RESERN Skrevet Mai 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2005 Hei prøver igjen. Holder på å konverterer en 86 mod BMW E30. skal nedi en 3Rotor 20b rev wankelmotor.. sombrero Skal legge inn bilder og info etterhvert om prosjekte mitt.. Simtech Racing i Tr.heim holder på med oppbygging/trimming av motor. Litt Fakta om 20b: Vekt ca 160 kilo uten servopumpe,dynamo og eksos manifoilen målt blokk: ca 30cm bred ca 65,5cm lang ca 45cm høy Har mye planer om bilen utvendig men må ta en del ting underveis en ting er sikkert, den bli bred og lamda dører+++ motoroppby koster en del og tar denne, istedet for bremser og div andre ting som jeg helst skulle gjort først,, Eneste planen med bilen er å ha det sinnsykt morro, om jeg ikke får det godkjent ja så :fingers: finnes heldigvis p-skilter :) bilder av motor++ http://photobucket.com/practice.php?id=8k8x :google Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboXs Skrevet Mai 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2005 fortsatt planer om 900+++ hk og problemer med motorfester Siter Bmw M3 Turbo Nissan king-cab Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenetraTor Skrevet Mai 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2005 rått! :D kom med bilder! Siter Toyota Supra MKIII Turbo prosjekt monster 7M http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=156599 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skidracer Skrevet Mai 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2005 Steike! wtf? Detta høres rått ut!! Fortell mer! Blir det med eller uten turbo? Siter _________________________ '69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
XenonHID Skrevet Mai 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2005 Nydelig motor du har skaffa deg der ja.. =) Har gått og nesten sikla for å få plukke litt på den.. hehe PS. Skal du bruke orginalmanifoilden? :rolleyes: Asbjørn avals@simtechracing.no Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RESERN Skrevet Mai 21, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2005 Skal prøve og fremskaffe bilder snart, har ikke int tilgang selv enda men bli så fort leiligheten min er ferdig.. håper dere har litt tålmodighet til da :) Bytter ut twin turbo settet med singelturbo. har tenkt på garret gt42 skal vist være god for 1000+, ordne motorfester selv men sveising er ikke min spesialitet sånn sett.hehe Skal gjøre alt for og prøve få skilt på bila, skal ned og levere forhandsgodkj så snart alt tekniske er på plass,har så mange ideer at jeg kunne nesten blitt gal.. gleder meg nå sinnsykt til motoren er ferdig til rundt februar 2006. Kan ikke anet enn og anbefalle simtec racing på det varmeste. disse gutta kan wankel og kundeservice!! sombrero Skal jo ikke bruke alle 900 hk til butikken men skal prøve og holde meg på rund 300hk til vanlig kjøring.. var og tittet på motoren tidligere men hadde ikke med kamera. skal bli skal bli,, Ser på forumet at det er mange bmw planer ute og går hos folk..STÅ PÅ FOLKENS. BIL ER MORRO :titties: mvh Resern20b Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsern Skrevet Mai 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2005 Tror du kan få deg en overraskelse hvis du skal bruke en 900hk spec wankelmotor til å kjøre til og fra butikken. 900hk innebærer vel periferi porting og tomgang på 4-5000rpm. Hjelper ikke å justere ned turbotrykk til den bare yter 300hk, blir like vond å kjøre likevel. Og hvordan kan du anbefale et firma på det varmeste før du har fått igjen motoren din? Vet jo aldri hva som kan skje. De fleste firma er hyggelige når de skal "kapre" kunder. OBS: Dette er ikke rettet mot Simtech selvfølgelig, men på generelt grunnlag. Håper dette blir noe av, for sint wankel er gromt, men det kan virke for at du ikke ennå vet helt hva dette innebærer. Siter -88 Sierra cosworth 411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegard-SK Skrevet Mai 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2005 tomgangen har med timinga, str. på høla, og hvor mye overlap mellom intak og eksos du har. 4000-5000rpm tomgang, er bare tull, ingen designer portene sine slik, i allefall ikke for gate. Norton Commander er org. PP og har tumgang på 800 (ikke 8000 nei) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboXs Skrevet Mai 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2005 vel vegar...... dette er det ikke så lett å gjøre noe med på en wankel...... og skal du ha 900 må nok høla være store Siter Bmw M3 Turbo Nissan king-cab Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegard-SK Skrevet Mai 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2005 en god brigde port, vil klare 900hk tror jeg. når folk klarer 650 på en 13b. VegarD med D.... Skal slutte og rote med prosjekt tråden nå! Abbonerere på denne! Sleng ut hvilken serie motor du har da :) en av disse, ved siden av 20b merke på housinge... senere er bedre.. 000 - 999 = 1st batch A000-A999= 2nd batch B000-B999= 3rd batch C000-C999= 4th batch D000-D999= 5th batch E000-E999= 6th batch les denne tråden for og vite hva de betyr... http://www.rx7club.com/showthread.php?t=108091&page=10&pp=15 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsern Skrevet Mai 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2005 tomgangen har med timinga, str. på høla, og hvor mye overlap mellom intak og eksos du har. Selvfølgelig... 4000-5000rpm tomgang, er bare tull, ingen designer portene sine slik, i allefall ikke for gate. Nei vel, hvorfor gjør man det utenfor gata da? Bare fordi det er tøft? Kan vel kanskje ha noe med at det er ganske langt mellom 900hk gatekjørte wankel motorer. Og det er vel en logisk grunn til det også.. Kan hende en brutal bridge klarer 900 på 3 skiver, men den blir ikke som mors Carina II 1,6xli likevel. Og en annen ting, Hvordan blir avgassene på en slik motor. 50000 i HC ? Ikke godt å få godkjent en slik motor i en bil nyere enn -74 Norton Commander er org. PP og har tumgang på 800 (ikke 8000 nei) Hva er effekten på den Commanderen da? Den bør minst ha 250hk pr. rotor for å i det hele tatt kunne være et sammenligningsgrunnlag.(Trekk fra eller legg til x antall hk for evt forskjell i volum.) Siter -88 Sierra cosworth 411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegard-SK Skrevet Mai 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2005 hvis meg en PP, hvor tomgangen er på 5000, utenfor eller på gata så tier jeg... men send det til meg på pm eller noe slikt, jeg vil ikke ødelegge tråden! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
avz Skrevet Mai 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2005 Vannvittig rått prosjekt! Wankeler genialt. Jeg hakke peil på så mye av det som diskuteres her, men hva slags drivverk skal tåle disse 900hestene lurte jeg på.? Siter -Ikke mye snøring på lite, men litt snøring på mye! ;) Nåværende bruksbil: 1992 Ford Sierra 4x4 stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steffen karlstad Skrevet Mai 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2005 Vannvittig rått prosjekt! Wankeler genialt. Jeg hakke peil på så mye av det som diskuteres her, men hva slags drivverk skal tåle disse 900hestene lurte jeg på.? han skal ha "VIPER" driver på den skrev han i den forrige prosjekt posten som ble sletta og brukeren ble sletta så ikkke gidd og svar her før det kommer bilder! Siter -toyota mr2 mk1 (banebil) -toyota mr2 mk3 (vinterbil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenetraTor Skrevet Mai 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2005 hva må man ut med for en slik motor da? Siter Toyota Supra MKIII Turbo prosjekt monster 7M http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=156599 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.