Gå til innhold

Sveise sperreaksling (bilde)

Ranger emnet


nnnneh

Anbefalte innlegg

bump bump....

 

Tar opp denne rtåden litt igjen siden jeg lurer på litt ting jeg, og vær litt tålmodig fordi det kommer nok noen rare spørsmål :)

Jeg skal sveise sperre på 240'n imorra, jeg er lei å spole på 1 hjul :)

 

Spørsmål:

 

1. Er det lurt å sveise igjen hele hullet ? (alså ikke kronhjulet osv, såppas skjønner jeg)

 

2. Er bremserens bra å bruke baki der ?

3. Kan det være lurt og sette in skruer og sveise dem fast ?

4. Så varmt som mulig når vi sveiser ? (Bruker dyrt migapperat)

5. Hvor mye tåler sikkakslingene ? (kjører med tynne vinterdekk og skal ha bilen som vinterbil, og den skal helt holde til mars/april/mai)

 

Mange takker ! Magnus Ottesen

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 107
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kan sikkert bruke litt bremserens baki der først ja. Hvis det ligger altfor mye olje der ryker det noe for j&(%¤...

Men jeg mener det er best å "fylle i" mellom solhjula og "bolten" gjennom planethjula og selvfølgelig sveise planet/solhjul sammen. Må ha mye varme ja, men det går vel an å legge inn noen pauser underveis så ikke hele driten slår seg.

Har ikke hørt om noen som har knekt stikkakslinger på 240 før.

Lykke til!

08' S40 2.0D Summum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan sikkert bruke litt bremserens baki der først ja. Hvis det ligger altfor mye olje der ryker det noe for j&(%¤...

Men jeg mener det er best å "fylle i" mellom solhjula og "bolten" gjennom planethjula og selvfølgelig sveise planet/solhjul sammen. Må ha mye varme ja, men det går vel an å legge inn noen pauser underveis så ikke hele driten slår seg.

Har ikke hørt om noen som har knekt stikkakslinger på 240 før.

Lykke til!

 

Takk for bra svar :) Når du skriver: "å "fylle i" mellom solhjula og "bolten" gjennom planethjula og selvfølgelig sveise planet/solhjul sammen."

 

Men du da at vi skal fylle igjen hele møkka, så solhjula,bolten og planethjula blir den stor klump ?

 

Mvh Ottesen

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trakk du ut stikkakslingene først (de kan ofte miste herdinga si og knekke som smør når de blir "uherdet" et kosteskaft gjør jobben som axel mens man sveiser

 

Det gjorde jeg ikke, men hadde nok være lurt ja...

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm, sveisa sperre på vinterbil??? fali ali det.... glem å rygge&svinge samtidi så lenge d ikke er anna en asfalt me sørpe på... mn da er d jæævli morro og ;)

 

 

hehe....sant. Jeg prøver å ta så slakke svinger som mulig, var ute å sladdet igår med 4 stk i bilen, dem baki veide pent over 200 kg, så jeg tror den sveisen og akslingene tåler litt, visst ikke hadde den nok takk kvelden igår...

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner ikke hvorfor den skulle gå rett frem...

ræva vil slenge litt, men det styrer man med gass og clutch-

 

er ikke så vanskli å skjønne... to hjul som går likt uansett f..n vil helst bare gå en vei: RETT fram..... derfor det er så morro når en ska sladde å herje(børne osv)... men ellers... stort sett totalt ubrukelig....

"kjør med vett, ligg bredt!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår