Gå til innhold

fra cl til gti

Ranger emnet


vwsportz

Anbefalte innlegg

hei.......lurte på noen ting angående å gå fra cl til 1,8 8 ventilers gti fra toer, motoren står nå fint i å går å det elekrriske fungerer....men hva må gjøres for å få den registrert som gti? bland annet hvordan bremser kan jeg bruke osv...hadde vært fint om noen kunne komme med noe skuddsikker info..

vwsportz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei.......lurte på noen ting angående å gå fra cl til 1,8 8 ventilers gti fra toer, motoren står nå fint i å går å det elekrriske fungerer....men hva må gjøres for å få den registrert som gti? bland annet hvordan bremser kan jeg bruke osv...hadde vært fint om noen kunne komme med noe skuddsikker info..

 

ring møller og få tilsendt et ombyggingsbrev.. gratis.. blir noe sånn :

- nye skiver ok klosser til ventilert foran

- komplett motor med girkasse og ledningsnett

- muligens bremsekraftforsterker..

 

ingen ekspert på einser, men skal være noe sånt.. ring tom sagerud på møller du og få tilsendt et brev.. må ha et slikt med visning uansett...

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Laaars skriver i denne tråden: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=68262&highlight=

 

- Komplett motor og girkasse med drivaksler

- Bremseskiver foran 20x239 mm Ø med dertilhørende bremsesadler

- 9" Bremsekraftforsterker

- Bremsekraftregulator for bakre bremsekretser

- Hjulsylindre bak 17,46 mm Ø

- Stabilisator både foran og bak

- HR dekk på minimum 5 1/2J x 13” felger

- Plastikkskjermkanter på alle skjermene

 

Søkefunksjonen er gull ;)

2002 Jaguar XJ 3,2 V8 Executive

1993 Audi 80 2.0S Avant

Jettaeinser.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok...en liten ting er motoren fra golf 2 8 ventilers 1,8 lik golf 1? det jeg lurer på er om papirene blir det samme her?hvor skal jeg få de papirene hvis ikke møller gir dem ut lengre?

 

Innsuget vender vel andre veien. Kan godt hende det er noen andre forskjeller også, men effekten er vel den samme. Det er nok det viktigste.

2002 Jaguar XJ 3,2 V8 Executive

1993 Audi 80 2.0S Avant

Jettaeinser.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok.. mye rot her ute og går.... ting er slik:

 

møller sentralt er de eneste som leverer ut slike papirer. De papirene er egentlig bare en beskrivelse av hva som er forskjellig fra gti8v golf i og golf 1 cl. Møller kan kun levere ut papirer til bilmodeller som faktisk fantes og ble tatt inn i landet og godkjent her, er derfor man ikke kan få mk1 16v papirer eller mk2 16vG60.

 

Når du får papiret, så står det på det komplett motor med lendingsnett. Dette klarer kun biltilsynet å kontrollere til en viss grad. I prinsippet skal det søket særskilt for alle avvik man bruker fra papirene, sånn som et annet innsprut, en diesel girkasse, gti8v motor fra mk2 med annen motorkode osv, men dette er ting som biltilsynet ikke ser. Kan godt montere en mk2 gti motor, men må vende litt på innsuget og slike ting, som kan ende opp med å se så rotete ut at du får problemer på kontrollen.

 

Best er det nok å bruke mk2 motoren med da mk1 innsug, luftfilter osv..

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det ikke da mulig å skaffe papirer fra ombygging av Scirocco, til Scirocco GTI 16V? De er jo rimelig like med Golf, så om man gjør samme arbeid på Golfen bør man jo kunne få det godkjent. Eller?

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det ikke da mulig å skaffe papirer fra ombygging av Scirocco, til Scirocco GTI 16V? De er jo rimelig like med Golf, så om man gjør samme arbeid på Golfen bør man jo kunne få det godkjent. Eller?

 

Dette er allerede prøvd med negativt resultat. Dessuten er bunnplata på Rocca ikke helt maken til Einser. Men den er maken til Einser Cab.

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåh, nedtur :(

 

EDIT:

Har skrevet ferdig en søknad, kanskje du kan bruke noe av den.

Hvis noen ser noe feil og sånn så gjerne si i fra. Har tatt utgangspunkt i brevet fra Møller men lagt på bremseskiver bak.

 

 

 

SØKNAD FOR OMBYGGING AV 1983 GOLF 1.1 TIL 1.8 16V

Jeg søker herved om godkjennelse av ombygging av min 1983 modell Golf C med kjennemerke XX99999. Denne vil bli bygget om til en 1.8 liter 16V (139 hk) fra nyere Golf (1984 – 1991).

Bortsett fra dette vil jeg også gjøre mindre endringer på karosseri og understell.

 

Følgende arbeid vil bli gjort:

- Komplett motor og girkasse med drivaksler

- Bremseskiver foran 20x239 mm Ø med der tilhørende bremsesadler

- Bremseskiver bak 10x226 mm Ø hentet fra Golf II

- 9" Bremsekraftforsterker

- Bremsekraftregulator for bakre bremsekretser

- Hjulsylindre bak 17,46 mm Ø

- Stabilisator både foran og bak

 

 

I tillegg vil følgende modifikasjoner bli gjort:

- Batteri flyttes til reservehjulsbrønnen m/ gode fester og godkjent batteriboks

- Vindusvisker og spylerdyse på bakluke er fjernet og hull er tettet

- Bilen senkes 80mm med TÜV godkjent senkesett (justerbart)

 

 

Alt arbeid vil bli gjort forsvarlig og sikkert.

Håper dere vil ta dere tid til å se igjennom og vurdere søknaden og påpeker hva som må / bør gjøres annerledes om nødvendig.

 

Mvh

Lars Erik Nilsen

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår