Gå til innhold

Bilforumet er over-moderert!

Ranger emnet


Er bilforumet.net over-moderert?  

195 stemmer

  1. 1. Er bilforumet.net over-moderert?

    • JA!!!
      104
    • Nei
      72
    • Ingen mening...
      21


Anbefalte innlegg

Ett så stort forum som dette må jo bare ha visse regler som folk må følge. Å moderer ett forum er ikke så lett for uansett hva man gjør er det noen som klager. Derfor er det greit med regler for da vet alle hva man skal forholde seg til.

Dere med Volvo får lage dere en egen Volvo klubb om det er så vanskelig å søke seg gjennom annonser, eventuelt ringe nærmeste høgger og høre hva han har på lager. Forumet her har enormt mange lesere og om 10 stk ikke finner fram på kjøp/salg så vil jeg ikke kalle det noen stor sak.

Synes det er gjort en kjempeinnsats av de som driver forumet jeg. Men så er de noen tullinger også :) hehehe

Memb. of No Brain Racing Team

'93 Nissan 200sx s13

Styremedlem http://www.200sx-ogn.org

Admin på http://www.club-honda.org

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 112
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ett så stort forum som dette må jo bare ha visse regler som folk må følge. Å moderer ett forum er ikke så lett for uansett hva man gjør er det noen som klager. Derfor er det greit med regler for da vet alle hva man skal forholde seg til.

Dere med Volvo får lage dere en egen Volvo klubb om det er så vanskelig å søke seg gjennom annonser, eventuelt ringe nærmeste høgger og høre hva han har på lager. Forumet her har enormt mange lesere og om 10 stk ikke finner fram på kjøp/salg så vil jeg ikke kalle det noen stor sak.

Synes det er gjort en kjempeinnsats av de som driver forumet jeg. Men så er de noen tullinger også :) hehehe

 

 

Er enig med deg Karina :naaaws

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor være negativ til det?

Gå inn på en annen side og gjør det dere måtte ønske..

End of story... :naaaws

 

Tror ikke du helt fattet poenget mitt.

Hvis "alle" heller går inn på en annen side/forum/etc. for å kjøpe eller selge bil og bildeler, så er det jo ikke noe vits i å ha et kjøp og salg-forum som ingen bruker. Det har tidligere kommet frem at det er mange her som er så misfornøyde med det nye kjøp og salg-forumet, at de rett og slett ikke gidder å bruke det. Å legge inn en kjøp/salgs-annonse her, blir jo til slutt som å henge opp en salgsannonse i form av en plakat, midt på en lyktestolpe på riksvei 64 - Ingen som ser annonsen likevel.

Hovedpoenget med et kjøp og salg-forumet er vel at folk skal få legge inn annonser over ting de vil selge eller kjøpe. Samtidig må det være såpass brukervennlig at folk i det hele tatt gidder å bruke det. Personlig bryr jeg meg ikke så hardt om hvordan det nye kjøp og salg-forumet ser ut og virker, det som irriterer meg er at veldig mange rett og slett ikke gidder å bruke det pga misnøye, som igjen fører til at det som sagt er lite vits i å annonsere der.

Hvorfor ikke lage en vote/poll over hviket kjøp og salg-forum brukerne vil ha, av det gamle og det nye, og la flertallet av brukerne bestemme? Det er jo tross alt brukerne som skal bruke forumet.

 

:peace:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du helt fattet poenget mitt.

Hvis "alle" heller går inn på en annen side/forum/etc. for å kjøpe eller selge bil og bildeler, så er det jo ikke noe vits i å ha et kjøp og salg-forum som ingen bruker. Det har tidligere kommet frem at det er mange her som er så misfornøyde med det nye kjøp og salg-forumet, at de rett og slett ikke gidder å bruke det. Å legge inn en kjøp/salgs-annonse her, blir jo til slutt som å henge opp en salgsannonse i form av en plakat, midt på en lyktestolpe på riksvei 64 - Ingen som ser annonsen likevel.

Hovedpoenget med et kjøp og salg-forumet er vel at folk skal få legge inn annonser over ting de vil selge eller kjøpe. Samtidig må det være såpass brukervennlig at folk i det hele tatt gidder å bruke det. Personlig bryr jeg meg ikke så hardt om hvordan det nye kjøp og salg-forumet ser ut og virker, det som irriterer meg er at veldig mange rett og slett ikke gidder å bruke det pga misnøye, som igjen fører til at det som sagt er lite vits i å annonsere der.

Hvorfor ikke lage en vote/poll over hviket kjøp og salg-forum brukerne vil ha, av det gamle og det nye, og la flertallet av brukerne bestemme? Det er jo tross alt brukerne som skal bruke forumet.

 

:peace:

 

WORD! :eddie

93' RX7 FD

88' 323 4wd Turbo (BF Turbo)

86' Daihatsu Charade Turbo

 

Let's go CRAZY

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hele rir vel litt på at div medlemmer har fått ''panikk'' fordi det plutselig faktisk hark ommet noen regler...

 

Nei, regler er bra det! Men dere er jo hæren fløtte meg som politiet, helt firkanta! En ting skal sies først, og det er at dette er et supert forum, og all credit til dere som driver det! Respekt skal dere ha, men vi som henviser til denne kjøp og salg delen er egentlig en form for KONSTRUKTIV KRITIKK!! Det vil si kritikk som skal være konstruktiv for framtiden, slik at sidene blir mer brukervennlige. Jeg skjønner at det kan være et problem og trykke på tastene og fikse det som det var, for all del, og det der om at en eller anna sa at det er en 10-15 som klager så er det feil.. Folk gidder ikke si noe, for de oppfatter svara som de før meg har fått som en form for kommunisme.

 

Ellers klarer dere det bra her.

 

-_Sjakalen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En hvis man ikke er på jakt etter nå spesielt da...? Hente seg at man dumpa borti noe som var til salgs, å som man kar lyst på / har bruk får...! :(

 

 

Veldi viktig poeng.

 

Også andre veien. Du har ein del i garaga, som du ikkje har lagt for salg.

Men kjem over ein som vil ha den delen.

 

Dette blir vanskligare no, sidan ein må bevist leite etter det. og det ikkje kjem opp i "Nye innlegg"

 

 

Klarer ein å intigrere kjøp og salg i "nye innlegg" så hadde det våre ei stor forbetring, Synest eg.

 

 

Mvh Håkon

Senator 3.0 24v ;) Solgt doh

Golf 1.8 SOLGT

Ascona 1.6 . Spikar

Vectra 1.7td SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.bilforumet.net/kjopsalg/index.php?

 

Hvor mye enklere kan man gjøre det for at dere blir fornøyde da?

La oss ta for oss deg som skulle ha Volvo-dør. Da går du inn på linken og sjekker bildeler, eventuelt søker på VOLVO

http://www.bilforumet.net/kjopsalg/showcat.php?si=volvo&x=0&y=0&perpage=12&sort=1&stype=&cat=all&ppuser=

 

Jeg kan også sitte og surfe på diverse nettshoper uten å skulle ha noe spesielt, for å så finne noe jeg MÅ ha. Det samme kan du gjøre på kjøp/salg her også, inndelt i kategorier (bilstereo, deler etc)

 

Dere som fortsatt synes kjøp/salg er vanskelig å bruke får heller spikre opp en annonse på det lokale samvirkelaget ev. autodb/finn.no o.l.

 

Jeg synes kjøp/salg forumet var meget pent, oversiktlig og lett og bruke. Er jo ingen som tvinger noen til å legge ut noe som helst her så å syte på at ingen ser annonsene er jo latterlig. Bruk Qxl da om det er så himla kjipt å bruke bilforumets kjøp/salg...

 

Ha en fortsatt fin dag :)

Memb. of No Brain Racing Team

'93 Nissan 200sx s13

Styremedlem http://www.200sx-ogn.org

Admin på http://www.club-honda.org

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.bilforumet.net/kjopsalg/index.php?

 

Hvor mye enklere kan man gjøre det for at dere blir fornøyde da?

La oss ta for oss deg som skulle ha Volvo-dør. Da går du inn på linken og sjekker bildeler, eventuelt søker på VOLVO

http://www.bilforumet.net/kjopsalg/showcat.php?si=volvo&x=0&y=0&perpage=12&sort=1&stype=&cat=all&ppuser=

 

QUOTE]

 

 

Problemet er jo at det ikke er altid man MÅ ha noe men dumper borti noe man kunne tenke seg... gidder ikke å sørfe igjennom 1000 ++ annonser fordi det kanskje er noe man kunne tenke seg...

 

Heller ikke nødvendig at de som har mazda, toyota, bmw, mb, osv trenger å se annonsen der jeg spørr etter et bensinpumpe-rele.. Derfor var det greiere når man kunne legge annonser i volvo-siden og alle som har volvo kan se den... You see??

Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156

bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo

Honda CBR 900RR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hele rir vel litt på at div medlemmer har fått ''panikk'' fordi det plutselig faktisk hark ommet noen regler...

 

Synest det er bra det har kommt reglar eg.

 

men ein bør oppi det heile kike på kva som er den enklaste løysinga for brukarane.

 

I arbeidslivet blir veldi ofte den beste løysinga forkasta for den dårligare, men enklare.

 

 

Mvh Håkon

Senator 3.0 24v ;) Solgt doh

Golf 1.8 SOLGT

Ascona 1.6 . Spikar

Vectra 1.7td SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi sliter litt med noen få som nekter å godta forumregler i ett av forumene jeg modererer for også... og hvorfor ikke? med over 1mill. unike ip'er som har vært innom oss på relativt kort tid så ville det være rart om ikke noen få sliter med vårt opplegg doh

 

Man bør huske på en ting spesiellt i forum som blir drevet på privat initativ og det er det faktumet at vi som er brukere av forumet faktisk har ingen forutsatt rettighet til å bruke forumet... det er ikke en frynsegode i det hele tatt...

 

Men sett fra en annen side er det såklart viktig at brukerne trives og at kritikk taes på ett seriøst plan.

 

Jeg på min side synes bilforumet.net er ett kjempebra initativ, men at det til tider føles litt vanskelig å holde styr på allt... mest i sammenheng med store forandringer som f.eks ved flyttinga av kjøp/salg. (som forøvrig er trøblete å bruke til tider pga at man ikke har tilgang til å skrive noe der av og til)

 

Bortsett fra det virker dette bra.

 

Ville også at enkelte moderatorer viser litt skjønn og fornuft i enkelte saker... gestapo moderering kan til tider sees på som veldig slitsomt.. sånn uten at jeg har lidd under den type moderering men vet at noen FÅ andre der ute har vært rimelig frustrert...

 

Det sagt så synes jeg bilforumet.net fortjener en liten pokal for sin innsats.. blant annet fordi de gjør dette uten å tjene penger på det...

 

Tror de enkelt kunne ha lagt dette om til en "klubb" hvor folk måtte betalt 20-50kr i året for å bruke... men heldigvis holder de seg som en gratis TJENESTE.

 

Stå på!

Perry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår