Gå til innhold

Prosjekt caddyslack!

Ranger emnet


drturbo

Anbefalte innlegg

Nå er skiltene levert inn, og bilen er trillet inn i vognskjulet.

Jeg skal som jeg av skryti av før, lakkering av motorrommet og ny motor er årets planer, og bilen er forhåpentligvis ferdig i løpet av April, nå hestehoven gror og Håkon blir våryr.

Demonterte radiator og alle "strømslanger" til motoren i går. I kveld skal "hardwaren" angripes...

Utmedmotoren034.jpg

Utmedmotoren043.jpg

I morgen blir det å bestille scirocco 16v motorfestegummi og girkassegummi

Noen som vet om det har noe å si om jeg bruker den bremsekraftforsterkeren som er originalt og setter på GTI ventilerte skiver?

Bøhser Onkal?

Tommy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 401
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nå er skiltene levert inn, og bilen er trillet inn i vognskjulet.

Jeg skal som jeg av skryti av før, lakkering av motorrommet og ny motor er årets planer, og bilen er forhåpentligvis ferdig i løpet av April, nå hestehoven gror og Håkon blir våryr.

Demonterte radiator og alle "strømslanger" til motoren i går. I kveld skal "hardwaren" angripes...

Utmedmotoren034.jpg

Utmedmotoren043.jpg

I morgen blir det å bestille scirocco 16v motorfestegummi og girkassegummi

Noen som vet om det har noe å si om jeg bruker den bremsekraftforsterkeren som er originalt og setter på GTI ventilerte skiver?

Bøhser Onkal?

Tommy

 

den funker om hverandre men jeg ville nok anbefalt og byttet til gti bremsekraftforsterker.

DOFFEN

 

Alt av golf 1 deler kjøpes (til rett pris)

 

Har også mye deler til golf 1 og golf 2,

hvis noen trenger så er det bare og spørre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjører for øyeblikket med 7 1/2" bkf med skiver bak og ventilerte skiver foran.

 

Det blir helt feil foreløpig, må trykke veldig langt ned for å få bremsekraft!!

 

Det blir helt klart bedre når jeg får bytta til den orginale 9" gti og Golf 2 hadde!!

 

Vil derfor egentlig anbefale deg å gjøre det og :)

Buildt, not Bought

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9" GTI er bra å ha, ja. Mulig øyemålet mitt spiller meg et puss, men du bør måle diameteren på den du har i bilen. Spør du meg ser dette ut som en 9". Den er i alle fall ikke maken til de jeg har sett i Caddy 1 før.

 

Jeg har aldri prøvd den lille i kombinasjon med skiver bak (siden jeg har hatt bra deletilgang/sørget for å bygge opp det nødvendige delelageret i forkant;)).

 

Slik det er blitt i dag er det vel faktisk lettere å skaffe seg en bkf fra en Cabrio modellår fom. 1984. Da kan du også bruke hovedbremesylinder (hbs) fra Cab, hvilket gir noe bedre følelse i bremsepedalen. Slik var det i alle fall på Caben til en kamerat sammenlignet med min Einser med 9" og standard Einser-hbs.

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøhser Onkal, du er min Gud! Du har alle svarene! hvor mye får jeg igjen på skatten i år?

Tommy

 

Værsågod for hjelpa:D.

 

Ang. skatt tør jeg ikke tippe noe. Unngikk med et nødskrik baksmell med fem siffre i fjor, så det er ikke min "force", for å bruke et fremmedord for "sterke side".

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Slik det er blitt i dag er det vel faktisk lettere å skaffe seg en bkf fra en Cabrio modellår fom. 1984. Da kan du også bruke hovedbremesylinder (hbs) fra Cab, hvilket gir noe bedre følelse i bremsepedalen. Slik var det i alle fall på Caben til en kamerat sammenlignet med min Einser med 9" og standard Einser-hbs.

 

Jeg prøvde dette trikset, men på cab-hbs så var det ikke lenger uttak til bremselys. Bremselysbryteren sitter på pedalsettet. Sikkert ingen stor jobb å koble om, men jeg orka ikke tenke på det engang ... (ref min lille brann i ledningsnettet sist jeg forsøkte meg på noe der)

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde dette trikset, men på cab-hbs så var det ikke lenger uttak til bremselys. Bremselysbryteren sitter på pedalsettet. Sikkert ingen stor jobb å koble om, men jeg orka ikke tenke på det engang ... (ref min lille brann i ledningsnettet sist jeg forsøkte meg på noe der)

 

Jeg veit om dette. Da må du enten bruke den innvendige bremselysbryteren (som f.eks. Passat 32b, Cab og G2 hadde) eller man kjøper seg T-stykker med samme gjenger som bremserørsniplene. Dermed får man også kobla på de to følerne det er uttak til på original hbs.

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9" GTI er bra å ha, ja. Mulig øyemålet mitt spiller meg et puss, men du bør måle diameteren på den du har i bilen. Spør du meg ser dette ut som en 9". Den er i alle fall ikke maken til de jeg har sett i Caddy 1 før.

 

Jeg har aldri prøvd den lille i kombinasjon med skiver bak (siden jeg har hatt bra deletilgang/sørget for å bygge opp det nødvendige delelageret i forkant;)).

 

Slik det er blitt i dag er det vel faktisk lettere å skaffe seg en bkf fra en Cabrio modellår fom. 1984. Da kan du også bruke hovedbremesylinder (hbs) fra Cab, hvilket gir noe bedre følelse i bremsepedalen. Slik var det i alle fall på Caben til en kamerat sammenlignet med min Einser med 9" og standard Einser-hbs.

 

Synes det funker fint med 7" bkf på Poloen, sammen med 23,79mm hbs, 256 skiver foran og Golf IV calipper bak, men så er jeg Mann og orker nok å trampe litt også:win

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde dette trikset, men på cab-hbs så var det ikke lenger uttak til bremselys. Bremselysbryteren sitter på pedalsettet. Sikkert ingen stor jobb å koble om, men jeg orka ikke tenke på det engang ... (ref min lille brann i ledningsnettet sist jeg forsøkte meg på noe der)

 

Samme casen med sport q masteren min.... men den bryteren på pedalene er lik på stort sett alle nyere VAG så ikke noe stress å få tak i og kun 2 kabler man må koble om... piece of kakuskive

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nå skjer'e ting i vogn skjulet.

Her må det vaskes, slipes og sveises og lakkeres grønt før ny motor kommer inn. Dessuten må ledningsnettet skjules, og diverse braketter fjernes. batteriet må også få ny plass.

1.jpg

Jeg har hele tiden syntes at motoren min har gått veldig bra til å være en 1.6l. Nå vet jeg hvorfor:

1-1.jpg

Det er jo en 1.8l...Jippi.

Det betyr at jeg ikke kaster'n, men gir den litt lett vedlikehold, og pakker den bort til biltilsynet stopper meg og forlanger visning med original motor.

Kan jeg bruke dette svinghjulet på en KR motor?

1-2.jpg

Ellers å har jeg tatt av venstre motorfeste og nedre registerdeksel, da jeg regner med at dette passer på KR motoren.

Noe annet jeg bør flytte over?

Mvh.

Tommy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår