Yokishima Skrevet Juni 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2005 Olje filtre fra Biltema OK? Erfaringer? Syns de virker så lette..? Siter Volvo 740GL -87 335.000km Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skidracer Skrevet Juni 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2005 Olje filtre fra Biltema OK? Erfaringer? Syns de virker så lette..? Jeg ville ikke tatt sjansen på et til racing, men de er sikkert fine til vinterbilen. Siter _________________________ '69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jackpot Skrevet Juni 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2005 de er nok ikke like bra som originalfiltere... men de holde jo i lange baner om du skifter ofte nok, eller om det er til vinterbilen da :) Nytt biltemafilter er jo uansett bedre enn ett brukt filter.. håper jeg sombrero Siter '01 E39 530DAT '95 mondeo sedan www.fordmondeo.org www.mondy.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest 426hemi Skrevet Juni 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2005 Jeg har ikke hatt problemer med det, og har hardkjørt motoren mye. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kiv_tuning Skrevet Juni 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2005 betaler 20kr mer for ett orginal filter. enn å satse på det. Siter Takk til: Audioart v/ Kjetil Skei Ruud Racing VS-motor Standox Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
24v_cossie Skrevet Juni 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2005 sikkert bra..... men heller 50 spenn for ett org filter,har sett resultater av biltema olje og filter..... ikke bra Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moldvarp Skrevet Juni 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2005 Enig her.. Det er jo bare "småpeng" for et orginal filter... Betaler glatt den summen for litt "garanti" på kvaliteten! Siter NCCN (Nissan Car Club Norway) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig-Arne Skrevet Juni 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2005 bruker selv biltema filter på min bil. Fungrer strålende det. Men da bytter jeg olje og filter på rundt 5-7k km. Så til normal kjøring er det ikke noe problem. Men som de andre sier, koster ett orginal filter 0-100 kr mere så kjøp heller orginalt da. Siter [/] Volvo V50 1.6 D Addition - Selges [x] Volvo 440 89- 1,7i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orjan_S Skrevet Juni 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2005 En gang fikk jeg se en sammenligning mellom et billig/uoriginalt oljefilter, husker ikke om det va biltema, men uansett så var det ca. 10 ganger mer filtermateriale i det originale filteret! Siter BMW 330xdA Touring MY 02 Primera GT -94 300ZX -88 NA xSAAB 99 -84 Honda Z-50 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
328Limo Skrevet Juni 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2005 Det som Biltema selger kommer veldig ofte fra akkurat samme underleverandører som bilprodusentene bruker så som oftest er kvaliteten like god. Er det en splitter ny bil er det jo bra å safe helt og kjøpe orginalt men er bilen over 10 år gammel så er det like greit å bruke andre deler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbokano Skrevet Juni 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2005 noen andre som har kappa opp ett biltema filter vs orginalt? er jo nesten ikke noe filter i b-tema... Siter Quattro driftsquad! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoTore Skrevet Juni 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2005 Det som Biltema selger kommer veldig ofte fra akkurat samme underleverandører som bilprodusentene bruker så som oftest er kvaliteten like god. Er det en splitter ny bil er det jo bra å safe helt og kjøpe orginalt men er bilen over 10 år gammel så er det like greit å bruke andre deler. Det er nettopp sånne holdninger som gjør at bilene forfaller etter fylte 10 år... Oljefilter, olje, plugger, tenningsdeler, forgasser-/injectiondeler, pakninger, kjølevæske, registerreim, viftereimer, ja alt til motoren er ting man ikke sjanser på! Ellers er det aller meste som blir solgt hos Biltema helt kurant, og ofte ikke så mye dårligere enn det som koster 10 ganger mer. Men jeg har kjøpt ventilkåpe pakning der, og noen andre småting til motor, som jeg har endt med å aldri sette fordi det ikke virker til å stole på. Ventilkåpepakningen jeg kjøpte var halvparten så tykk som originalen! Men jeg bruker Biltema flittig, men det går mest i andre ting enn motordeler. Siter 76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt 87 Volvo 245GLE-Bruksbil 82 MB 280SE W126-Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hart Skrevet Juni 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2005 Jeg spurte engang, og noen av biltemafiltrene mangler returventil, slik at oljen forblir i filteret når du stopper motoren og ikke renner tilbake i bunnpanna.. Dette finnes i originalfiltre (til toyota iallfall) og gjør at du får oljen raskere rundt i motoren fordi noen desiliter er lagret i filteret.. Dessuten slipper du (iallfall på eldre motorer) å høre den typiske slamringen i noen få sekunder før oljen når fram på en motor som har stått noen timer. Sikkert hyggelig for motoren når det er minus 20°C ute...:) Hvorfor spare noen tiere på uorginalt filter spør nå jeg. Det finnes andre deler på biler som det er mer å spare ved å velge uorginalt. Siter Døll signatur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
328Limo Skrevet Juni 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2005 Jeg spurte engang, og noen av biltemafiltrene mangler returventil, slik at oljen forblir i filteret når du stopper motoren og ikke renner tilbake i bunnpanna.. Dette finnes i originalfiltre (til toyota iallfall) og gjør at du får oljen raskere rundt i motoren fordi noen desiliter er lagret i filteret.. Dessuten slipper du (iallfall på eldre motorer) å høre den typiske slamringen i noen få sekunder før oljen når fram på en motor som har stått noen timer. Sikkert hyggelig for motoren når det er minus 20°C ute...:) Hvorfor spare noen tiere på uorginalt filter spør nå jeg. Det finnes andre deler på biler som det er mer å spare ved å velge uorginalt. Dette tror jeg er skikkelig pissprat. Hvorfor skulle Biltema filterene være dårligere. Min egen erfaring med bildeler tilsier at bildelene generelt er like bra eller bedre kvalitet faktisk hos Biltema. Når det gjelder returventil så eksisterer ikke noe slikt på orginalfilteret heller på min bil. Er utrolig lett å se fordi man skifter innsatsen i filteret. Finnes ikke noe returventil der nei. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hart Skrevet Juni 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2005 328limo: Tro hva du vil.. :) Dette gjelder helt sikkert for filter til en Toyota 2T-motor, selv om det er noen år siden jeg hadde en slik. Hva som gjelder for andre motorer kan ikke jeg stå inne for ;) BTW: Sa jeg egentlig noe om at oljefilter fra Biltema var dårligere? Siter Døll signatur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg