Gå til innhold

Hvor mye bensin bruker din civic på mila ??


TurboLeon

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...
  • 2 years later...

kjørte bensintest på min 98 mod. gått 80000km. 0.77 L/mil.

det er temmelig mye. sjekket et annet forum. der sto det at dette kan være årsaker til det:

 

sitat:

 

Det er litt viktig å måle forbruket, ved å fylle opp tanken og kjøre en ukes tid for så og fylle opp og ta en utrekning(19 liter :15 mil=1,266666 liter på mila) da kan vi lettere finne ut om det er en feil eller at den er helt normal. Kjører du mye med kald motor(høyt forbruk)? Tennpluggene dine kan være mye slitte, luftfilter tett, høyt blandingsforhold, henger bremsene?, feil tenningstidspunkt, utette ventiler på motoren, for høyt bensintrykk, lamndasonde defekt dette er en jobb for bilverkstedet i ditt distrikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Hepp...

 

skal vi se..

 

Bil 1: 1999 Civic 1,4is..standard.. ca 0,66-0,7 på langkjøring

og rundt 0,9 på blandet/bykjøring!

 

Bil: 2 1999 Civic 1.6 Si(usa)"litt" trimmet...

ca 0.85-0.9 langkjøring og 1.1-1.3 blandet/bykjøring

Banekjøring... rundt 8.0 på Mila!!(og det var med lavt ladetrykk)

legg da til at man kjører 102oktan til 38,-/litern... ;)

Billig er d ikke nei...! *snufs*

Bottles are for babies...real men get Blown!!!

 

1999 Honda Civic Si.... Leketøy

1999 Honda Civic 1.4 is.... Bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...

har nettop kjøpt meg civic 93' 1,6 Esi med v-tec motor på 125 hk... automatgir.. bruker ca litern på mila på blandet kjøring.. men har jo dratt på litt nå i og med at jeg netttop har fått bilen..hehe..by the way: noen som vet størrelsen på fronthøytalerne i civic.. evt noen måte å få 17 cm inn der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

1,5 lsi en min ha et EXTREMT forbruk ved grisekjøring... på kald motor... og gassen konstant ibånn på vei til jobb om morran, men gu så morro det er å hørre effektannlegget buldre når du suserforbi folk i køen, vanli kjøring drikker den 0,49

 

har ennå ikke målt på grisekjøringa men kjørte fra stord til haugesund som er 54 km, fyllte 10l når bilen sto på reservetank, og kjørte avgårde. kan iike si at jeg kjørte økonomisk... :D

dette var på søndag, og jeg trengte ikke fylle igjenn før på onsdag

(da har jeg i tilleg kjørt 2 mil til jobb hverdag og bykjøring utenom)

 

så etter min kalkyle så koster grisekjøring med denne bilen det samme som økonomisk kjøring hos mange andre 95 modeller, bare at denne er MYE kjekkere å kjøre :P

87 jetta

95 civic HB

 

trofast tysk kone, snerten japans elskerinne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1,5 lsi en min ha et EXTREMT forbruk ved grisekjøring... på kald motor... og gassen konstant ibånn på vei til jobb om morran, men gu så morro det er å hørre effektannlegget buldre når du suserforbi folk i køen, vanli kjøring drikker den 0,49

 

har ennå ikke målt på grisekjøringa men kjørte fra stord til haugesund som er 54 km, fyllte 10l når bilen sto på reservetank, og kjørte avgårde. kan iike si at jeg kjørte økonomisk... :D

dette var på søndag, og jeg trengte ikke fylle igjenn før på onsdag

(da har jeg i tilleg kjørt 2 mil til jobb hverdag og bykjøring utenom)

 

så etter min kalkyle så koster grisekjøring med denne bilen det samme som økonomisk kjøring hos mange andre 95 modeller, bare at denne er MYE kjekkere å kjøre :P

 

Veldig sunt for motoren din og griskjøre når den er kald..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår