CalibR Skrevet Mai 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2005 Å ja.. Det var en Saab 9-3 :) Bilen er bygd på Trollespeed i Sverige. Nærmere bestemt Trollhättan Å en film Å resten av bildene her Siter Caution Cloud 40 Hairpin Right 100 Narrows Through Gates And Opens 70 Flat To Finish Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Mai 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2005 Adel Wiggins slangeklemmer! Første gangen jeg har sett noen andre enn hardcore Amerikanske dragracere bruke dem. De fungerer omentrent som V-band-klemmer i prinsippet. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CalibR Skrevet Mai 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2005 Adel Wiggins slangeklemmer! Første gangen jeg har sett noen andre enn hardcore Amerikanske dragracere bruke dem. De fungerer omentrent som V-band-klemmer i prinsippet. Det er jo grom bil da. Lagd av råe motorbyggere. Så dem bruker nokkk det beste av det beste ja, kjenner jeg dem rett :) Siter Caution Cloud 40 Hairpin Right 100 Narrows Through Gates And Opens 70 Flat To Finish Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PaAra Skrevet Mai 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2005 hva er de røra som går ut av alle manifoldgrenene rett etter blokka??? De som samles i en og peker mot fronten av bilen??? wastegaten sitter jo i andre ende... Siter Måtte til retten for å få igjen penger på bilkjøp etter å ha blitt svindlet av Leif Gjestrum Larsen AS i larvik ( SAAB Larvik). HOLD DERE UNNA DET STEDET! x Bmw 318i cab 91mod x Saab 9000 sc ( største dritt bil i verden) x Saab 900i 90 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ha|||on Skrevet Mai 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2005 hva er de røra som går ut av alle manifoldgrenene rett etter blokka??? De som samles i en og peker mot fronten av bilen??? wastegaten sitter jo i andre ende... Det skulle jeg også til å spørre om! Noen som vet? Siter Et smil i trafikken er den beste taktikken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Mai 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2005 Kanskje de rørene har noe å gjøre med responssystemet? EGR (Exhaust Gas Recirculation; resirkulering av eksos for å få ned utslipp) er det iallefall ikke! Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ha|||on Skrevet Mai 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2005 Kanskje de rørene har noe å gjøre med responssystemet? EGR (Exhaust Gas Recirculation; resirkulering av eksos for å få ned utslipp) er det iallefall ikke! Ja, kanskje de rett og slett pumper ekstra trykk i eksosen på lave turtall? Interessant! Siter Et smil i trafikken er den beste taktikken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zzz...Zzz Skrevet Mai 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2005 hva er de røra som går ut av alle manifoldgrenene rett etter blokka??? De som samles i en og peker mot fronten av bilen??? wastegaten sitter jo i andre ende... Sitter en høytempratur ventil i andre enden av de røra og den forsyner eksosen med oksygen når gass spjeldet er stengt, dermed kan man brenne mye fuel i turboen og holde HØYT ladetrykk uten å gi gass. En avansert variant av antilag er kortversjonen altså! En annen fiffig detalj er det settet med fjærer som sitter på innsuget, dette er en "blow off valve" åpner ved et fastsatt trykk slik at om f.eks en trigger skulle svikte og tenning blir feil, så slipper man å sprenge innsuget! Elelr hvis wastegaten svikter så får man aldri uklontrollert overlading, for da åpner denne ventilen -kjekt! Og de slangeklemmene har nok vært brukt i norsk rallycross de siste 10 åra så det er ikke noe nytt..! ;-) Siter --------------------------------------------------- Min prosjekt tråd : http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=164951 --------------------------------------------------- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dusico Skrevet Mai 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2005 bare å håpe at han ikke får hjertesvikt når han kjører den da. mannen må jo være 100 snart?! Siter - Mazda Mx-5 '99 | Suzuki Swift GTi '87 | [X] Volvo 360 GL x 2 | Nissan Bluebird 2.0 SLX | Opæl Kadett D (for Dritt) | |TeamSideways| Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsern Skrevet Mai 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2005 En annen fiffig detalj er det settet med fjærer som sitter på innsuget, dette er en "blow off valve" åpner ved et fastsatt trykk slik at om f.eks en trigger skulle svikte og tenning blir feil, så slipper man å sprenge innsuget! Elelr hvis wastegaten svikter så får man aldri uklontrollert overlading, for da åpner denne ventilen -kjekt! Det er dette jeg velger å kalle en slags popoff-ventil. Blow off blir jo mest brukt om "dump". Kanskje det er like feil som å si påppåff om dumpventilen? Siter -88 Sierra cosworth 411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PaAra Skrevet Mai 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2005 bare å håpe at han ikke får hjertesvikt når han kjører den da. mannen må jo være 100 snart?! Han er 58 år hvis jeg ikke tar helt feil :) så godt over halveis til 100 ;) Siter Måtte til retten for å få igjen penger på bilkjøp etter å ha blitt svindlet av Leif Gjestrum Larsen AS i larvik ( SAAB Larvik). HOLD DERE UNNA DET STEDET! x Bmw 318i cab 91mod x Saab 9000 sc ( største dritt bil i verden) x Saab 900i 90 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zzz...Zzz Skrevet Mai 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2005 Det er dette jeg velger å kalle en slags popoff-ventil. Blow off blir jo mest brukt om "dump". Kanskje det er like feil som å si påppåff om dumpventilen? Takker så meget for at du rettet opp den feilen fra min side...! ;-) Siter --------------------------------------------------- Min prosjekt tråd : http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=164951 --------------------------------------------------- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsern Skrevet Mai 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2005 Takker så meget for at du rettet opp den feilen fra min side...! ;-) *Sniff, sniff.* *Sniff.* Synes jaggu jeg lukter litt sarkasme. *Sniff.* Jo, det må være det. Var ikke meningen å støte deg på noe vis. Var jo bare et enkelt sp.mål om det var dette som var blow off, når det er dette jeg mener er en pop off. Siter -88 Sierra cosworth 411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zzz...Zzz Skrevet Mai 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2005 *Sniff, sniff.* *Sniff.* Synes jaggu jeg lukter litt sarkasme. *Sniff.* Jo, det må være det. Var ikke meningen å støte deg på noe vis. Var jo bare et enkelt sp.mål om det var dette som var blow off, når det er dette jeg mener er en pop off. hehehe, ingen skade skjedd! du hadde rett, jeg hadde feil(evt var litt rask på avtekkern og gadd ikke rette det...) Vet jo utmerket godt forskjellen på de to tingene! :-) Forresten en grom saab dette her!!! Siter --------------------------------------------------- Min prosjekt tråd : http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=164951 --------------------------------------------------- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quicksilver Skrevet Mai 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2005 Sitter en høytempratur ventil i andre enden av de røra og den forsyner eksosen med oksygen når gass spjeldet er stengt, dermed kan man brenne mye fuel i turboen og holde HØYT ladetrykk uten å gi gass. En avansert variant av antilag er kortversjonen altså! Det sitter orginalt på min 94 mod Celica GT-4 Gr.p A jo :D Siter 1996 R33 Skyline GTR LM T51R 900hk 1994 Supra Time Attack 3.4L GT4094R 800hk 2000 Supra TRD widebody GT45R Team Quicksilver Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.