Gå til innhold

Olje filtre fra Biltema OK?

Ranger emnet


Yokishima

Anbefalte innlegg

Olje filtre fra Biltema OK?

 

Erfaringer?

 

Syns de virker så lette..?

 

 

Jeg ville ikke tatt sjansen på et til racing, men de er sikkert fine til vinterbilen.

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

bruker selv biltema filter på min bil.

Fungrer strålende det. Men da bytter jeg olje og filter på rundt 5-7k km.

Så til normal kjøring er det ikke noe problem.

 

Men som de andre sier, koster ett orginal filter 0-100 kr mere så kjøp heller orginalt da.

[/] Volvo V50 1.6 D Addition - Selges

[x] Volvo 440 89- 1,7i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som Biltema selger kommer veldig ofte fra akkurat samme underleverandører som bilprodusentene bruker så som oftest er kvaliteten like god.

 

Er det en splitter ny bil er det jo bra å safe helt og kjøpe orginalt men er bilen over 10 år gammel så er det like greit å bruke andre deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som Biltema selger kommer veldig ofte fra akkurat samme underleverandører som bilprodusentene bruker så som oftest er kvaliteten like god.

 

Er det en splitter ny bil er det jo bra å safe helt og kjøpe orginalt men er bilen over 10 år gammel så er det like greit å bruke andre deler.

 

Det er nettopp sånne holdninger som gjør at bilene forfaller etter fylte 10 år...

 

Oljefilter, olje, plugger, tenningsdeler, forgasser-/injectiondeler, pakninger, kjølevæske, registerreim, viftereimer, ja alt til motoren er ting man ikke sjanser på! Ellers er det aller meste som blir solgt hos Biltema helt kurant, og ofte ikke så mye dårligere enn det som koster 10 ganger mer. Men jeg har kjøpt ventilkåpe pakning der, og noen andre småting til motor, som jeg har endt med å aldri sette fordi det ikke virker til å stole på. Ventilkåpepakningen jeg kjøpte var halvparten så tykk som originalen! Men jeg bruker Biltema flittig, men det går mest i andre ting enn motordeler.

76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

82 MB 280SE W126-Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spurte engang, og noen av biltemafiltrene mangler returventil, slik at oljen forblir i filteret når du stopper motoren og ikke renner tilbake i bunnpanna.. Dette finnes i originalfiltre (til toyota iallfall) og gjør at du får oljen raskere rundt i motoren fordi noen desiliter er lagret i filteret.. Dessuten slipper du (iallfall på eldre motorer) å høre den typiske slamringen i noen få sekunder før oljen når fram på en motor som har stått noen timer. Sikkert hyggelig for motoren når det er minus 20°C ute...:) Hvorfor spare noen tiere på uorginalt filter spør nå jeg. Det finnes andre deler på biler som det er mer å spare ved å velge uorginalt.

Døll signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spurte engang, og noen av biltemafiltrene mangler returventil, slik at oljen forblir i filteret når du stopper motoren og ikke renner tilbake i bunnpanna.. Dette finnes i originalfiltre (til toyota iallfall) og gjør at du får oljen raskere rundt i motoren fordi noen desiliter er lagret i filteret.. Dessuten slipper du (iallfall på eldre motorer) å høre den typiske slamringen i noen få sekunder før oljen når fram på en motor som har stått noen timer. Sikkert hyggelig for motoren når det er minus 20°C ute...:) Hvorfor spare noen tiere på uorginalt filter spør nå jeg. Det finnes andre deler på biler som det er mer å spare ved å velge uorginalt.

 

Dette tror jeg er skikkelig pissprat. Hvorfor skulle Biltema filterene være dårligere. Min egen erfaring med bildeler tilsier at bildelene generelt er like bra eller bedre kvalitet faktisk hos Biltema.

 

Når det gjelder returventil så eksisterer ikke noe slikt på orginalfilteret heller på min bil. Er utrolig lett å se fordi man skifter innsatsen i filteret. Finnes ikke noe returventil der nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

328limo:

Tro hva du vil.. :) Dette gjelder helt sikkert for filter til en Toyota 2T-motor, selv om det er noen år siden jeg hadde en slik. Hva som gjelder for andre motorer kan ikke jeg stå inne for ;) BTW: Sa jeg egentlig noe om at oljefilter fra Biltema var dårligere?

Døll signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår