Gå til innhold

Wankel prosjekt

Ranger emnet


RESERN

Anbefalte innlegg

kommer vel litt med mere teknisk senere, motor vil ligge på ca 300 hk til vanlig bruk 0.2-0.3 i turbotrykk sombrero dette er ingen problemer. heller ikke tomgangen ska bli det største probl, wankel er rått :google

Skal bruke 2poppoffer og en stooor wg, spesialtilpassa eksosmani,

raceveiv- da orginal er berykta for å ha litt kast ell lett få det, racebolts,studs, rotorene skal freses om og sette i en anen type apexer (samma som stempelringer på en motor) setter inn 2delte istedet for 3delt org- skal jo tåle mye juling yodude

bakstilling og girkassa bli kjøpt inn i løpet av høsten

 

 

Men du skal altså ha Viper bakstilling? Hvorfor ikke bimmer? Ruud sin holdt jo til ganske mye hester. (men du skal kanskje kjøre litt mer en det han gjorde med sin?)

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Men du skal altså ha Viper bakstilling? Hvorfor ikke bimmer? Ruud sin holdt jo til ganske mye hester. (men du skal kanskje kjøre litt mer en det han gjorde med sin?)

 

 

Bakstillinga skal jeg bruke M3 bremser m/litt mods, justerbart understell blir nokk mye orginalt fra bayer men klokka er jeg veldig spendt på selv hva blir notin

tenker mest sansynlig at jeg kjøper en tremec girkasse, ble anbefalt denne da den skulle være billig og holdbar til mitt formål. tittet litt på en t-56 skal ringe mandag og sjekke dette..

etterhvert som motor og bil vokser seg sammen skal jeg legge ut mere info. :)

Takker for alle tips

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Abbonerere på denne! Sleng ut hvilken serie motor du har da :)

 

en av disse, ved siden av 20b merke på housinge... senere er bedre..

000 - 999 = 1st batch

A000-A999= 2nd batch

B000-B999= 3rd batch

C000-C999= 4th batch

D000-D999= 5th batch

E000-E999= 6th batch

 

les denne tråden for og vite hva de betyr... http://www.rx7club.com/showthread.php?t=108091&page=10&pp=15

 

Skal gjøre dette til neste gang jeg er her!

har tenkt lenge på dette selv notin

 

:google Takker for tipset :google

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe så det rett etterpå, men va litt for rask på avtrekkern..

parkerte bluebird turboen i går kakkla mistenkelig fra ett rådelager..

trur ikke den likte 1.6ktrykk på turboen og 8500 omdrininger men no er nå det testa oxo :google

Bli vel litt mekking i dag notin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer du til å tilpasse Viper bakstillinga selv? Og du må vel ha nye motorfester, girtravers osv.? Tviler på at det finnes motorfester for wankel i E30... Kommer du til sveise selv da eller?

'84 Alfa Romeo GTV6

'92 BMW E34 520iA (bytta i alfa)

'82 BMW E28 535iA (solgt)

'84 BMW E30 318i (skrota)

'87 Honda Accord 2.0 EXi (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer du til å tilpasse Viper bakstillinga selv? Og du må vel ha nye motorfester, girtravers osv.? Tviler på at det finnes motorfester for wankel i E30... Kommer du til sveise selv da eller?

 

Blir nok mye spesial tilpassninger, sveiser det meste selv.. sombrero

Er ikke sikkert jeg bruker b-axslinga fra doge,mye som forandrer seg etterhvert :scared hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 9 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår