Gå til innhold

"knaking" i bakstillinga

Ranger emnet


ZtilongZ

Anbefalte innlegg

Jeg hadde full bil i går, og to kamerater satt bak... Det er ikke de letteste kameratene jeg har, og tilsammen veier de ca. 200 kg. :P KRAFTIGE karer...

Det tilsvarte ca. 50/60mm senk.

 

Da jeg begynte å kjøre eller når jeg kjørte over fartsdumper og ga på litt igjen så "knaka" det bak i bilen... Er dette hjulene som går i hjulbuen, eller er det noe skumlere?

 

Denne lyden har også kommet en annen gang når jeg hadde full bil med tre litt lettere personer i bilen bak :P

 

(Jeg turte ikke å høre på lyden mer, så en av de måtte flytte seg over i en annen bil :P)

 

Han ene snakka noe om at det kunne være foringene???

FMW - Foreningen Mot Wonderbaum

Prosjekt: VW Golf 2 1991 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville heller tro det var noen foringer eller oppheng som er gåent.

Min knaker godt bare jeg lener meg på den, der er det foringene som er gåene.

 

Men jeg vet jo ikke nøyaktig HVA slags knakelyd du har :)

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville heller tro det var noen foringer eller oppheng som er gåent.

Min knaker godt bare jeg lener meg på den, der er det foringene som er gåene.

 

Men jeg vet jo ikke nøyaktig HVA slags knakelyd du har :)

Er liksom en mellomting mellom knaking og knekking :P

Vet ikke hva jeg kan sammenlikne med egentlig, men bra er det hvertfall ikke... :rolleyes:

FMW - Foreningen Mot Wonderbaum

Prosjekt: VW Golf 2 1991 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knaking er vanlig når du monterer senkesett på en hittil usenka bil. Det er da foringene i innfestingene til bakstillinga som knaker. Her har senkinga foregått vha. noen ikke-lettvekts-kamerater og du får samme effekten;)

 

Det kan selvfølgelig være andre ting som knaker, men jeg tipper på foringene. Knaker det ellers til vanlig?

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår