Gå til innhold

hjelp...med og velge bil!?!

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Jeg er nesten helt enig med han her, men du kunne jo også vurdert en E30 325i... De ble laget fra 84-90, den med to runde lykter på hver side foran vettu. 171 hk og bakhjulstrekk! Du får en fin en for ca. 20 000, og den svir bittelitt i forsikringa, du syntes kanskje ikke det er så ille siden du har en del å bruke... Men det er en kurrant bil! Morsom og sprek som bare det... Så kan du jo kjøpe deg en E36 325i eller 328i for den saks skyld, eller kanskje en Nissan 200sx S14 til vintern f eks... Alt for mange fete biler som finnes ;) Lykke til :)

 

BMW med 4 sylindere fra før 88...

Da har du en billig herjebil som du ikke klarer å ødelegge motoren på, så får du kjørt fra deg og herja litt :D

Så kan du spare penger i vinter hvis du har en jobb.. så har du råd til en kansje litt dyrere/penere bil etter vinteren som du kan bli litt med "glad i"? :)

BMW E46 Coupe

Toyota Corolla KE70 2-dørs

 

The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jeg være helt ærlig skjønner jeg ikke hvorfor folk skal ha så dyre førstebiler. Greit nok, jeg 'ville' jo ha det jeg også, men for de fleste 18-åringer er det beste å kjøpe noe billig og heller spare penga til neste bil da førstebilen som regel blir ihjæl kjørt eller kræsja i løpet av første året.

 

Uansett, du må finne ut hva slags bil du vil ha selv ;)

[o] BMW 320i 87' (Parkert)

[x] Peugeout 309 SX 89' (Vraka)

På let etter: 325 delebil, turbo grenrør og billig turbo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Calibra er jo greie biler det! Veldig fornøyd med min, selv om eg nå vil selge den til fordel for Celica 2.0 GT:P Til 100K får du ikke en sliten Calibra Turbo, heller en strøken en! Det du må passe på med Calibra er rust i hjulbuene, i tillegg til vanlig vedlikehold. Viss det i er Turbo er firhjulstrekken til opel noe av det dårligste som er blitt laget, derfor forsterker mange girkassene. Da er det lurt å finne en slik der det er gjort;)

(-) 07 Toyota Avensis 2.2 D-cat X

(-) 99 Opel Omega B 2.5 V6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei , sku hatt litt hjelp til valg av bil her , siden det er mange erfarne bilister her regner eg med :)

 

har tenkt på ein opel calibra 2.0 16v...første bil dette her da..

 

men kan godt ver bil til opp til 100 000...

 

takker for svar ;)

 

Hvilken bil du bør kjøpe deg, beror vel egentlig på hvor mye du kan skru. Har du anledning til å mekke på bilen selv (knowhow, utstyr, verksted etc), og vet hvor man får tak i billige deler etc, så er det mye heftig å få til 100k. Biler med høy effekt krever generelt sett mye mer vedlikehold enn "normale" biler, uansett merke.

 

Hvis du på en annen side ikke er mekanisk kyndig så ville jeg heller gått for en nyere bil med lavere kilometerstand og helst voksne eiere.

 

Forsikring er vel også en issue. Tror ikke de fleste forsikringsselskap er særlig interessert i en 18 åring + cossie eller 325.

 

Og som nevnt over er vel det smarteste man kan ha som førstegangsbil, hvertfall de par første årene, en gammel og billig 240, ascona, 323, whatever som det ikke er så nøye om man bumper borti rekkverket en tur eller to med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja er vel kansje best og ha ein billig bil i starten , men ja har tilgang til verksted og utstyr osv...og tiligang til billige deler(onkel eiger sjappe)...

 

men vetkje eg...har og lyst på noke gromt lissom , eg er ikkje typen som grisekjører heller da , liker og ta godt vare på tinga mine :)

 

likte den svarte 190 mercen , men er jo griiisegammal da :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at bilen var ganske dyr da den kom... ikke alltid nyest som er best..

 

X

 

Det er du som kjenner Rikke? :P

 

Anyway, en førstebil burde være en litt eldre, billig bil som går til du får deg litt erfaring..

 

Jeg ville venta med motorsterke biler. Sånne som S14(a), S13, cossie, 325i osv har en forsikring som ikke er hyggelig.. Men gjør hva du vil..

 

Skal du kjøpe en bil av det nyere slaget hadde jeg sett på E46.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg nå i dag hatt 100k å kjøpt bil for..... UTEN TVIT at jeg hadde kjøpt meg en ca 1990 Mersjedes W124 da...

 

for eksempel 300E masse motor. drikker vist ikke så forjæævelig mye med pen kjøring. å komfortable som F

Ell hva med 250d? finner du en privatkjørt en som har gått 300k så har du vertfall 200k igjen for taxiene har jo gått 500+k...

faren min sin W124 300D `86 har gått 870 000, bare servicer som er utført ikke no motor/gir bytte, han var første eier da :P.

 

skulle jeg hatt bil til 100k vill jeg kjøpt en 300CE med skinn. men til mer sportslig bruk er det mange firere med turbo å velge mellom, eller hva med den gamle rx7en? eller en MB190

buckle up Dorothy cause Texas is going byebye

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår