Gå til innhold

Turbo timer & Boost controller på GT-R

Ranger emnet


Darkstar

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jo det gjør den, om den er justert korrekt. Det sitter en egen kuleventil i den(justerbar) i tilegg til "bløder-ventilen".

 

Eneeste krøllet med en Dual-stage er at du kan ikke justere den innenfra (utenom de 2 trinnene da).

 

mvh

 

Litt Off Topic men:

 

Har en mekanisk dual stage boost controller. Som når eg hadde KN filter og Turbo XS RFL dump montert lå 0,5 bar på steg 1 og 0,9 bar på steg 2. Denne stod på bilen når eg kjøpte den. Vet ikke hvilket merke det, men er mørke rød (lilla) av farge. Står ikke noe på den.

 

Etter at eg fikk eksos fra Mazdafun og monterte denne økte den til rundt 0,8 -0,9 på steg 1 og nærmere 1,5 på steg 2.

 

Er det mulig å justere ned begge stegene, eller vil stegene eller bare sted 2.

Har prøve å justere den nedover, men trykket faller ikke noe særlig på steg 1.

 

Har ikke helt peiling på dette. Vurdere å kjøpe meg en elektronisk i stedet.

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt Off Topic men:

 

Har en mekanisk dual stage boost controller. Som når eg hadde KN filter og Turbo XS RFL dump montert lå 0,5 bar på steg 1 og 0,9 bar på steg 2. Denne stod på bilen når eg kjøpte den. Vet ikke hvilket merke det, men er mørke rød (lilla) av farge. Står ikke noe på den.

 

Etter at eg fikk eksos fra Mazdafun og monterte denne økte den til rundt 0,8 -0,9 på steg 1 og nærmere 1,5 på steg 2.

 

Er det mulig å justere ned begge stegene, eller vil stegene eller bare sted 2.

Har prøve å justere den nedover, men trykket faller ikke noe særlig på steg 1.

 

Har ikke helt peiling på dette. Vurdere å kjøpe meg en elektronisk i stedet.

 

Hei, nå er jeg ikke sikker på hvilken dual stage du har, men uansett så er begge stegene justerbare. Problemet er bare at du kan ikke justere turbotrykket lavere enn det som er innstilt fra før, dvs. at ettersom du har åpent filter og 2,5" eksos, så spretter trykket automatisk opp til 0,9 - 1 bar. Da kan du ikke justere ned turbotrykket noe lavere, ettersom trykket uansett vil ligge på ca. 1 bar selv om du fjerner boostcontrolleren, eller justerer det ene steget helt ned.

Det andre steget kan du selvfølgelig justere, er jo bare å skru det helt ned, slik at det kommer på "originaltrykket" med mods'ene dine, og skru det opp igjen til du finner det trykket du vil å kjøre på, på maks. turbotrykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, nå er jeg ikke sikker på hvilken dual stage du har, men uansett så er begge stegene justerbare. Problemet er bare at du kan ikke justere turbotrykket lavere enn det som er innstilt fra før, dvs. at ettersom du har åpent filter og 2,5" eksos, så spretter trykket automatisk opp til 0,9 - 1 bar. Da kan du ikke justere ned turbotrykket noe lavere, ettersom trykket uansett vil ligge på ca. 1 bar selv om du fjerner boostcontrolleren, eller justerer det ene steget helt ned.

Det andre steget kan du selvfølgelig justere, er jo bare å skru det helt ned, slik at det kommer på "originaltrykket" med mods'ene dine, og skru det opp igjen til du finner det trykket du vil å kjøre på, på maks. turbotrykk.

 

Oki! Var dette eg trodde men var ikke sikker... Så vist eg skal for eksempel kjøre 0,6 og 1,2 så må eg ha en elektronisk boost controll for å justere dette?

 

Er Greddy Profec B spec II noe å satse på?

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki! Var dette eg trodde men var ikke sikker... Så vist eg skal for eksempel kjøre 0,6 og 1,2 så må eg ha en elektronisk boost controll for å justere dette?

 

Er Greddy Profec B spec II noe å satse på?

 

Tror faktisk ikke at det hjelper med en elektronisk boostcontroller heller, det hjalp ihvertfall ikke med Profec A'en jeg hadde min. Den mekaniske du har nå, fungerer på mange måter akkurat som en elektronisk gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror faktisk ikke at det hjelper med en elektronisk boostcontroller heller, det hjalp ihvertfall ikke med Profec A'en jeg hadde min. Den mekaniske du har nå, fungerer på mange måter akkurat som en elektronisk gjør.

 

Hvilket trykk kjørte du på din da? 0,9 og 1,3 ?

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår