drturbo Skrevet Januar 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2007 Nå er skiltene levert inn, og bilen er trillet inn i vognskjulet. Jeg skal som jeg av skryti av før, lakkering av motorrommet og ny motor er årets planer, og bilen er forhåpentligvis ferdig i løpet av April, nå hestehoven gror og Håkon blir våryr. Demonterte radiator og alle "strømslanger" til motoren i går. I kveld skal "hardwaren" angripes... I morgen blir det å bestille scirocco 16v motorfestegummi og girkassegummi Noen som vet om det har noe å si om jeg bruker den bremsekraftforsterkeren som er originalt og setter på GTI ventilerte skiver? Bøhser Onkal? Tommy Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pumpedyse Skrevet Januar 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2007 Nå er skiltene levert inn, og bilen er trillet inn i vognskjulet.Jeg skal som jeg av skryti av før, lakkering av motorrommet og ny motor er årets planer, og bilen er forhåpentligvis ferdig i løpet av April, nå hestehoven gror og Håkon blir våryr. Demonterte radiator og alle "strømslanger" til motoren i går. I kveld skal "hardwaren" angripes... I morgen blir det å bestille scirocco 16v motorfestegummi og girkassegummi Noen som vet om det har noe å si om jeg bruker den bremsekraftforsterkeren som er originalt og setter på GTI ventilerte skiver? Bøhser Onkal? Tommy den funker om hverandre men jeg ville nok anbefalt og byttet til gti bremsekraftforsterker. Siter DOFFEN Alt av golf 1 deler kjøpes (til rett pris) Har også mye deler til golf 1 og golf 2, hvis noen trenger så er det bare og spørre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
drturbo Skrevet Januar 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2007 Gracias! Da gjør jeg det! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olemarius Skrevet Januar 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2007 jeg kjører for øyeblikket med 7 1/2" bkf med skiver bak og ventilerte skiver foran. Det blir helt feil foreløpig, må trykke veldig langt ned for å få bremsekraft!! Det blir helt klart bedre når jeg får bytta til den orginale 9" gti og Golf 2 hadde!! Vil derfor egentlig anbefale deg å gjøre det og :) Siter Buildt, not Bought Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Böhser Onkäl Skrevet Januar 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2007 9" GTI er bra å ha, ja. Mulig øyemålet mitt spiller meg et puss, men du bør måle diameteren på den du har i bilen. Spør du meg ser dette ut som en 9". Den er i alle fall ikke maken til de jeg har sett i Caddy 1 før. Jeg har aldri prøvd den lille i kombinasjon med skiver bak (siden jeg har hatt bra deletilgang/sørget for å bygge opp det nødvendige delelageret i forkant;)). Slik det er blitt i dag er det vel faktisk lettere å skaffe seg en bkf fra en Cabrio modellår fom. 1984. Da kan du også bruke hovedbremesylinder (hbs) fra Cab, hvilket gir noe bedre følelse i bremsepedalen. Slik var det i alle fall på Caben til en kamerat sammenlignet med min Einser med 9" og standard Einser-hbs. Siter Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
drturbo Skrevet Januar 4, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2007 Bøhser Onkal, du er min Gud! Du har alle svarene! hvor mye får jeg igjen på skatten i år? Tommy Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Böhser Onkäl Skrevet Januar 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2007 Bøhser Onkal, du er min Gud! Du har alle svarene! hvor mye får jeg igjen på skatten i år?Tommy Værsågod for hjelpa:D. Ang. skatt tør jeg ikke tippe noe. Unngikk med et nødskrik baksmell med fem siffre i fjor, så det er ikke min "force", for å bruke et fremmedord for "sterke side". Siter Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ekkoj Skrevet Januar 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2007 Slik det er blitt i dag er det vel faktisk lettere å skaffe seg en bkf fra en Cabrio modellår fom. 1984. Da kan du også bruke hovedbremesylinder (hbs) fra Cab, hvilket gir noe bedre følelse i bremsepedalen. Slik var det i alle fall på Caben til en kamerat sammenlignet med min Einser med 9" og standard Einser-hbs. Jeg prøvde dette trikset, men på cab-hbs så var det ikke lenger uttak til bremselys. Bremselysbryteren sitter på pedalsettet. Sikkert ingen stor jobb å koble om, men jeg orka ikke tenke på det engang ... (ref min lille brann i ledningsnettet sist jeg forsøkte meg på noe der) Siter Fotobloggen min 78 Golf LS +82 Golf C 07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8 x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Böhser Onkäl Skrevet Januar 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2007 Jeg prøvde dette trikset, men på cab-hbs så var det ikke lenger uttak til bremselys. Bremselysbryteren sitter på pedalsettet. Sikkert ingen stor jobb å koble om, men jeg orka ikke tenke på det engang ... (ref min lille brann i ledningsnettet sist jeg forsøkte meg på noe der) Jeg veit om dette. Da må du enten bruke den innvendige bremselysbryteren (som f.eks. Passat 32b, Cab og G2 hadde) eller man kjøper seg T-stykker med samme gjenger som bremserørsniplene. Dermed får man også kobla på de to følerne det er uttak til på original hbs. Siter Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Januar 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2007 9" GTI er bra å ha, ja. Mulig øyemålet mitt spiller meg et puss, men du bør måle diameteren på den du har i bilen. Spør du meg ser dette ut som en 9". Den er i alle fall ikke maken til de jeg har sett i Caddy 1 før. Jeg har aldri prøvd den lille i kombinasjon med skiver bak (siden jeg har hatt bra deletilgang/sørget for å bygge opp det nødvendige delelageret i forkant;)). Slik det er blitt i dag er det vel faktisk lettere å skaffe seg en bkf fra en Cabrio modellår fom. 1984. Da kan du også bruke hovedbremesylinder (hbs) fra Cab, hvilket gir noe bedre følelse i bremsepedalen. Slik var det i alle fall på Caben til en kamerat sammenlignet med min Einser med 9" og standard Einser-hbs. Synes det funker fint med 7" bkf på Poloen, sammen med 23,79mm hbs, 256 skiver foran og Golf IV calipper bak, men så er jeg Mann og orker nok å trampe litt også:win Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polardego Skrevet Januar 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2007 Jeg er foressten våryr hele året siden du nevnte det Tommy... :win Siter Parts and Retards - Størst på senk i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
drturbo Skrevet Januar 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2007 Tjihii du flørtegutten altså:happyhappy: !!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nitewlkr Skrevet Januar 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2007 Jeg prøvde dette trikset, men på cab-hbs så var det ikke lenger uttak til bremselys. Bremselysbryteren sitter på pedalsettet. Sikkert ingen stor jobb å koble om, men jeg orka ikke tenke på det engang ... (ref min lille brann i ledningsnettet sist jeg forsøkte meg på noe der) Samme casen med sport q masteren min.... men den bryteren på pedalene er lik på stort sett alle nyere VAG så ikke noe stress å få tak i og kun 2 kabler man må koble om... piece of kakuskive Siter Har for mange biler.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
drturbo Skrevet Januar 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2007 Nå skjer'e ting i vogn skjulet. Her må det vaskes, slipes og sveises og lakkeres grønt før ny motor kommer inn. Dessuten må ledningsnettet skjules, og diverse braketter fjernes. batteriet må også få ny plass. Jeg har hele tiden syntes at motoren min har gått veldig bra til å være en 1.6l. Nå vet jeg hvorfor: Det er jo en 1.8l...Jippi. Det betyr at jeg ikke kaster'n, men gir den litt lett vedlikehold, og pakker den bort til biltilsynet stopper meg og forlanger visning med original motor. Kan jeg bruke dette svinghjulet på en KR motor? Ellers å har jeg tatt av venstre motorfeste og nedre registerdeksel, da jeg regner med at dette passer på KR motoren. Noe annet jeg bør flytte over? Mvh. Tommy Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TypeC Skrevet Januar 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2007 Må nok skuffe deg Tommy, det er nok bare en 1.6 du har, står 1,8 på både 1,6 og 1,8'n på blokka.. Med mindre du får den brasil blokka, der står det bare en bokstav. OT: Hvor blei det av deg her om dagen? Siter Saken er biff!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.