Gå til innhold

Ventiltikking

Ranger emnet


Bobbysucks

Anbefalte innlegg

Heisann. Min Corre tikker. (g60)

Ventilene (har jeg fått høre) tikker....det varierer i volum, men det tikker stort sett hele tiden. Hva kan jeg gjøre og hvem i Rogaland ev. sørnorge kan fixe det for meg en gang for alle!!!

Takke og bukker for alle svar!

 

kan du ikke bare justere ventilene da..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann. Min Corre tikker. (g60)

Ventilene (har jeg fått høre) tikker....det varierer i volum, men det tikker stort sett hele tiden. Hva kan jeg gjøre og hvem i Rogaland ev. sørnorge kan fixe det for meg en gang for alle!!!

Takke og bukker for alle svar!

Slenger meg på å justere ventilene.. kjøp deg ventiljusterings verktøy å gjør det selv f.eks...

[o] BMW 320i 87' (Parkert)

[x] Peugeout 309 SX 89' (Vraka)

På let etter: 325 delebil, turbo grenrør og billig turbo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har tikket siste 3-4 mnd. Nylig renset motoren på verksted og ny olje og filter, men det tikker fortsatt!!

Tror ventilene er av hydr.-type og jeg har ikke peiling på justering..???

Noen som vil påta seg jobben....eller kjenner noen som kan!

(dyrt å fixe på verksted????)

brumm brumm... ptchiii..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har tikket siste 3-4 mnd. Nylig renset motoren på verksted og ny olje og filter, men det tikker fortsatt!!

Tror ventilene er av hydr.-type og jeg har ikke peiling på justering..???

Noen som vil påta seg jobben....eller kjenner noen som kan!

(dyrt å fixe på verksted????)

 

Gjerne skyt meg hvis jeg tar feil, men går det an å justere hydraulistiske ventiler, har man ikke kun mulighet til å skifte dem ut? Trodde det var kun mekansike ventiler som kunne justeres jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann. Min Corre tikker. (g60)

Ventilene (har jeg fått høre) tikker....det varierer i volum, men det tikker stort sett hele tiden. Hva kan jeg gjøre og hvem i Rogaland ev. sørnorge kan fixe det for meg en gang for alle!!!

Takke og bukker for alle svar!

 

Hei,

 

Du som hadde sendt oss en mail?

 

Det er nok lite å justere på oppi PG'n din ja... Her er det nok tid for å bytte løftere. Ring meg så finner vi en dag. Skal få en god pris på løftere og bytte. Du finner nummeret og alt på nettsidene. Forøvrig mye nytt der nå som du kan sikle på mens du venter på at jeg tar telefonen... :)

 

Har litt lite tid denne uka, skal bytte bremser på firma limo'en og skifte motor i en sliten G60 Passelat... Men vi finner en ledig dag i neste uke, evt i helga.

VOLVO - Schnellste Traktor der welt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjerne skyt meg hvis jeg tar feil, men går det an å justere hydraulistiske ventiler, har man ikke kun mulighet til å skifte dem ut? Trodde det var kun mekansike ventiler som kunne justeres jeg.

Tenkte ikke på at det var hydrauliske her jeg da :rolleyes:

[o] BMW 320i 87' (Parkert)

[x] Peugeout 309 SX 89' (Vraka)

På let etter: 325 delebil, turbo grenrør og billig turbo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt fra VAG fra -86 har vel stort sett hyd løftere. Litt greiere en det raklet på E30'n. Som i tillegg har en kammer med materialkvalitet tilsvarende russisk smøreost... :)

Har jeg jo null peil på VAG motorer da ;)

Ventilene på e30'en er noe herk ja :S kammene derimot er ikkeno problem hvis man bare utøver litt vanlig motorvedlikehold ;) Skal nå bytte til no bedre uansett :p

[o] BMW 320i 87' (Parkert)

[x] Peugeout 309 SX 89' (Vraka)

På let etter: 325 delebil, turbo grenrør og billig turbo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår