Gå til innhold

Wankel prosjekt

Ranger emnet


RESERN

Anbefalte innlegg

Hei prøver igjen.

Holder på å konverterer en 86 mod BMW E30. skal nedi en 3Rotor 20b rev wankelmotor.. sombrero

Skal legge inn bilder og info etterhvert om prosjekte mitt..

Simtech Racing i Tr.heim holder på med oppbygging/trimming av motor.

 

Litt Fakta om 20b:

Vekt ca 160 kilo uten servopumpe,dynamo og eksos manifoilen

 

målt blokk:

ca 30cm bred

ca 65,5cm lang

ca 45cm høy

 

Har mye planer om bilen utvendig men må ta en del ting underveis

en ting er sikkert, den bli bred og lamda dører+++

motoroppby koster en del og tar denne, istedet for bremser og div andre ting som jeg helst skulle gjort først,,

Eneste planen med bilen er å ha det sinnsykt morro, om jeg ikke får det godkjent ja så :fingers:

finnes heldigvis p-skilter :)

 

bilder av motor++ http://photobucket.com/practice.php?id=8k8x

 

:google

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skal prøve og fremskaffe bilder snart, har ikke int tilgang selv enda men bli så fort leiligheten min er ferdig.. håper dere har litt tålmodighet til da :)

Bytter ut twin turbo settet med singelturbo. har tenkt på garret gt42 skal vist være god for 1000+, ordne motorfester selv men sveising er ikke min spesialitet sånn sett.hehe

Skal gjøre alt for og prøve få skilt på bila, skal ned og levere forhandsgodkj så snart alt tekniske er på plass,har så mange ideer at jeg kunne nesten blitt gal.. gleder meg nå sinnsykt til motoren er ferdig til rundt februar 2006.

Kan ikke anet enn og anbefalle simtec racing på det varmeste. disse gutta kan wankel og kundeservice!! sombrero

Skal jo ikke bruke alle 900 hk til butikken men skal prøve og holde meg på rund 300hk til vanlig kjøring..

var og tittet på motoren tidligere men hadde ikke med kamera. skal bli skal bli,,

Ser på forumet at det er mange bmw planer ute og går hos folk..STÅ PÅ FOLKENS. BIL ER MORRO :titties:

mvh

Resern20b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du kan få deg en overraskelse hvis du skal bruke en 900hk spec wankelmotor til å kjøre til og fra butikken.

900hk innebærer vel periferi porting og tomgang på 4-5000rpm.

Hjelper ikke å justere ned turbotrykk til den bare yter 300hk, blir like vond å kjøre likevel.

 

Og hvordan kan du anbefale et firma på det varmeste før du har fått igjen motoren din? Vet jo aldri hva som kan skje.

De fleste firma er hyggelige når de skal "kapre" kunder.

OBS: Dette er ikke rettet mot Simtech selvfølgelig, men på generelt grunnlag.

 

Håper dette blir noe av, for sint wankel er gromt, men det kan virke for at du ikke ennå vet helt hva dette innebærer.

-88 Sierra cosworth

411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en god brigde port, vil klare 900hk tror jeg.

 

når folk klarer 650 på en 13b.

 

VegarD med D....

 

 

Skal slutte og rote med prosjekt tråden nå!

 

Abbonerere på denne! Sleng ut hvilken serie motor du har da :)

 

en av disse, ved siden av 20b merke på housinge... senere er bedre..

000 - 999 = 1st batch

A000-A999= 2nd batch

B000-B999= 3rd batch

C000-C999= 4th batch

D000-D999= 5th batch

E000-E999= 6th batch

 

les denne tråden for og vite hva de betyr... http://www.rx7club.com/showthread.php?t=108091&page=10&pp=15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tomgangen har med timinga, str. på høla, og hvor mye overlap mellom intak og eksos du har.

Selvfølgelig...

 

4000-5000rpm tomgang, er bare tull, ingen designer portene sine slik, i allefall ikke for gate.

Nei vel, hvorfor gjør man det utenfor gata da? Bare fordi det er tøft? Kan vel kanskje ha noe med at det er ganske langt mellom 900hk gatekjørte wankel motorer. Og det er vel en logisk grunn til det også..

Kan hende en brutal bridge klarer 900 på 3 skiver, men den blir ikke som mors Carina II 1,6xli likevel.

Og en annen ting, Hvordan blir avgassene på en slik motor. 50000 i HC ? Ikke godt å få godkjent en slik motor i en bil nyere enn -74

 

Norton Commander er org. PP og har tumgang på 800 (ikke 8000 nei)

Hva er effekten på den Commanderen da? Den bør minst ha 250hk pr. rotor for å i det hele tatt kunne være et sammenligningsgrunnlag.(Trekk fra eller legg til x antall hk for evt forskjell i volum.)

-88 Sierra cosworth

411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vannvittig rått prosjekt! Wankeler genialt. Jeg hakke peil på så mye av det som diskuteres her, men hva slags drivverk skal tåle disse 900hestene lurte jeg på.?

-Ikke mye snøring på lite, men litt snøring på mye! ;)

Nåværende bruksbil: 1992 Ford Sierra 4x4 stasjonsvogn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vannvittig rått prosjekt! Wankeler genialt. Jeg hakke peil på så mye av det som diskuteres her, men hva slags drivverk skal tåle disse 900hestene lurte jeg på.?

 

 

han skal ha "VIPER" driver på den skrev han i den forrige prosjekt posten som ble sletta og brukeren ble sletta så ikkke gidd og svar her før det kommer bilder!

-toyota mr2 mk1 (banebil)

-toyota mr2 mk3 (vinterbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår