Gå til innhold

Kvinner og bil ( huff )

Ranger emnet


Jens

Anbefalte innlegg

Det verste jeg har sett i trafikken må være den gangen da en dame skulle inn på motorveien (4 felts med midtrabatt) Hun fant fort ut at hun skulle ikke mot byen men mot stovner... så hun snur bilen mot venstre før akselerasjonsfeltet og står plutselig mot kjøreretning....

Var bare flaks at ingen ble skadet.

 

Ikke bare er de fleste kvinner eldre og idioter skumle å møte i trafikken. Men de er faen meg direkte slemme mot bilen. Skulle tro det var VM i sluring og ukontrollerte pedalstampinger. De eier jo faen meg ikke gefühl. revver opp til rødlinja for så å slippe kløtsjen saaaaaaakte. Man kan høre at bilen skriker av smerte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 174
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Å herrigud, noen jenter er bare skutt i hue når man skal prøve å forklare dem noen praktiske ting...! notin kan bli mektig irritert noen ganger når jeg har prøvd å forklare en jente om noe på en lett måte og brukt lang tid på det, så bare hæææ? angry

 

har blitt vant til det jeg :D

 

men mamma skal nevnes her:

 

vi var hele familien (4 stk) på ferie i gøteborg, en stor fin by, og vi skulle til sjøfartsmuseumet eller noe, med noen ubåter og marine båter.

 

- vi surrer oss inn i et strøk med høye lagerbygninger og fabrikker, så skal vi da ut (på en lørdag / søndag) til dette museumet, og finner via et kart, en stor jævla vei, som vi buser utpå. da kommer det en bil imot oss, EN rød stor 940 volvo. - gjett hvem det var :fingers: snuten, vi hadde da kjørt i motsatt vei på en 8 felts vei (4 hver vei) og det kommer 1 bil!

 

vi snur, og mama tar alkotest og greier, forklarer hjvor vi skal og snuten viser oss veien.

 

mamma tutet og kjører på i de svenske gater og kommer så til en vei som er mystisk full av folk, en gågate med andre ord, jeg og broderen som sitter bakui baksetet synes jo dette er jævli flaut, og med tanke på at vi var på ferie var hele bilen full-lastet med greier baki baggasjen (i en mazdxa 626 stv (92 mod)), så vi gjemmer oss med hodet mellom beina, det var utrolig flaut!

 

så lengere nede i denne gaten, ser vi en rød bil, en rød bil vi kjenner, der står snuten, som igjenn snakker med mamma, og hun sier at hun ikke forstor hvor hun skulle, så da ble vi geleidet til dette museumet.

 

på veien hjem fra museumet, bestemmete mamma seg for å la pappa kjøre, og vi kom fram til hotellet..

 

--

 

mamma er også en av de personene som kjører i 4/5 gir i rundkjøringer (selv om hun skal helt rundt) og selv om hun mygler seg fram i 20 km/t, er det rart bilen bli kvelt da??

 

--

 

jaja, jeg sier det jeg, men for all del, det er mange bad ass mannfolk å.

 

--

 

lå bak ei dame i 50 sonen til jobben i dag, i en spreller ny BMW 318 (om det er noe som heter det??) sånn kort i ræva 2 dørs versjon, pen bil, sølvgrå med orginale (nesten) lexus lykter.. 70-80 i 50 sonen i tettbebygd strøk, hvor sykklister sykler i veien, og det er så trangt at om du møter en buss, er det akkurat nok plass.... 70, hallo, jaja, sånn skjer :rolleyes:

Mvh. prizma

 

Ford Mondeo 2004 - Tdci 115hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye artig lesing her :roll:

Glad for at mamma kjører automat, men det er sant... Jeg føler meg mye tryggere om jeg sitter på med pappa, i forhold til mamma... Hvertfall etter at jeg begynte å kjøre selv og forstår litt mer av risikoer etc.

Sitter i passasjersetet og presser "bremsebeinet" gjennom gulvet fra tid til annen.

FMW - Foreningen Mot Wonderbaum

Prosjekt: VW Golf 2 1991 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En vennine av meg er fast bestemt på at der som det står elg skilt eller krysspunkt for elg kan bare elgen komme fra venste side av veien. har prøvd å si til henne at dette er jo helt idiotisk for hvis man da kjører andre veien så vil den jo komme på den siden den opprinnelig ikke kunne komme fra..

PS denne jenta er blond

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye morsomt her.. :)

 

Må legge til et par morsomme historier selv..

 

Omtrent når jeg ble født, tidlig 80tall, så hadde muttern og fattern en gammel bil, husker ikke merket. De hadde også akkurat kjøpt en helt ny Mazda 323..

 

Uansett, en dag skulle muttern ut av fellesgarasjen under blokka de bodde i, hu hadde dårlig tid og glemte helt det med dødsoner og hva som skjer når man svinger og legger over samtidlig.. Det endte som det måtte, hun la den gamle bilen over i den nye, de sto nemlig ved siden av hverandre i garasjen.. :rolleyes:

 

Et par år senere, når vi flytta dit foreldra mine bor nå, så drev fattern og naboen å bygde garasje. De hadde støpt ferdig gulvet, dette var nå tørt så muttern kunne parkere der til vi fikk satt opp selve garasjen.. På baksiden av "gulvet" er det to meter bort og en meter ned til postkassene våres. En dag så satt muttern i egne tanker, eller hva det nå er som gjør at enkelte jenter gjør feil i trafikken, hun "glemte" å bremse eller feilbedømte lengden på "gulvet". Bilen tippet ihvertfall over kanten og ned mot postkassene, og der stod den fint, med alle fire hjul i lufta. Fronten ned mot bakken og bakenden i været. Ikke nok med det, dette var da den samme mazdan som i forrige historie.. :)

 

En dag så var jeg å fatter på bilauksjon nede i oslo, noe som ofte resulterer i at vi kjøper ett eller annet på impuls.. Vi kjøpte en Peugeot 405 automat til muttern, fikk den billig.. Eneste er at mutter ikke hadde kjørt med automat før.. En dag så kom muttern inn, det var holke ute og peugeoten var ikke den beste vinterbilen, hu ba fattern å kjøre bilen inn i garasjen. Den stod i drive med fronten forsiktig planta mot garasjeporten og spant på isen.. hehe.. :)

"One should never underestimate the predictability of stupidity" - Vinnie Jones, Snatch

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

En dag så var jeg å fatter på bilauksjon nede i oslo, noe som ofte resulterer i at vi kjøper ett eller annet på impuls.. Vi kjøpte en Peugeot 405 automat til muttern, fikk den billig.. Eneste er at mutter ikke hadde kjørt med automat før.. En dag så kom muttern inn, det var holke ute og peugeoten var ikke den beste vinterbilen, hu ba fattern å kjøre bilen inn i garasjen. Den stod i drive med fronten forsiktig planta mot garasjeporten og spant på isen.. hehe.. :)

:roll: :roll: konge! mamma rev nylig litt av garasjen samt litt av døra på stakkar bil:( 9lapper i vasken:p

skal ikke være greit

VW Polo 1996 1.4SOLGT

Audi A6 2001 2,5QTDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:roll: :roll: konge! mamma rev nylig litt av garasjen samt litt av døra på stakkar bil:( 9lapper i vasken:p

skal ikke være greit

hehe, minner meg om morra mi en gang når jeg var liten..

 

Bilen stod i garasjen og vi skulle ut.. idet jeg prøver å sette meg inn i baksetet med døra åpen begynner hu å rygge å stopper ikke før døra nesten var revet av :rolleyes: Da var det stemmning i leiern gitt :D

[o] BMW 320i 87' (Parkert)

[x] Peugeout 309 SX 89' (Vraka)

På let etter: 325 delebil, turbo grenrør og billig turbo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, det er nå mange gode kvinnelige sjåfører, og også mange elendige mannlige sjåfører, men siden vi nå diskuterer kvinnfolk og bil:

 

Var en gang en eller annen tilstelling i kirken, konfirmasjon eller lignende. I alle fall masse folk, og der er mye for lite parkeringsplasser der, så da står det alltid biler parkert i grøfta langs veien. Der stod også vår bil, gul på illustrasjonen. Den stod utenfor hvitestripa, helt inntil fjellveggen ved siden av veien. Så kommer det et kvinnevesen kjørende(rød bil) ned veien fra kirken og svinger inn på hovedveien og akselerer. Plutselig skjener hun over veien, og treffer fronten på bilen vår med det ene hjørnet av fronten, og det andre hjørnet i fjellveggen.. Fronten på bilen vår sett ovenfra, så etter sammenstøtet ut som på illustrasjonen.. Aner ikke hvordan hun greide det, men mener å huske forklaringen hun hadde var at hun hadde tatt feil av clutchen og bremsen ved girskifte..

 

kvinnfolkogbil.JPG

 

 

 

Ved et annet tilfelle stod samme bilen vår parkert ved siden av et hokjønn, og da hun skulle rygge ut, la hun selvfølgelig over uten å tenke på hvor fronten tok veien.. Skrapet baketter bakdøra og skjermen, og flekket av støtfangeren vår bak.. Hun prøvde til og med å stikke av, men tilfeldig forbipasserende så det hele og fikk stoppet henne..

 

 

Nå tidligere i vår tok jeg igjen en bil på veien, og oppdaget fort at forhjulene på den bilen vaglet og vinglet noe helt forferdelig. Sikkert akkurat lagt om til sommer, og ikke strammet hjulboltene tilstrekkelig eller noe.. tutet og forsøkte å peke, men vet ikke om den kvinnelige føreren oppfattet hva som var galt. Herregud, hun måtte da skjønne at noe var alvorlig galt, det må da ha ristet noe forferdelig på rattet og i hele bilen for den sak skyld.. Hun svingte av på neste, og jeg fortsatte fremover for å nå fergen, så jeg vet ikke hvordan det gikk...

 

 

The Edge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige uke skulle muttern ned å handle med sjefsbilen, (mercedes 220e tdi 2004) bare for å lage eksempelet på god damekjøring litt dyrere, og hun kjørte ned og parkerte foran inngangen. Det går en kant ned med en trapp der hun parkerte med nesa inn.

 

På denne parkeringsplassen står det biler på hver side. Når muttern kom ut igjen hang bilen og dingla på kanten med knust front og knust bak. Kjerringa som stod parkert bak muttern på andre siden av parkeringsplassen hadde klart å rygge 20 meter rett frem i full fart for så å knuse rumpa på merca. Dette var en nissan micra med en eldre dame. Micraen ble også ganske smadra bak.

 

doh

-1998 Nissan 200sx s14a

-1995 Opel Vectra A 2.0i

*1982 Opel Ascona C 1.6s -Ihjelkjørt

*1984 Opel Ascona C 1.6s -Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på et par morsomme historier til:D :

 

Like etter jul kom jeg kjørende i Bodø sentrum, skulle ta til høyre i en enveiskjørt gate, så jeg la meg helt til høyre. På fortauet som ble på det høyre(for meg) gatehjørnet står en gammel dame og venter på taxi, den nevnte taxien kommer fra venstre og har dermed vikeplikt for meg, det driter visst taxien i og kjører med fronten(Merce E-klasse) opp mot fortauskanten og dermed blokkerer trafikken ifra 3retninger(hurra), ut av taxien kommer selvsagt en dame. Hun henter den eldre damen og løper inn i taxien igjen, men istede for å rygge prøver hun å svinge over fortauskanten som da er full av snø med det resultat at hun blir hengende fast og at jeg ser det spretter løs små plastdeler fra fangeren :rolleyes: Her blir hun altså stående helt i ro, samtidig ser jeg at bakhjulene spinner noe sinnsykt, så istede for å rygge litt, kjøre litt frem osv for å komme seg løs har hun full gass forover. Som de fleste av oss vet så blir isen bare mer og mer polert jo mer du spinner på den, spesielt hvis du bruker piggfritt.. Etter å ha sett på dette "miraklet" i ca. 3min går jeg ut av bilen for å prøve å skyve henne av, med det samme jeg stiger ut av bilen ser jeg at forhjulet kommer opp på fortauskanten, så ned på andre siden slik at kanalen får en fin liten "dask" midt på :rolleyes: og så kjører hun videre.. Helt utrolig faktisk:D

Trafikk.jpg

 

Nettopp det med vinter, bil og damer er en morsom kombinasjon:D

Har sittet på med, sett osv damer som f,eks skal opp en liten bakke, når dem merker at bilen begynner å spinne så gir dem full gass selv om bilen ikke beveger seg frem lengre:D En vennine av meg fant da ut da det var best å bare sette bilen å revers å gi gass, samtidig fant hun ut at hun trengte å svinge litt.. Vi vet alle hva som skjer hvis du rygger, svinger og gir litt ekstra gass på fwd:D

 

En venninne av meg vil ikke låne bil av meg lengre, siden jeg la merke til at hun brukte clutch for å slure seg til motorkraft istede for å gire ned doh

"Hva gjør det om jeg bruker clutchen litt?, jeg visste ikke at jeg måtte gire ned her" :rolleyes: :knob: Når jeg da sier: " Er du klar over at Vw tar 7000.- for clutch bytte?" så svarer hun: "Den må da tåle å bli brukt" angry :D

 

Igår var jeg og en kompis ute å kjørte litt da en venninne av meg ringte, hun var på jentevors og lurte på om jeg kunne hente henne og venninne. Jeg svarte da at jeg helst ikke ville kjøre en masse på min bil, da lambda sonden er ødelagt og derfor går bilen i nødmodus, dette var da gresk for henne så jeg sa at bilen var delvis ødelagt, men vi kunne hente henne og kanskje en til i kompisen min sin Kadett, men ikke flere siden bilen er ganske senket osv. Da får jeg til svar: "Teit du er, er jo plass til 5 i den bilen" :rolleyes:

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den første tiden etter at samboern fløtta inn kjørte hu rundt i en Jetta eksen hennes hadde prakka på henne.

En dag da hun kom hjem fra en tur innom mora si, skjønte jeg at noe var galt, hun virket litt forstyrra for å si det mildt.

Jeg spurte hva som var galt, og fikk følgende historie.

 

"Mor ga meg ei palme som var i ferd med å vokse ut av potta. Jeg satte den i gulvet bak fører setet.

Etter at jeg hadde svingt ut på E6 veltet plutselig palmen og jeg strakk handa bak for å få rettet den opp.

ble nok litt uoppmerksom for et øyeblikk senere kjente jeg at bilen subbet autovernet. så nå er den ikke akkurat pen lengre."

 

Etter å ha hørt historien gikk jeg ut for å se nærmere på skaden.

Må nok innrømme at jeg bleknet litt når jeg så hvor den var.

 

PÅ FØRER SIDEN!!!!!!!!

 

Hu hadde vært over på andre siden av veien og inne i autovernet der. heldigvis hadde hun ikke møtt noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den første tiden etter at samboern fløtta inn kjørte hu rundt i en Jetta eksen hennes hadde prakka på henne.

En dag da hun kom hjem fra en tur innom mora si, skjønte jeg at noe var galt, hun virket litt forstyrra for å si det mildt.

Jeg spurte hva som var galt, og fikk følgende historie.

 

"Mor ga meg ei palme som var i ferd med å vokse ut av potta. Jeg satte den i gulvet bak fører setet.

Etter at jeg hadde svingt ut på E6 veltet plutselig palmen og jeg strakk handa bak for å få rettet den opp.

ble nok litt uoppmerksom for et øyeblikk senere kjente jeg at bilen subbet autovernet. så nå er den ikke akkurat pen lengre."

 

Etter å ha hørt historien gikk jeg ut for å se nærmere på skaden.

Må nok innrømme at jeg bleknet litt når jeg så hvor den var.

 

PÅ FØRER SIDEN!!!!!!!!

 

Hu hadde vært over på andre siden av veien og inne i autovernet der. heldigvis hadde hun ikke møtt noen.

 

Helvete, da hadde nok jeg fått en ekkel følelse i kroppen. Bra det gikk såpass bra da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår