Gå til innhold

Morokvelden++

Ranger emnet


Mazda 323f

Anbefalte innlegg

Da startet med at jeg rundt 01:00 tiden skulle kjøre for å hente søstera til dama på en fest. Jeg drar fra mjøndalen og kjører motorveien mot drammen. Jeg ligger i ca 100 i 80 sona. Når jeg ser i speilet ser jeg en bil bak, komme jævla fort innpå.

Jeg tenker ikke no mere over det før jeg ser at denne idioten kommer forbi meg på høyresiden i gud veit for en fart. Så han ligger mellom meg og grøfta, jeg svinger godt til venstre for å holde meg unna. Da noen blinker med fullt lysene bak, jeg svinger tilbake igjen og der kommer onkel politi i en sivil 406 peugout med blålys og alt. Denne cryshler neonen som kjørte på innsiden av meg, har ingen planer om å stoppe og jeg ser dem fortsetter av gårde i en jævla fart.

 

Jeg håper for guds skyld denne idioten ble tatt!

 

(Noen som vet no om dette?)

 

Da jeg hadde kjørt 2 minutter til kommer det en stygg grønn saab 900 og kjører forbi meg over sperrelinjen, jeg gjør klar til å gire ned og kjøre fra denna dritten da onkel politi igjen i en ford mondeo politibil kjører forbi og tar disse idiotene. Detta synes jeg var veldig moro.

Senere på kvelden møter jeg en mercedes i stor fart, og etter han kommer også politiet...

 

 

Så jeg kjørte rolig resten av den kvelden...

Senere da jeg kommer på shell brakerøya, ser jeg den ene politibilen fikle i motoren og heller kjølevæske eller noe... Så trur den politibilen fikk kjørt seg hardt!!!

 

 

 

Så vis noen kjenner til noe av dette, skriv her...

Audi A3 97 1.8 automat/klima

VW Polo 01 1.4 TDI (Dama,s)

* Toyota Celica 91 2.0 GTi

* Mazda 323F 91 1.8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

POLITIJAKT I 170 km/t

 

Da 21-åringen ble tatt i fartskontroll tråkket han bare gassen enda lenger ned i dørken.

 

Biljakten i Buskerud startet rett før klokken halv ett natt til søndag, og det endte til slutt på legevakta for den unge fartsovertrederen.

 

21-åringen er anmeldt for hastighetsoverskridelse og for å ha unndratt seg kontroll, etter en politijakt som startet med at den unge bilføreren ble tatt i en fartskontroll i en 70-sone.

 

Operasjonsleder Morten Eriksson ved Søndre Buskerud politidistrikt til TV 2 Nettavisen forteller:

 

- En uttrykningspatrulje ligger etter et kjøretøyt på E 134 i retning Drammen. Bilen stanser ikke og det blir en bilforfølgelse som går gjennom Strømsåstunnelen og inn på E 18 i retning Asker. Så fortsetter ferden rundt omkring Lier storsenter og pukkverket i Lierskogen.

 

På et tidspunkt hadde villmannskjøreren, som skal ha hatt en fart på opp mot 170 kilometer i timen, ha greid å riste av seg UP-bilen. Rundt en sving oppdager imidlertid politipatruljen at bilen har gått rundt og havnet på taket, og at føreren er stukket til skogs.

 

- Han ble pågrepet etter 15-20 minutter, og fremstilles nå først hos legevakten for tilsyn og sjekk, sier operasjonsleder Eriksson.

 

http://pub.tv2.no/nettavisen/innenriks/article397503.ece

 

:hello:

o 93' Audi S4 2.2T

x 94' Audi S4 4.2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, er litt morro å være vitne til noe slikt..får ett lite kick :rolleyes:

var vitne til en politi jakt(4 siviler og 2 vanlige+en NRK bil rett i hælene), en utledning som hadde stukket av fra purken etter å ha blitt tatt for narko...kan ikke si at politiet er noen dårlige sjåfører akkurat :naaaws

- 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo

BSR Steg 3.

 

* 87mod. Bmw E30 325 Tic

* 87mod. Honda Prelude 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er regn idioti av han 21-åringen å prøve og kjøre fra politi.

 

Men dersom politi hadde tatt skilt nummeret på bilen, notert seg målingen de gjorde og ikke kjørt etter personen, men heller kontakta vedkommende som eier bilen seinere.

 

1. Ja, det trenger ikke være eieren som kjørte, men han har ansvar for å vite hvem som har bilen.

 

2. Ja, den kunne hvert stjålet, men det har ennå ikke kommet noe bevis på det.

 

Men selvom det ikke skjedde de store skadene annet enn på bilen antagelig, så kunne det kanskje hvert unngått.

 

Jeg vet og håper jeg kan regne med meg selv at hvis jeg vet jeg kjørte for fort forbi en måling og ikke stoppa, så ville jeg ikke gassa på enda mer for å tro at jeg ville slippe unna.

 

Correct me if I'm wrong, men bare en tanke jeg fikk når jeg leste posten.

VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Ja, det trenger ikke være eieren som kjørte, men han har ansvar for å vite hvem som har bilen.

 

Nei, det har man ikke. Det er nettopp det som gjør det mulig å slippe unna fotoboksbøter.

Kan bare si man hadde bilen til salg, og en eller annen prøvekjørte.

Eller det kan være noen i nær familie, de har man ikke plikt til å vitne mot.

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det har man ikke. Det er nettopp det som gjør det mulig å slippe unna fotoboksbøter.

Kan bare si man hadde bilen til salg, og en eller annen prøvekjørte.

Eller det kan være noen i nær familie, de har man ikke plikt til å vitne mot.

 

Men politiet sitter på bildet fra fotoboksen og ser jo lett om d var du som kjørte eller ikke da... Og var d ikke dg kan politiet gå til sak for å få tak i den som kjørte eller kreve at du betaler for d...

 

Har vært borti noe liggnende før...

(X) 95 Ford Mondeo 2.0l 16V

(X) Fotgjenger

(X) 93 VW Golf III 1,8l

(X) 85 Audi 80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men politiet sitter på bildet fra fotoboksen og ser jo lett om d var du som kjørte eller ikke da... Og var d ikke dg kan politiet gå til sak for å få tak i den som kjørte eller kreve at du betaler for d...

 

Har vært borti noe liggnende før...

 

Fattern kjørte og ble tatt i fotoboks. Jeg ringte dem og sa at jeg ikke kjørte bilen den dagen, at jeg var bombesikker på det (aldri kjørt den strekningen).

Så sa saksbehandleren at hun skulle sende saken til Oslo...

 

Bør jeg bare se på bildet de tok og si at jeg ikke kjenner igjen mannen? Slipper unna da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fattern kjørte og ble tatt i fotoboks. Jeg ringte dem og sa at jeg ikke kjørte bilen den dagen, at jeg var bombesikker på det (aldri kjørt den strekningen).

Så sa saksbehandleren at hun skulle sende saken til Oslo...

 

Bør jeg bare se på bildet de tok og si at jeg ikke kjenner igjen mannen? Slipper unna da?

 

D r mulig, men da må du kunne redegjøre for hvorfor du ikke vet hvem d r som sitter bak rattet i bilen din da...

 

D r jo to muligheter her - enten r de drittsekker og virkelig slår hardt mot hardt, eller så sier de OK og lar d bare ligge og du slipper unna...

(X) 95 Ford Mondeo 2.0l 16V

(X) Fotgjenger

(X) 93 VW Golf III 1,8l

(X) 85 Audi 80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fattern kjørte og ble tatt i fotoboks. Jeg ringte dem og sa at jeg ikke kjørte bilen den dagen, at jeg var bombesikker på det (aldri kjørt den strekningen).

Så sa saksbehandleren at hun skulle sende saken til Oslo...

 

Bør jeg bare se på bildet de tok og si at jeg ikke kjenner igjen mannen? Slipper unna da?

 

Ikke si noenting, som sagt har du rett til ikke å tyste på familiemedlemmer.

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i slike tilfeller med sånn fart skal politiet roe ned og IKKE oppfordre til videre villmannskjøring ved å blinke på han med blålysene...

 

er helt enig, men sånnt noe gidder de ikke å bry seg om tydligvis, vet om flere med MC som har blitt kjørt rett ned etter at de ikke har stoppet i kontroller osv.

- 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo

BSR Steg 3.

 

* 87mod. Bmw E30 325 Tic

* 87mod. Honda Prelude 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår