Gå til innhold

Tornado Air, noen testet dette?

Ranger emnet


wabby

Anbefalte innlegg

Dette er bare tullball, all evt "turbulens" i luftrøret vil jo bli ødelagt av gassspjeldet og innsugsmanifoildens utførelse.

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er bare tullball, all evt "turbulens" i luftrøret vil jo bli ødelagt av gassspjeldet og innsugsmanifoildens utførelse.

 

I tillegg så vil luftstrømmen bli ødelagt av f,eks de orginale plastrørene som går til innsuget, disse har en tendens til å forandre fasong med årene..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid like moro og lese om sånne idiotiske "superrevolusjonerende" tingeste som gir deg en "supercharge" på den rette måten.. Og masse TV-shop lignende amerikanske reklamefilmer, fy faen det må finnes mye lettlurte amerikanere. sikkert millionærer de som driver med det. Og som nevnt før er det jo bare bullshit men folk går på igjen og igjen.

 

ikke rart det er bare 35% av dem som vet at sola er en stjerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til slutt kom det i posten, var ikke store greiene som kom, måtte le litt når jeg åpnet det.

 

 

tornado1.jpg

 

Typisk TV-shop stil på eska

 

 

tornado2.jpg

 

Skal denne blingbling saken her fungere?

 

 

tornado3.jpg

 

Utrolig nok så satt den som smurt i innsuget og den tar ikke opp for mye plass, så hvor mye motstand den skaper for lufta vet jeg ikke.

 

Har ikke kjørt noe serlig enda, så jeg kan ikke si noe merkbart på bensinforbruket. Eller så virka det om lyden på effektanlegget endret seg til å gå litt mørkere og grommere i lyden. Men det kan også være at det er nytt og holder fortsatt på å brenne opp litt av innmaten...

Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges!

AutoDB AD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike ting har ikke sjans til å lage noen som helst form for turbulens, og dessuten oppstår den såkalte turbulensen på feil sted. Noen ytterst på centimeter etter denne "tingen" går luftstrømmen over til å bli 100% laminær igjen, og over denne tornadoen oppstår garantert et visst trykkfall; altså får man samme effekten av å sette inn en restriktor, og vi ser jo alle hvordan dét påvirker motoreffekten. Dette kalles også "Placebo".

 

Når jeg sier turbulens på feil sted mener jeg noe sånt som dette:

I det øyeblikket lufta passerer forbi innsprøytningsdysa og dysa sprøyter inn bensin, DA er det en fordel med et ytterst lite turbulent luftlag som isolerer hovedstrømmen med luft fra innsugets- og toppens kanaler. Dette oppnår de aller fleste biler med å ha relativt grov finish på kanalene; funksjonelt og billig (man polérer ikke innsugskanaler under porting, men lar det stå igjen en finish man får fra omentrent 150-kornet sandpapir). Videre i prosessen, når luft/bensinblandinga blir sugd inn i forbrenningskammeret og komprimeres av stemplet da oppstår turbulente luftstrømmer i blandingen helt av seg selv idét stemplet nærmer seg toppen øyeblikk før tennpluggen starter forbrenningen.

 

Så når man ser for seg denne prosessen som skjer langt inne i motorens aller helligste; hvordan var det nå denne restriktoren skulle hjelpe på motoreffekten? Bensinforbruket går kanskje ned, da motoren har større vanskeligheter med å få i seg luft og utvikler mindre effekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Holder seg skeptisk til billige hk*

Jeg er spesielt skeptisk. Her kommer jeg fra en verden hvor man ikke kaller det for viderkommen trimming før man har grenrør ($1300), inget eksosanlegg, kam/ventil/ventilfjær/retainer/keeper-pakke ($1300), oppgraderte Lost Motion Assemblies, individuelle spjeldhus (2000$), fordelerløs coil-on-plug-tenning, 550 CCM lavohms peak-and-hold-dyser styrt av en standalone og mappet av en profesjonell ($3000), 12:1 i statisk kompresjon, ARP rådebolter og råder i det fineste stål eller titan ($2000). Da først er det "viderekomment", og dette er bare begynnelsen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er spesielt skeptisk. Her kommer jeg fra en verden hvor man ikke kaller det for viderkommen trimming før man har grenrør ($1300), inget eksosanlegg, kam/ventil/ventilfjær/retainer/keeper-pakke ($1300), oppgraderte Lost Motion Assemblies, individuelle spjeldhus (2000$), fordelerløs coil-on-plug-tenning, 550 CCM lavohms peak-and-hold-dyser styrt av en standalone og mappet av en profesjonell ($3000), 12:1 i statisk kompresjon, ARP rådebolter og råder i det fineste stål eller titan ($2000). Da først er det "viderekomment", og dette er bare begynnelsen. ;)

 

Eller så finner du en eller annen auto-dweeb som allerede har bygget en slik bil og kjøper den av ham for halvparten av byggekostnadene fordi stakkaren gikk personlig konkurs underveis ;)

Døll signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår