Gå til innhold

Straff ved promillekjøring

Ranger emnet


phnx85

Anbefalte innlegg

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Varierer veldig fra politidistrikt til et annet. Men straffen for promillekjøring er streng, og det er jaggu bra også.

 

Og til du som lånte bort bilen din mister garantert lappen, for hvor lenge veit jeg ikke. Men skjer det en gang til så mister du den på livstid, så bare å passe på.

*-------*

mvh Erik

*-------*

 

---> Sierra 2.0i CLX

X - Rieju RR 50

X - Go-go tråbil

X - Tippo trehjulssykkel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel bileiers ansvar når en låner bort bilen å se til at fører er edru?

Når en da låner bort bilen til en som er full og samtidigt sitter på og krasjer så tror jeg faktiskt du har dreti på draget som dem sier.

 

 

Uansett så blir boten 1,5 ganger brutto månedsinntekt og inndratt førerkort i 2 år.Inndragelsen kan variere i skjerpede eller formidlende omstendighet.Og så må du kanskje inn å spikre paller etc en stund, 21 dager eller no.

 

Men, gjort er gjort.Ta straffen og ikke kjør i fylla mer, du var heldig denne gang!

Bilforumet.no
Super Moderator

 

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Låner man bort bilen sin til en som er full og sitter på selv får man like streng straff som den som kjører. det er lite lurt for å si det sånn...

 

Når det gjelder å sitte på med en som er full, er jeg 110% sikker på at det I SEG SELV ikke medfører noen straff. At noen "har hørt om den og den som mistet lappen pga det" skyldes nok at det i de tilfellene er andre ting som ikke er som det skal (lånt bort sin egen bil, stjålet bil, oppmuntret\fremprovosert kjøringen osv.).

 

Straff for promillekjøring er det retten som avgjør, ikke politiet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som mener at fyllekjøring er uakseptabelt: Jeg er fullstendig enig! Det som skjedde bør aldri skjedd! Jeg var riktignok ganske beruset, men det er ikke noe unnskylding.

 

Men la oss si at det ikke hadde vært min bil. Ville jeg bli straffet da?

Teori er når du vet alt, men ingen ting fungerer. Praksis er når alt fungerer, men du vet ikke hvorfor. Jeg kombinerer teori og praksis, så hos meg fungerer ingenting og jeg vet ikke hvorfor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saken er slik: Jeg var full, han var full, han lånte min bil og krasjet. Mens jeg satt på. Vi har begge lappen.

 

Hvordan straff kan jeg forvente meg?

 

 

når det er din bil slit du litt... du får sannsynlivis samme straff som han.

 

 

kan sei att du sov, å viste ingenting om køyringa før han krasja..

Senator 3.0 24v ;) Solgt doh

Golf 1.8 SOLGT

Ascona 1.6 . Spikar

Vectra 1.7td SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politiet/retten er ikke dumme. De vet at du visste at han var full. Den funker ikke.

 

Om du er uheldig, mister begge lappen, fengsel, bot, i tillegg til at forsikringa ikke gjelder. Om du ødela noe da du kræsja (lyktestolpe etc.), så kan det hende at du må erstatte den også.

 

..og det fortjener du/dere.

1983 VW Golf I GTI 16v

1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6

2009 VW Scirocco III TSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du som eier av bilen, er pliktig til å se at den du låner den bort til ikke er berusa, og at den du låner vekk bilen til har lappen... Ellers så står du som del-ansvarlig..

 

for å si det rett ut, så håper jeg dere mister lappen begge to og ALDRI, får den igjen.. kjøring i ruspåvirket tilstand skal/burde ikke aksepteres...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok ikke enig i alt som blir skrevet her... Akkurat det med lånt bort bilen har jeg ikke vært borti, men har sittet på med en i fylla. Vi var 4 i bilen, 3 hadde lappen og alle var drita. Bare han som kjørte mista lappen, i 2 år og fikk vell 15000,- i bot og 18 dager med bilvask. Kom faktisk ut for noen dager siden.

Det vi sa til purken var at vi trodde han var edru og hadde fått han til og kjøre oss. Har aldri hørt noe om den saken i ettertid, det ble bare nevnt av dommeren som spurte kameraten min hvor mange som var med på turen. Han svarte 3 pluss seg selv, og det var det. Ikke noe mer mas om hvem vi var eller noe, ikke i avhør heller.

Jeg tror det kan gå bra for deg som lånte bort bilen, bare være litt smart i avhøret. Man kan ikke bare si som en eller annen her sa at politiet ikke tror på det eller at de ikke er dumme. Alt må jo bevises. Og om du viste om han var drita eller ikke er jo litt vrient å bevise.

Du får nok bare si no sånn som at trudde han var edru, og kanskje få han til og si at han sa til deg at han var edru. Han sliter jo uansett nå, hadde han over 1,5 i promille tror jeg det kan bli 3 år uten lappen.

MEN, var kameraten din skikkelig drita, over 2 feks sånn at du måtte forstå at dette ikke kunne gå så kan nok du fort få deg en smell.

Du får si ifra hvordan det går, og husk: promille kjørere blir prioritert og det tar ikke mer enn noen måneder før en av dere eller begge sitter bak murene.

Men men, lykke til.........

-Strøken BMW 320i (bruksbil) Ser etter s50 motor (e36 m3 3 liter) noen som har??

-Volvo 240 89mod (solgt)

-BMW E30 323 rieger GTS (solgt)

-Golf 2 90mod (solgt)

-Honda NSR 125 (180ccm) (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skaff deg advokat og hold kjeft her inne

 

Dette er en vanskelig sak som kan ta mange vendinger. Det absolutt lureste du gjør er å holde kjeft in public, ikke snakk om ting her på forumet og slett denne tråden.

 

Ta kontakt med en advokat. Jeg er helt sikker på at en god advokat kan tale din sak godt og gjøre at du slipper unna.

 

Det er sansynligvis vel verdt pengene hvis du sparer deg for noen uker i buret + et femsifret beløp til statskassa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saken er slik: Jeg var full, han var full, han lånte min bil og krasjet. Mens jeg satt på. Vi har begge lappen.

 

Hvordan straff kan jeg forvente meg?

 

100% lik situasjon som en kompis av meg. han eide bilen og satt på med en som kjørte. begge fulle, begge lappen. han som satt på mista lappen i 2 år 10000kr i bot (hvis husker riktig) og ca 1 måned i fengsel.

disse ble bare stoppet av onkel politi.

1997 Primera GT - KN filter - 17" Felger

Lyktespoilere

-------------

02 Scania 164 - 580 - Jobbbilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår