Hondaen Skrevet Mars 9, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2003 Flere bilblad jeg har lest har dradd den til over 1 g. Ligger iallefall bedre på veien enn en gammal amerikaner med bladfjær.. :D Siter For livets glade gutter går solen aldri ned ;-D Guide: Honda Turbo Guide:Bytt bremsene på din Honda selv Spør doktor Honda om alt! http://www.honda-club.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona Skrevet Mars 9, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2003 Originally posted by Hondaen Flere bilblad jeg har lest har dradd den til over 1 g. Ligger iallefall bedre på veien enn en gammal amerikaner med bladfjær.. :D Jeg tviler sterkt, tror nok min 19 år gamle amerikaner med bladfjærer og støtstenger skulle holdt følge. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikoo Skrevet Mars 9, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2003 Originally posted by Ascona Jeg tviler sterkt, tror nok min 19 år gamle amerikaner med bladfjærer og støtstenger skulle holdt følge. Ja, men det kan vi jo sjekke! Du stiller med Corvetten, og jeg er rimelig sikker på at en NSX har lyst til å stille opp. Banetid bør vel la seg gjøre å få. Siter -97 STi3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona Skrevet Mars 9, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2003 Originally posted by eirikoo Ja, men det kan vi jo sjekke! Du stiller med Corvetten, og jeg er rimelig sikker på at en NSX har lyst til å stille opp. Banetid bør vel la seg gjøre å få. Med tanke på at jeg overhodet ikke kan å kjøre effektivt på bane tror jeg på en måte ikke at det er en option. Men banetid hadde man forsåvidt hatt allerede 5. og 6. April.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nitrofish Skrevet Mars 11, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2003 Så var det det med å sammenligne nytt med gammelt, da..... Jeg tror faktisk jeg også skulle klart å kjøre fra en 1936modell ford lastebil med den nye ferrari F1 bilen.... Det er mye å skryte av!..... For å dra det enda lenger fra topic kan jeg jo nevne at med en liten modifisering fra Kenne Bell, klarer en SUBURBAN 0,88G... Det er mer enn en BMW M3.... Men disse bilene er jo helt forskjellige! Siter - 92 BMW 318iS - 86 Sierra iS - "SR5000" -prosjekttråd her 4sale - 86 Sierra iS - prosjekt? - 98 323i Coupe banebil - 83/87 Audi 200 TQA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikoo Skrevet Mars 11, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2003 Originally posted by Nitrofish For å dra det enda lenger fra topic kan jeg jo nevne at med en liten modifisering fra Kenne Bell, klarer en SUBURBAN 0,88G... Det er mer enn en BMW M3.... Men disse bilene er jo helt forskjellige! Det som er enda viktigere enn å dra G i sving, er hvor kjapt bilen klarer å bytte retning. Altså å gå fra maks G en vei til maks G motsatt retning. Der er nok Suben treigere tipper jeg. Men imponerende tall da. ;) Siter -97 STi3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wrooooom Skrevet Mars 13, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2003 Originally posted by Pompiuses Siden bilen min har såpass kort utveksling pleier jeg ofte i bykjøring å ta i gang på 2. gir med den. Sliter dette mer på bilen på noen måte enn å ta i gang på 1. gir? Normalt girer jeg 1-3-5. Ved minste antydning til nedoverbakke girer jeg 2-4-5. Ved oppoverbakke, tung last eller kraftig akselerasjon girer jeg selvsagt 1-2-3-4-5. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CoDEmASTeR Skrevet Mars 13, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2003 Jeg girer ofte slik: 1.-2.-4.-prøve å få i 5.-seie "faen jeg har jo ikke 5 gir"-tilbake til 4. :rolleyes: Helt sant! Når jeg kjører pent, eller i 50-60 sone er det 1-2-3-4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pompiuses Skrevet Mars 14, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2003 Originally posted by Ascona Caddi lanserte da en motor med variable ventiltider og åpninger allerede i 1902.. Honda var ikke forut for sin tid akkurat.. Er jo som med alt annet, la noen andre komme med det, og forske på det et halvt århundre, SÅ kommer japsene med det. Bare en liten rettelse til saken angående variable ventiltider. Se hva som er skrivd i Sport Compact Car, et av de mest prestisjetunge bilbladene (på kloden??). http://www.runeb.org/www_docs/Jexoticasite/frames/variabletiming.htm Når vi først er inne på dette emnet så er jo en annen note å ta i mente årsaken til at Honda dominerte F1 på 80-tallet slik som Ferrari gjør i dag. Gjett hva de hadde i motorene sine som ingen andre hadde da? Siter EG warrior www.kvien.no/integra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona Skrevet Mars 14, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2003 Originally posted by Pompiuses Bare en liten rettelse til saken angående variable ventiltider. Se hva som er skrivd i Sport Compact Car, et av de mest prestisjetunge bilbladene (på kloden??). http://www.runeb.org/www_docs/Jexoticasite/frames/variabletiming.htm Når vi først er inne på dette emnet så er jo en annen note å ta i mente årsaken til at Honda dominerte F1 på 80-tallet slik som Ferrari gjør i dag. Gjett hva de hadde i motorene sine som ingen andre hadde da? Unnskyld at jeg spør, men hva er det du prøver å rette på? Jeg sa da ingenting feil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pompiuses Skrevet Mars 16, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2003 Når det står i artikkelen referert til over at Honda NSX i 1991 var verdens første serieproduserte bil med variabel ventilstyring så syns jeg det høres noe rart ut at du skriver at Caddie hadde dette allerede i 1902. Siter EG warrior www.kvien.no/integra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona Skrevet Mars 16, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2003 Originally posted by Pompiuses Når det står i artikkelen referert til over at Honda NSX i 1991 var verdens første serieproduserte bil med variabel ventilstyring så syns jeg det høres noe rart ut at du skriver at Caddie hadde dette allerede i 1902. Les igjen hva jeg skrev. Jeg skrev at de hadde MOTOR med variable ventiltider og åpninger allerede i 1902. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pompiuses Skrevet Mars 16, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2003 Originally posted by Ascona Les igjen hva jeg skrev. Jeg skrev at de hadde MOTOR med variable ventiltider og åpninger allerede i 1902. ahh... de hadde en motor ja...... og med det argumentet argumenterer du tidligere i tråden for at japsene kopierer alt de kommer over? Tror faktisk romerne hadde en form for forbrenningsmotor for noen tusen år siden. hmmm ser ut som det ikke bare er japsene som kopierer alt de kommer over da :rolleyes: Siter EG warrior www.kvien.no/integra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona Skrevet Mars 16, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2003 Originally posted by Pompiuses ahh... de hadde en motor ja...... og med det argumentet argumenterer du tidligere i tråden for at japsene kopierer alt de kommer over? Tror faktisk romerne hadde en form for forbrenningsmotor for noen tusen år siden. hmmm ser ut som det ikke bare er japsene som kopierer alt de kommer over da :rolleyes: Det er stor forskjell på en så generell sak som en forbrenningsmotor, og en otto motor med variable ventiltider og åpninger. Grunnen til at motoren ikke ble satt i serieproduksjon i en bil var vel egentlig ganske enkel.. Kostnadene var store i forhold til nytten. noe de fortsatt er. Men, den ble levert i noen biler, og en bil med den motoren er faktisk her i Norge.. Det er en av veldig få. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pompiuses Skrevet Mars 16, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2003 Mye av det som du sier er, i følge artikkelen nevnt over, helt feil. Enten tar du feil, eller så tar verdens bilpresse feil. ja ja.... du får tro hva du vil så få vi andre tro hva vi vil. Siter EG warrior www.kvien.no/integra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.