Gå til innhold

Trans Am

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • 8 months later...
  • Svar 98
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Endelig noen som diskuterer trans am. Ikke så mange av dem i norge har jeg fått intrykk av. De fleste holder seg til camaro eller mustang.

Har selv en 75 mod trans am som prosjekt. Har tenkt å bygge den om til 77 mod. samt lakke hele bilen og skifte interiør.

På litt sikt må vel motoren også skiftes (trimmes) til noe med litt mer futt i. Bør vel hvertfall opp på 400-500 hk skal det sparke litt!??

Noen som vet hvor mye som må byttes/tilpasses for å skifte front???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor vil du bygge den om til 1977 utgave. 1975 er mye mer sjelden.... Er ikke bygget mer enn ca 25 000 T/A i 75 mens det i 1977 er bygget over 100 000 mener jeg å huske. Har en 1975 selv som tidligere eier byttet front på til 1970-1973 front. Vurderer sterkt å bygge den om til 1975 front igjen selv om 1970-1973 fronten er penere.

Imponert...men ikke overrasket.

Låven racing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig noen som diskuterer trans am. Ikke så mange av dem i norge har jeg fått intrykk av. De fleste holder seg til camaro eller mustang.

Har selv en 75 mod trans am som prosjekt. Har tenkt å bygge den om til 77 mod. samt lakke hele bilen og skifte interiør.

På litt sikt må vel motoren også skiftes (trimmes) til noe med litt mer futt i. Bør vel hvertfall opp på 400-500 hk skal det sparke litt!??

Noen som vet hvor mye som må byttes/tilpasses for å skifte front???

 

Fronten paser rett på skjermene, er nesten 100% sikker på at pansertet også stemmer overens.

 

Antar at det er en nedsmooga 400 du har i bilen. Bytt til tidligere 400 topper eller smooga 350 topper så får du mer guffe. Bytt kam til en comp cam dual energy + headers å du er oppe i ca 380-400hk. Skal du ha mer må du enten porte topper eller bytte dem til ettermarkeds. Men klarer du deg med rundt 400hk så har du billige hk. Tipper på en 7000-8000kr. Å er vell en dobbling av effeketen fra orginale 180 :thumb

 

Skal du ha respekt med Transam, må du jo nesten ha motor som står i stil :D

 

Amcar har registret 25 1975 Transam i Norge, er mange flere av de nyere modellene, å 3 er tydeligvis sammlet her på forumet :)

 

Sjefen i huset her vill ha seg bandit Transam, så får vell kjøpe en til etterhvert :drive2

 

Får si ifra hvis du trenger front da, kan muligens skaffe en 77 front. Å den svarte gummileppa til fronten kun jeg nesten drept for å få taki, min er veldig dårlig :(

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvordan jeg svarer på spesifikke meldinger eller legger inn bilder.... men jeg har fronten til 77 mod liggende i kjelleren sammen med en tilsvarende bakfanger!! Panseret passer nok ikke til 77 mod da det følger lyktene til 75 mod (77 mod= flatt paner/ 75 mod = panser med fordypninger). Har skaffet meg delekatalogen til trans am fra 67 til 88 eller noe. Den er god hjelp. Har funnet ut at jeg mangler fester fra ramma og inn på fronten for å få bygget om...

Den svarte delen av fangeren du snakker om er lakkert på min... og kanskje ødelagt?? Synd de har gjort det med bilen egentlig!! Ser ut til at den er vært i perfekt tilstand (rød) før den ble ødelagt med skjødesløs lakkering....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvordan jeg svarer på spesifikke meldinger eller legger inn bilder.... men jeg har fronten til 77 mod liggende i kjelleren sammen med en tilsvarende bakfanger!! Panseret passer nok ikke til 77 mod da det følger lyktene til 75 mod (77 mod= flatt paner/ 75 mod = panser med fordypninger). Har skaffet meg delekatalogen til trans am fra 67 til 88 eller noe. Den er god hjelp. Har funnet ut at jeg mangler fester fra ramma og inn på fronten for å få bygget om...

Den svarte delen av fangeren du snakker om er lakkert på min... og kanskje ødelagt?? Synd de har gjort det med bilen egentlig!! Ser ut til at den er vært i perfekt tilstand (rød) før den ble ødelagt med skjødesløs lakkering....

 

Kunne jo bare sett på bilde av bilen din, så hadde jeg vist at 75 panseret ikke passet på 77 front :hammer

 

Synd at den svarte delen er lakket da, skal prøve å få min reparert, er vistnok såsi umulig å finne en brukt som er fin.

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

:pics

 

Ang bytte av kam som det snakkes om et stykke lenger oppe i tråden,

så må jeg bare få sagt hvor viktig det er å bytte til ventilfjærer som passer til kammen.

 

Har selv en 1973 Firebird Formula 400, har kjøpt inn LS1 motor og T56 gir fra en Camaro 2000 mod.

 

Skal også bestille en roadrace type subframe ho http://www.martzchassis.net (med tiden)

 

Projektet er lagt på is for en stund da jeg har kjøpt hus som det pusses opp i litt i heletiden, og med en 3mnd gammel baby i huset så er det desverre ikke tid og penger til så masse Pontiac for tiden. :-(

 

Men gir aldri opp!!!!!! ;-)

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Send en PM til DINGO. Han hadde en 77/78 før.

Du kan også evt sjekke http://www.bandittransamclub.com og http://www.tacs.nu.

Jeg vet virkelig ikke hvordan panseret åpnes. Vil da regne med at det er slik som på 3 gens trans ams med håndtaket foran dørkarmen.

1984 Recaro T/A 350

 

X - 1982 Recaro T/A

X - 1984 Chevy G20

X - 1969 Custom Beetle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår