Gå til innhold

Hva er første inntrykket av motorrommet mitt?

Ranger emnet


Kennet

Anbefalte innlegg

Æh.....hva for ett rompehull er det du har truffet på da??

 

Jeg fikk mangellapp på bilen min her rett før jul pga. kappet senkesett, spacere, 3" anlegg med bare en demper og motorbytte til B23ET.

 

Senkesettet var jeg nødt til å bytte, orket ikke ta sjansen på at han skulle telle vindingene...så jeg ble nødt til å kjøpe sprell nytt.

 

Når jeg så dukker opp, så blir vi ståendes å vente på ledig bukk for å ta kontrollen....så begynner å prate litt med fyren, han sier han har jobba på Volvo i Gøteborg i 2 år, monterte 240....GULP! Haltech uten AMM sensor og Getrag girkasse er jo ganske synlige tegn på at noe har mere enn 220hk...

 

Anyway, han kikka under panseret, rev og slet litt i ledninger, og ble ganske så fornøyd fordi bilen er så godt som rustfri. Han lurte litt når han så det åpne K&N konfilteret mitt. Eneste han hang seg opp i var spacerene mine, men siden jeg hadde kvittering og godkjenning fra Volvo så gikkhan med på det etterhvert. Eksosen bare trakk han på skuldrene av, "synes ikke den bråker jeg".

 

Så nå står det 2.3 liter i vognkortet, 160KW :)

 

OJ...du var heldi..Fin fyr det der asså:D

Hvilken BT var du på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 65
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hehe' date=' når jeg godkjente motorbytte i på min Chevelle, var det mye mer rotete. Det er jo mye mer plass i motorrommet da, så mulig det var oversiktlig nok.[/quote']

 

Om det er plassen i motorrommet det kommer ann på så er vel heller ikke 240 av de mest kompliserte, sammetrøkkte spaggtisuppene som finnes vel? De fleste moderne motorer har jo de fabelaktige egenskapen at du ofte må ta ut motor for å bytte luftfilter/reg reim osv.. Ja, faktiske så trangt kan det være. Så 240 er en bil med et svært så romslig motorrom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

offtopic er tøfft.

Min bil veier mer enn din.

 

Men Nastyboy har fått en del kommentarer på motorrommet sitt nå, så vi lar vel denne ligge død, amcar vs volvo kan vi ta et annet sted.

 

BurnProof: Turbotrykksmåleren skal være koblet på trykk siden av gassspjeldet.

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

offtopic er tøfft.

Min bil veier mer enn din.

 

Men Nastyboy har fått en del kommentarer på motorrommet sitt nå, så vi lar vel denne ligge død, amcar vs volvo kan vi ta et annet sted.

 

BurnProof: Turbotrykksmåleren skal være koblet på trykk siden av gassspjeldet.

 

Turbotrykksmåleren skal være på den vakumsia av spjeldet... Da kan man se tilstanden på motoren når du motorbremser... Fikk forklart det sånn av en volvo-guru jeg kjenner.... Ikke en ungdom som tror han vet hva han snakker om heller han... :)

Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156

bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo

Honda CBR 900RR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

offtopic er tøfft.

Min bil veier mer enn din.

 

Men Nastyboy har fått en del kommentarer på motorrommet sitt nå, så vi lar vel denne ligge død, amcar vs volvo kan vi ta et annet sted.

 

Ja jøss, det var da ikke meningen å dra igang noen debatt av den typen. Jeg kjører begge deler og liker begge to godt. Måtte bare kommentere noen typiske utsagn som kom frem her.

 

For å komme tilbake til topic: Jeg syns også det er helt forkastelig oppførsel fra biltilsynet som her beskrives. Jeg har både gode og dårlige erfaringer med dem selv, så jeg føler med andre som sliter. Statens ansatte er ofte svært firkantet og biltilsynet er inget unntak. Akkurat han her typen må ha vært lettere sinnsforvirret i tillegg.

68' Camaro SS, 10' Audi A4, 97' BMW 520 iAT **4 SALE**

x92' Volvo 960, 79' Buick Park Avenue, 89' Camaro RS, 75' Corvette, 88' 240, 83' Chev Van, 70' Chevelle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tro det eller ei, men Billingstad traffikstasjon er faktisk ganske greie (selv om rykte sier det motsatte). Da kammeraten min skulle vise en bruktimportert Golf II Gti 16V var det masse feil, Førersetet var løst, lysene funka kun halvveis, frontlysene var ikke justert, motoren og girkassa var smørt inn med olje, brekket funka kun på den ene sida, foringene foran var helt ferdige og den så ut som et horehus innvendig(masse søppel og verktøy og ledninger overalt). Karen gikk rundt bilen og kikka litt, satte seg inn og tok en liten "burnerunde" rundt bygget, og testet bremsene. det eneste vi måtte bytte var foringene foran, resten var greit, og da vi skulle veie bilen stod det en annen inspektør med sneipen i kjeften og skrøt av sin blo trimma 240 med ca. 300 hk og NOS osv.... Ble helt overrasket over at den ble godkjent, vi tenkte bare å stikke nedom for å se hva de sa, så prøv på billigstad.

 

Et godt tips er å få time rett før stengetid, gjerne på en fredag, for da skal de hjem å knulle.

Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tro det eller ei, men Billingstad traffikstasjon er faktisk ganske greie (selv om rykte sier det motsatte). Da kammeraten min skulle vise en bruktimportert Golf II Gti 16V var det masse feil, Førersetet var løst, lysene funka kun halvveis, frontlysene var ikke justert, motoren og girkassa var smørt inn med olje, brekket funka kun på den ene sida, foringene foran var helt ferdige og den så ut som et horehus innvendig(masse søppel og verktøy og ledninger overalt). Karen gikk rundt bilen og kikka litt, satte seg inn og tok en liten "burnerunde" rundt bygget, og testet bremsene. det eneste vi måtte bytte var foringene foran, resten var greit, og da vi skulle veie bilen stod det en annen inspektør med sneipen i kjeften og skrøt av sin blo trimma 240 med ca. 300 hk og NOS osv.... Ble helt overrasket over at den ble godkjent, vi tenkte bare å stikke nedom for å se hva de sa, så prøv på billigstad.

 

Et godt tips er å få time rett før stengetid, gjerne på en fredag, for da skal de hjem å knulle.

her syns eg de var for slappe..

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår