Gå til innhold

Kvinner og bil ( huff )

Ranger emnet


Jens

Anbefalte innlegg

Jeg var så heldig at jeg fikk oppleve en SMOOTH lukeparkering i dag i et borettslag på Åssiden i Drammen...

Dette var riktignok på en parkeringsplass, og på den ene siden av parkeringsplassen står bilen etterhverandre slik at man må lukeparkere.

 

Jeg sto på andre siden og var på vei til å starte opp og dra, da det kom en dame i en splitter ny A3 inn på parkeringsplassen.

Joda, det var en lukeparkering ledig og her skulle hun inn!

 

Det begynte bra... Kjørte opp på siden av bilen forran luka, la over og begynte å rygge sakte. Det hun glemte var å legge over motsatt for å smette inn i luka, men bare fortsatte å rygge til hun sto på tvers. Skal også sies at hun ikke stoppet før hun hadde rygget 2/3 av bilen ut på gresset.

 

Hu så seg litt rundt, kjørte fram igjen for å prøve på nytt.

Nå klarte hun faktisk å legge over, men altfor tidlig så kun 20cm. av bilen var inni luka, og resten sto ut i veien.

 

Da tenkte jeg at jeg måtte dra og med en gang jeg kjørte forbi, smatt hun bort og tok min plass...

FMW - Foreningen Mot Wonderbaum

Prosjekt: VW Golf 2 1991 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 174
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hehe..

Var på Ica'en her og skulle handle, så er d jo sånne handicap parkeringer med inngangen. Der hadde (unnskyld meg, og litt off topic) en pakkis parkert. men ikke nok med at han hadde parkert på handicap. Nei da, han hadde tatt 3 plasser, med en jævla liten corolla! åssen går d???

 

Også har du de damene, så kjører feil vei i rundkjøringene! irriterende...

- 86 Nissan Bluebird Turbo SR

x 90 Mazda 626

x 86 Nissan Laurel 2.4 (Med coilovers)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med mange damer er at de "kan" gjøre to ting samtidig.. En biefekt av det er at de ikke kan (som menn) Konsentrere seg om kun EN ting....Som bilkjøring.. Ei veninne av meg pleide når lappen var fersk å glemme at hun kjørte når hun snakket..... :rolleyes: Hun krasja faktisk 4 ganger 1. uka! Alle med lånt bil! Jeg satt stort sett og tviholdt på brekket når jeg satt på med henne i bytrafikk... Og, for de som lurer: Ja.. Hun er blond... Veeeldig blond... Skikkelig Golden Retriever.. ;)

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tute på meg da... :o Er ikke altid jeg har tid til å blinke... kommer an på hvor bredt oppstell jeg har inn i rundkøringa..(85 corolla 1,3 dx)

 

synes det er greit å varsle folk, selv om det ikke er lov, og ja, jeg blinker på de som har feil lysbruk / de som mangler en åære etc.. :rolleyes:

Mvh. prizma

 

Ford Mondeo 2004 - Tdci 115hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overhørte en diskusjon i lunchen her en dag, og der ble det påstått at det nå også skal blinkes inn i rundkjøringen så lenge man ikke skal ut på første eller andre avkjøring.. Han påstår det var purken som hadde gitt han beskjed om dette ved en eller annen rutinekontroll.. Dette har i tilfelle ikke jeg fått med meg. Er det riktig, eller bare oppspinn???

 

 

The Edge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kompisen min sin Kadett, men ikke flere siden bilen er ganske senket osv. Da får jeg til svar: "Teit du er, er jo plass til 5 i den bilen" :rolleyes:

 

Her skjønner jeg faktisk damen godt. At noen har rånet opp bilen så den er ubrukelig til å ha folk i er sikkert artig for noen, men damen tilhører nok de ca. 99% av befolkningen som skjønner mindre.

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overhørte en diskusjon i lunchen her en dag, og der ble det påstått at det nå også skal blinkes inn i rundkjøringen så lenge man ikke skal ut på første eller andre avkjøring.. Han påstår det var purken som hadde gitt han beskjed om dette ved en eller annen rutinekontroll.. Dette har i tilfelle ikke jeg fått med meg. Er det riktig, eller bare oppspinn???

 

Ikke påbudt, men det er absolutt en fordel i _ganske mange_ rundkjøringer. I hvertfall de små. Skal du til venstre, og bilen til høyre for deg skal til sin høyre, kan han kjøre med en gang, da han ser du ikke skal samme vei. Kommer det noen mot, skjønner de lett at de må stoppe for deg, eller gasa på for å komme før deg.

(blinking i rundkjøringer blir det gjerne lange diskusjoner av, så det kan vel tas i en annen tråd?)

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overhørte en diskusjon i lunchen her en dag, og der ble det påstått at det nå også skal blinkes inn i rundkjøringen så lenge man ikke skal ut på første eller andre avkjøring.. Han påstår det var purken som hadde gitt han beskjed om dette ved en eller annen rutinekontroll.. Dette har i tilfelle ikke jeg fått med meg. Er det riktig, eller bare oppspinn???

The Edge

 

På kjæreskoler i ny opplæring nå legger man vekt på også å blinke til venstre i rundkjøringer. "Blink i rundkjøring som man ellers blinker i et kryss".

Jeg har nettopp fått lappen, og igjennom hele min opplæring la de vekt på sånne ting.

Om man kjører bak noen som blinker til venstre så gir det faktisk, tro det eller ei et tydeligere bilde av hvor han/hu skal, for det er nok av folk som plasserer seg helt feil i forhold til hvor de skal, men om de blinker så ser man det litt bedre uavhengig av plasseringen.

 

...å nei, det er ikke påbudt, bare anbefalt :)

FMW - Foreningen Mot Wonderbaum

Prosjekt: VW Golf 2 1991 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ting.

Om man kjører bak noen som blinker til venstre så gir det faktisk, tro det eller ei et tydeligere bilde av hvor han/hu skal, for det er nok av folk som plasserer seg helt feil i forhold til hvor de skal

 

Problemet er dei som overhodet ikkje har peiling på hva som skjer i traffikken

og blinker til venstre men kjører til høyre....

Og for å ikkje snakke om folk som ska ta kjangsen og prøve og ta ei luke,

men når dei er mitt i ditt kjørefelt, ombestemmer dem seg, og stopper MIDT

i veien!!! Noen folk har dødsønske....!! angry

NCCN (Nissan Car Club Norway)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge har faktisk ingen regler på blinking i rundkjøring annet en at "du skal kjøre tydelig".. Derfor lærer noen skoler bort at du skal blinke inn, noen ut, og noen lærer bort at du skal blinke båre inn og ut... Men faktisk trenger man ikke blinke i det hele tatt så lenge man kjører tydelig....

 

Jeg lærte å blinke ut i det jeg passerer siste avkjørsel før jeg skal av ved min skole.

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørelæreren la vekt på at jeg "måtte" blinke inn i rundkjøringer. Men som ZtilongZ sa så er det vel bare anbefalt.

Greit nok å gjøre det når jeg kjører med lærer, men jeg gjør det ikke når jeg øvelseskjører privat og kommer sikkert ikke til å gjøre det når jeg får lappen heller :rolleyes:

Det blir litt "feil", med mindre jeg vender meg til det... etterhvert. Sjelden jeg ser noen som blinker inn i rundkjøringer langs veien.

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår