Gå til innhold

Hva er første inntrykket av motorrommet mitt?

Ranger emnet


Kennet

Anbefalte innlegg

  • Svar 65
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det jeg ville gjort oppi der er:

 

Finne et annet sted til coilen (på "riktige" siden av motoren)

Gjøre noe med ledningsklumpen

Flytte alarmhornet (tror ikke BT er særlig glad i at ting som kan smelte/brenne ligger over manifolden når det ikke er "varmeskydd" over den)

Få lagt plusskabelen til forsterker ordentlig på plass

Legge de to gule (?)/ gulgrønne kablene penere

Legge om den hvite tynne slangen

Feste matta på torpedoen

Vaske vekk merkingen til hoggern på vindusviskermotoren

Pass på at ingen slanger/ledninger ligger inntil noe som kan gnisse det i stykker.

VASKE motorrommet!

 

Vask og polér bilen utvendig, så tipper jeg godkjenning er i boks hvis alt er skikkelig skrudd!

76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

82 MB 280SE W126-Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg ville gjort oppi der er:

 

Finne et annet sted til coilen (på "riktige" siden av motoren)

Gjøre noe med ledningsklumpen

Flytte alarmhornet (tror ikke BT er særlig glad i at ting som kan smelte/brenne ligger over manifolden når det ikke er "varmeskydd" over den)

Få lagt plusskabelen til forsterker ordentlig på plass

Legge de to gule (?)/ gulgrønne kablene penere

Legge om den hvite tynne slangen

Feste matta på torpedoen

Vaske vekk merkingen til hoggern på vindusviskermotoren

Pass på at ingen slanger/ledninger ligger inntil noe som kan gnisse det i stykker.

VASKE motorrommet!

 

Vask og polér bilen utvendig, så tipper jeg godkjenning er i boks hvis alt er skikkelig skrudd!

 

Jeg hadde tenkt til å vaske og shaina opp motorrommet natta før godkjenninga, da fikk jeg den reggla av folk på bilforumet om det det var dritt og det var nerd og det burde jeg ikke gjøre, for da tyda det på at jeg hadde noe å skjule osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tenkt til å vaske og shaina opp motorrommet natta før godkjenninga, da fikk jeg den reggla av folk på bilforumet om det det var dritt og det var nerd og det burde jeg ikke gjøre, for da tyda det på at jeg hadde noe å skjule osv..

 

Mener det stikk motsatt jeg... da ser det ut som du bryr deg om bilen din, og at du har jobba seriøst med den. Det med å ikke vaske motorrommet før visning gjelder vel mer for salg, for å vise at du ikke har lekkasjer å skjule.

76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

82 MB 280SE W126-Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tenkt til å vaske og shaina opp motorrommet natta før godkjenninga, da fikk jeg den reggla av folk på bilforumet om det det var dritt og det var nerd og det burde jeg ikke gjøre, for da tyda det på at jeg hadde noe å skjule osv..

ikke tro på alt du leser :o

 

teip-greiene ser jo rimelig skummelt ut!

videre, riv vekk den isolasjonsmatten.. når den er løs og dingler slik, har den ikke noe funksjon uansett!

 

samt: ta bumpershine på bakfangeren, hahahaha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har NULL peil på dette..og det hørtes det ikke ut som BT mannen heller hadde!(er litt skarpere enn han;))

 

men tror du hadde lurt meg eller ihvertfall kommt langt hvis du hadde festet torpedo-matta, og ikke minst en grundig motorvask! fått det til å sett strøkent ut selv om noen ledninger går litt her å der...utvendig "shine" gjør jo også første-intrykket mye bedre, og det virket jo som om det stort sett var det han så på, ettersom han mente fangerne dine begynnte å bli matte!

 

ps silikon, vaselin, eller CRC 565(regner med ALLE har en boks å to av det siste!?) gjør seg på alt plastdeler, fangere,lister,spei osv.. ser ut som nytt, ihvertfall en stund;)

 

 

(tenkte jeg skulle komme med et "triks" som kansje kunne hjelpe deg, som de fleste andre har gjort..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denhvite slangen er til turbotrykks måleren!

 

som går på et t.stykke til dumpventilen??? da vil han jo få vacuum i turbotrykksmåleren.

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor nøye er døm på normal svetting rundt topp/bunnpanne/girkasse egentlig?

 

Veldig nøye!

Men i forskriftene står det at det er greit så lenge det ikke drypper ned på gulvet mens den står i hallen på kontroll..

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående det med måleren for ladetrykket, så er det jo sånn den skal være. Du bør ha ca. -0,5bar undertrykk på tomgang :P hehe

 

Og angående hele denna tråden, så har jeg også en annen ting å si! Alle vet vel at en må på biltilsynet for å kjøre opp til lappen? -Ja det må en...

En kamerat av meg tok oppkjøringa... Når han kjørte, så virket alt helt greit, holdt vikeplikt, blinklys, speil, og alt det der. -Parkerte bilen fint igjen på biltilsynet etter turen. -Sensor går ut av bilen og spør han "Ja, -åssen syns du det gikk?" Han svarer. "Joda, synes det gikk greit jeg" Sensor: "Det synes ikke jeg, og smeller igjen døra og går inn på stasjonen" Det var det...

 

FY faen ass.. hadde det vært meg som skulle tatt oppkjøringa der og jeg hadde fått den kommentaren, da tror jeg jeg hadde EKSPLODERT!!!

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående det med måleren for ladetrykket, så er det jo sånn den skal være. Du bør ha ca. -0,5bar undertrykk på tomgang :P hehe

 

Og angående hele denna tråden, så har jeg også en annen ting å si! Alle vet vel at en må på biltilsynet for å kjøre opp til lappen? -Ja det må en...

En kamerat av meg tok oppkjøringa... Når han kjørte, så virket alt helt greit, holdt vikeplikt, blinklys, speil, og alt det der. -Parkerte bilen fint igjen på biltilsynet etter turen. -Sensor går ut av bilen og spør han "Ja, -åssen syns du det gikk?" Han svarer. "Joda, synes det gikk greit jeg" Sensor: "Det synes ikke jeg, og smeller igjen døra og går inn på stasjonen" Det var det...

 

FY faen ass.. hadde det vært meg som skulle tatt oppkjøringa der og jeg hadde fått den kommentaren, da tror jeg jeg hadde EKSPLODERT!!!

 

 

Ja...HELVETE angry

den var drøy..tror eg hadde......ja.. :ratatatat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår