribbet og blitt spiker) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Opus Skrevet Juni 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2005 Du kan bruke samme pumpene hvis 8v'en er en EV/GZ-motor. Du kan bruke samme ledningsnettet bak. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Opus Skrevet Juni 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2005 Kan nok også være en ide å bruke varmeskjoldene som 16v har. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JPS Skrevet Juni 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2005 Jeg vet ikke om 8V`en er en slik motor...hvordan kan jeg sjekke opp i det??Hvilke varmeskjold tenker du på?? Siter 90mod:Golf Syncro TD (bruksbil) 83mod:Einser Golf 1,1 (prosjekt) x85mod:Golf 1,6 ombygd til GTI 8V-deretter 16V x 84mod:Golf GTI 8V (solgt) x 84mod:Golf GTI 8V (ribbet og blitt spiker) x 86mod:Golf 1,6 (ribbet og blitt spiker) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Opus Skrevet Juni 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2005 Motorkoden står fremme på venstresiden av blokka, like under toppen. Har du pumpa for hånden er det bare å måle diameteren, den skal være 60mm. Varmeskjoldet på torpedoveggen og det under nest siste potte. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.jenssen Skrevet Juni 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2005 Min ombygning medførte at jeg måtte bytte bakre del av ledningsnettet også. Men det er fort gjort. Var minst en ekstra ledning til pumpa, men så bytta jeg jo den også... Siter 01 Passat 1,9tdi Variant 94 Golf 3 1,8CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Opus Skrevet Juni 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2005 8v'en og 16v'en min har kliss likt ledningsnett bak, med eneste unntak at 8v'en har en ledning til spylerpumpa i tillegg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.jenssen Skrevet Juni 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2005 Kan vel være da fordi jeg har digifiz som har en annen tankmåler... sikkert derfor. Siter 01 Passat 1,9tdi Variant 94 Golf 3 1,8CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cheron Skrevet Juni 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2005 Kan vel være da fordi jeg har digifiz som har en annen tankmåler... sikkert derfor. Stemmer det.. Jeg hadde ikke den da jeg bygde om min 8v gti til 16v gti med digifiz.. Fikk det til å funke uansett :D Siter Deler til BMW 525 TDS - E34 og VW Transporter T4 er av interesse... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JPS Skrevet Juni 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2005 Takker for svar...Jeg har jo også pumpene "på hånd" då...så er vell greiest å bare bytte de også!!!Det samme gjelder vell egenlig ledningsnettet som går bak også då... Siter 90mod:Golf Syncro TD (bruksbil) 83mod:Einser Golf 1,1 (prosjekt) x85mod:Golf 1,6 ombygd til GTI 8V-deretter 16V x 84mod:Golf GTI 8V (solgt) x 84mod:Golf GTI 8V (ribbet og blitt spiker) x 86mod:Golf 1,6 (ribbet og blitt spiker) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.jenssen Skrevet Juni 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2005 Bare å sammenligne ledningene som går til pumpene. Sånn jeg fant ut at jeg måtte bytte... Ikke vits å bytte mer enn høyst nødvendig. Er nok jobb som det er. Siter 01 Passat 1,9tdi Variant 94 Golf 3 1,8CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JPS Skrevet Juni 7, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2005 Ja,eg vet at det er nok jobb egentlig...har gjort det samme før...var egentlig derfor eg lagde denne tråden for å forhøre meg om det var vits i å bytte bensinpumpene og noe av ledningsnettet....:) Siter 90mod:Golf Syncro TD (bruksbil) 83mod:Einser Golf 1,1 (prosjekt) x85mod:Golf 1,6 ombygd til GTI 8V-deretter 16V x 84mod:Golf GTI 8V (solgt) x 84mod:Golf GTI 8V (ribbet og blitt spiker) x 86mod:Golf 1,6 (ribbet og blitt spiker) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg