Evolve Skrevet April 30, 2005 Rapporter Share Skrevet April 30, 2005 Bilen er en Volvo 240 Turbo - 84 mod som har rullet 248 000km Det er ikke org turbobil, men er godkjent ombygd fra b230a --> AT, hos Volvo. Ellers er bilen temmelig org både utvendig og innvendig! Fargen er som dere kan se på bildene lyseblå, er ikke helt sikker på lakkoden, og den er utrolig strøøken i lakken, ikke ei stripe! Ellers er det sveiset rust i hjulbuer bak, så den er så og si rustfri! Ikke akkurat så veldig mye utstyr på den så det er noe å skryte av men den har ihvertfall Volvo driving Computer og takluke. Planene for bilen er: - Lakke chrome --> svart (done) - Intercooler - Hvite blinkers rundt hele (skaffet) - 2 stk Cobra Monaco stoler - Sabelt ratt (skaffet) - Lesjöfors senking (skaffet) - Bilstein Rally dempere - 3" fra turboen - Dumpventil - Lanzar basskasse m. 2x8" (skaffet) - Pyle 1000W forsterker (skaffet) + Diverse småting : ) Siden jeg er student og har ett år igjen på skolen så blir det nok en langtids/rullende prosjekt, men i slutten av sommerferien regner jeg med at det meste unntatt felger og dempere skal være gjort! Slenger opp noen bilder av noen småting jeg har gjort hittil! Slik den så ut da jeg fikk den: Ekstralys, og lyktespylere fjernet! Bak: Refleksplate eller hva jeg skal kalle det satt på: Vet ikke helt om jeg skal beholde den? Hva tror dere? Det var det jeg hadde gjort idag! I morra blir det legging av kabler til anlegg, og plassering av basskasse og forsterker i bagasjeommet! :) Siter "95 VW Golf III (grevlingbil) "84 Volvo 240 - B230FK + [X] "00 BMW 520 m-sport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvoturbo240 Skrevet April 30, 2005 Rapporter Share Skrevet April 30, 2005 Fin bil! Refleksplate er stas..!! :) Siter Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156 bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo Honda CBR 900RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet April 30, 2005 Rapporter Share Skrevet April 30, 2005 Behold refleksplata, men fjern laksetrappa og hengerfestet. ;) Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-Lars Skrevet April 30, 2005 Rapporter Share Skrevet April 30, 2005 Flott bil:) Håper du tar vare på den å ikke herper den som mange andre 240 turbo eiere gjør. Hva ga du for den? Hva er gjort med motoren? Selge lakse trappa?:P Siter "81 Volvo 242 - Prosjekt "82 Volvo 760 GLE - Bruksbil "86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne) "84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den) "86 Volvo 240 GLE stv (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Mai 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2005 fjern virkelig ikke hengerfestet med mindre du bare skal bruke bilen på bane.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evolve Skrevet Mai 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2005 fjern virkelig ikke hengerfestet med mindre du bare skal bruke bilen på bane.. hehe, vi får se. det er jo ikke så veeldig fint med hengerfeste spørr du meg.. Flott bil:) Håper du tar vare på den å ikke herper den som mange andre 240 turbo eiere gjør. Hva ga du for den? Hva er gjort med motoren? Selge lakse trappa?:P Jeg skal ta godt vare på den :) Måtte gi 20 lapper for den Og motoren er org, 0.5 bar i ladetrykk. Men forgasseren er ikke riktig justert, så nå går den egentlig ikke så veldig bra! Siter "95 VW Golf III (grevlingbil) "84 Volvo 240 - B230FK + [X] "00 BMW 520 m-sport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tic2002 Skrevet Mai 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2005 behold refleks plata og kjøp hvit blink:) framma og på sidene oxo! Siter "We ride together, We die together, Volvo boys 4 life" Volvoen: 83` 244 blå. 235000 km. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo264 Skrevet Mai 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2005 lakk lyktene med raud lykte spray. blir mykje finere me dne refleksplata då!!! nice farge foresten Siter General-Aasen Stolt volvo eiger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet Mai 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2005 fjern virkelig ikke hengerfestet med mindre du bare skal bruke bilen på bane.. Hvorfor ikke? Hengerfeste er jo bare stygt... Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo264 Skrevet Mai 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2005 Hvorfor ikke? Hengerfeste er jo bare stygt... kan vere ganske so grett med hengerfeste, ken veit når du får bruk for de? so kansje du kunne tatt vekk den kvite stripa framme å den raude bake på fongarane, blir finere da..jor de på min, merker mykje i forsjell!!! Siter General-Aasen Stolt volvo eiger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evolve Skrevet Mai 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2005 Da var det på tide med en liten oppdatering! Idag har jeg blant annet lagt kabler til annlegg, og plassert forsterker og kasse i bagasjen. Ellers har jeg fjernet hengerfestet, fjernet reflekstripe på fram og bakfanger pluss at jeg har fjernet embleme på bakluka! Så her er noen bilder: Så har jeg tenkt å vaske baklysene, men hvordan får jeg av glassene? Siter "95 VW Golf III (grevlingbil) "84 Volvo 240 - B230FK + [X] "00 BMW 520 m-sport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Mai 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2005 Baklysene er helstøpte, så glassene får du ikke av uten å ødelegge de. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evolve Skrevet Mai 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2005 Skjønner! men på reproglas i sverige så selger de jo hvite blink bak. må man kappe og smelte sammen selv for å få de på plass da?? Siter "95 VW Golf III (grevlingbil) "84 Volvo 240 - B230FK + [X] "00 BMW 520 m-sport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet Mai 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2005 Funker ikke med varmepistol a? Varm skjøtene og dra de fra hverandre når limet har smelta... Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Mai 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2005 Skjønner! men på reproglas i sverige så selger de jo hvite blink bak. må man kappe og smelte sammen selv for å få de på plass da?? De limes på, men de gamle blir som regel ødelagt når de fjernes. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg