Darkstar Skrevet Juni 14, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2005 Hei. Jo det gjør den, om den er justert korrekt. Det sitter en egen kuleventil i den(justerbar) i tilegg til "bløder-ventilen". Eneeste krøllet med en Dual-stage er at du kan ikke justere den innenfra (utenom de 2 trinnene da). mvh Litt Off Topic men: Har en mekanisk dual stage boost controller. Som når eg hadde KN filter og Turbo XS RFL dump montert lå 0,5 bar på steg 1 og 0,9 bar på steg 2. Denne stod på bilen når eg kjøpte den. Vet ikke hvilket merke det, men er mørke rød (lilla) av farge. Står ikke noe på den. Etter at eg fikk eksos fra Mazdafun og monterte denne økte den til rundt 0,8 -0,9 på steg 1 og nærmere 1,5 på steg 2. Er det mulig å justere ned begge stegene, eller vil stegene eller bare sted 2. Har prøve å justere den nedover, men trykket faller ikke noe særlig på steg 1. Har ikke helt peiling på dette. Vurdere å kjøpe meg en elektronisk i stedet. Siter 07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
safoll Skrevet Juni 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2005 Litt Off Topic men: Har en mekanisk dual stage boost controller. Som når eg hadde KN filter og Turbo XS RFL dump montert lå 0,5 bar på steg 1 og 0,9 bar på steg 2. Denne stod på bilen når eg kjøpte den. Vet ikke hvilket merke det, men er mørke rød (lilla) av farge. Står ikke noe på den. Etter at eg fikk eksos fra Mazdafun og monterte denne økte den til rundt 0,8 -0,9 på steg 1 og nærmere 1,5 på steg 2. Er det mulig å justere ned begge stegene, eller vil stegene eller bare sted 2. Har prøve å justere den nedover, men trykket faller ikke noe særlig på steg 1. Har ikke helt peiling på dette. Vurdere å kjøpe meg en elektronisk i stedet. Hei, nå er jeg ikke sikker på hvilken dual stage du har, men uansett så er begge stegene justerbare. Problemet er bare at du kan ikke justere turbotrykket lavere enn det som er innstilt fra før, dvs. at ettersom du har åpent filter og 2,5" eksos, så spretter trykket automatisk opp til 0,9 - 1 bar. Da kan du ikke justere ned turbotrykket noe lavere, ettersom trykket uansett vil ligge på ca. 1 bar selv om du fjerner boostcontrolleren, eller justerer det ene steget helt ned. Det andre steget kan du selvfølgelig justere, er jo bare å skru det helt ned, slik at det kommer på "originaltrykket" med mods'ene dine, og skru det opp igjen til du finner det trykket du vil å kjøre på, på maks. turbotrykk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darkstar Skrevet Juni 14, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2005 Hei, nå er jeg ikke sikker på hvilken dual stage du har, men uansett så er begge stegene justerbare. Problemet er bare at du kan ikke justere turbotrykket lavere enn det som er innstilt fra før, dvs. at ettersom du har åpent filter og 2,5" eksos, så spretter trykket automatisk opp til 0,9 - 1 bar. Da kan du ikke justere ned turbotrykket noe lavere, ettersom trykket uansett vil ligge på ca. 1 bar selv om du fjerner boostcontrolleren, eller justerer det ene steget helt ned. Det andre steget kan du selvfølgelig justere, er jo bare å skru det helt ned, slik at det kommer på "originaltrykket" med mods'ene dine, og skru det opp igjen til du finner det trykket du vil å kjøre på, på maks. turbotrykk. Oki! Var dette eg trodde men var ikke sikker... Så vist eg skal for eksempel kjøre 0,6 og 1,2 så må eg ha en elektronisk boost controll for å justere dette? Er Greddy Profec B spec II noe å satse på? Siter 07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
safoll Skrevet Juni 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2005 Oki! Var dette eg trodde men var ikke sikker... Så vist eg skal for eksempel kjøre 0,6 og 1,2 så må eg ha en elektronisk boost controll for å justere dette? Er Greddy Profec B spec II noe å satse på? Tror faktisk ikke at det hjelper med en elektronisk boostcontroller heller, det hjalp ihvertfall ikke med Profec A'en jeg hadde min. Den mekaniske du har nå, fungerer på mange måter akkurat som en elektronisk gjør. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ochagenes Skrevet Juni 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2005 Einaste som funker for å få trykket ned er vold, eller rettere sagt å porte wastegaten, som rett og slett er for liten orginalt. Klaffen er betydligt større enn hullet så hullet kan lages ganske mykkje større uten å bytte klaff. Fleire mm i diameter om eg husker rett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darkstar Skrevet Juni 14, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2005 Tror faktisk ikke at det hjelper med en elektronisk boostcontroller heller, det hjalp ihvertfall ikke med Profec A'en jeg hadde min. Den mekaniske du har nå, fungerer på mange måter akkurat som en elektronisk gjør. Hvilket trykk kjørte du på din da? 0,9 og 1,3 ? Siter 07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
safoll Skrevet Juni 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2005 Hvilket trykk kjørte du på din da? 0,9 og 1,3 ? Hadde innstilt originaltrykk på det ene steget, og har kjørt litt med 1.3 bar - 1.4 bar på det andre steget, etter at jeg mappet bilen. Justerte det ned til 1.1 etter hvert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BGGTX Skrevet Juni 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2005 Det og porte hullet til wastergaten... Virker det inn på noe som helst annet en at det senker ladetrykket litt. Stabil ladetrykkskurve, øke trykket over en 1bar osv.. Siter 88 Cosworth 2wd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg