Jump to content
Bilforumet.no
Sign in to follow this  
TAm

Trans Am

Rate this topic

Recommended Posts

Kan skaffe en th700 kasse for 5000kr.

 

TH400 for ca 2000 avhengig av om det er lang eller kort type, th350 (chevy) 1500kr.

 

jeg er intresert i ei th700 kasse 4x4.kan du skaffe en?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Endelig noen som diskuterer trans am. Ikke så mange av dem i norge har jeg fått intrykk av. De fleste holder seg til camaro eller mustang.

Har selv en 75 mod trans am som prosjekt. Har tenkt å bygge den om til 77 mod. samt lakke hele bilen og skifte interiør.

På litt sikt må vel motoren også skiftes (trimmes) til noe med litt mer futt i. Bør vel hvertfall opp på 400-500 hk skal det sparke litt!??

Noen som vet hvor mye som må byttes/tilpasses for å skifte front???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvorfor vil du bygge den om til 1977 utgave. 1975 er mye mer sjelden.... Er ikke bygget mer enn ca 25 000 T/A i 75 mens det i 1977 er bygget over 100 000 mener jeg å huske. Har en 1975 selv som tidligere eier byttet front på til 1970-1973 front. Vurderer sterkt å bygge den om til 1975 front igjen selv om 1970-1973 fronten er penere.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En av dem som hadde bilen før, har lakket den på en veldig dårlig måte.... med flammer!! Derfor må den lakkes uansett... og siden "Smokey and the bandit" bilen altid har vært drømmen, så blir den slik!! men hvis du er innterresert i fronten, kan du få den billig (skal vi si nesten gratis)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Endelig noen som diskuterer trans am. Ikke så mange av dem i norge har jeg fått intrykk av. De fleste holder seg til camaro eller mustang.

Har selv en 75 mod trans am som prosjekt. Har tenkt å bygge den om til 77 mod. samt lakke hele bilen og skifte interiør.

På litt sikt må vel motoren også skiftes (trimmes) til noe med litt mer futt i. Bør vel hvertfall opp på 400-500 hk skal det sparke litt!??

Noen som vet hvor mye som må byttes/tilpasses for å skifte front???

 

Fronten paser rett på skjermene, er nesten 100% sikker på at pansertet også stemmer overens.

 

Antar at det er en nedsmooga 400 du har i bilen. Bytt til tidligere 400 topper eller smooga 350 topper så får du mer guffe. Bytt kam til en comp cam dual energy + headers å du er oppe i ca 380-400hk. Skal du ha mer må du enten porte topper eller bytte dem til ettermarkeds. Men klarer du deg med rundt 400hk så har du billige hk. Tipper på en 7000-8000kr. Å er vell en dobbling av effeketen fra orginale 180 :thumb

 

Skal du ha respekt med Transam, må du jo nesten ha motor som står i stil :D

 

Amcar har registret 25 1975 Transam i Norge, er mange flere av de nyere modellene, å 3 er tydeligvis sammlet her på forumet :)

 

Sjefen i huset her vill ha seg bandit Transam, så får vell kjøpe en til etterhvert :drive2

 

Får si ifra hvis du trenger front da, kan muligens skaffe en 77 front. Å den svarte gummileppa til fronten kun jeg nesten drept for å få taki, min er veldig dårlig :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vet ikke hvordan jeg svarer på spesifikke meldinger eller legger inn bilder.... men jeg har fronten til 77 mod liggende i kjelleren sammen med en tilsvarende bakfanger!! Panseret passer nok ikke til 77 mod da det følger lyktene til 75 mod (77 mod= flatt paner/ 75 mod = panser med fordypninger). Har skaffet meg delekatalogen til trans am fra 67 til 88 eller noe. Den er god hjelp. Har funnet ut at jeg mangler fester fra ramma og inn på fronten for å få bygget om...

Den svarte delen av fangeren du snakker om er lakkert på min... og kanskje ødelagt?? Synd de har gjort det med bilen egentlig!! Ser ut til at den er vært i perfekt tilstand (rød) før den ble ødelagt med skjødesløs lakkering....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vet ikke hvordan jeg svarer på spesifikke meldinger eller legger inn bilder.... men jeg har fronten til 77 mod liggende i kjelleren sammen med en tilsvarende bakfanger!! Panseret passer nok ikke til 77 mod da det følger lyktene til 75 mod (77 mod= flatt paner/ 75 mod = panser med fordypninger). Har skaffet meg delekatalogen til trans am fra 67 til 88 eller noe. Den er god hjelp. Har funnet ut at jeg mangler fester fra ramma og inn på fronten for å få bygget om...

Den svarte delen av fangeren du snakker om er lakkert på min... og kanskje ødelagt?? Synd de har gjort det med bilen egentlig!! Ser ut til at den er vært i perfekt tilstand (rød) før den ble ødelagt med skjødesløs lakkering....

 

Kunne jo bare sett på bilde av bilen din, så hadde jeg vist at 75 panseret ikke passet på 77 front :hammer

 

Synd at den svarte delen er lakket da, skal prøve å få min reparert, er vistnok såsi umulig å finne en brukt som er fin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:pics

 

Ang bytte av kam som det snakkes om et stykke lenger oppe i tråden,

så må jeg bare få sagt hvor viktig det er å bytte til ventilfjærer som passer til kammen.

 

Har selv en 1973 Firebird Formula 400, har kjøpt inn LS1 motor og T56 gir fra en Camaro 2000 mod.

 

Skal også bestille en roadrace type subframe ho http://www.martzchassis.net (med tiden)

 

Projektet er lagt på is for en stund da jeg har kjøpt hus som det pusses opp i litt i heletiden, og med en 3mnd gammel baby i huset så er det desverre ikke tid og penger til så masse Pontiac for tiden. :-(

 

Men gir aldri opp!!!!!! ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noen som har en 77 eller 78 mod. trans am.... som kan fortelle meg hvordan panseret åpnes?? Er det vaier inn i bilen? Eller åpnes panseret forran en plass, slik som på de eldre?? Driver og bygger om min 75 mod. :bok :soldiersf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.