Gå til innhold

2,3 motor som ikke går som den skal

Ranger emnet


cpy

Anbefalte innlegg

har mine store tvil, pga k-jetronic er et mekanisk sprut. og da brukte de i såfall maarud eller kims

 

 

Tvil? Hører ikke du hva folk sier da? JEG HAR SNAKKET MED NORSK BILDELSENTER, MOTOREN KAN CHIPPES, Det er IKKE noen tvil.. hehe!

 

Ring bare selv, har også lest på andre forum om slike som er chippet.. :)

 

Hvis det var 10V du snakket om da;)

Da er det blitt ny bil: Audi cab med 5cyl!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 3 months later...
altså,, måten man får mer bensin på, på k-jetronic er med en skrutrekker,

 

på biler med elektriskinnsprut må det mappes og/eller chippes..

 

easy as that.

 

hvis det er snakk om K-jetronic hvertfall så får man ikke chippet den nei..enig med deg der...om norsk bildelesenter sier det tror jeg di tar feil...hør med quattro73....men uansett..jeg har den tronic'n..den er bare helt dum og mekanisk...har bosch sin bok på den også...dum som et brød og mekanisk...

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

se om bilen har K jetronikk eller KE.sistnevnte har LAMDA sonde...er den deffekt så får du dåli drag på motorn.har du 2,3 NG motor er det elektronisk sprut.så har den lamda å LLM.den siste her bruker å bli skitten.ta den ut å renjør den med elektronikk rens,sett på plass.siden har du en rund liten sak på luftfilterboxen,hvor BENSIN ledning/slangen er påkoblet. den bruker å være deffekt,motorn blir trøtt å lat.FALSKluft. se på veivhusvent slangen,å rundt luftfilteret,tomgangsmotorn.skift dæm om dem er mistenkeli.KLASSISK audi/vw feil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

se om bilen har K jetronikk eller KE.sistnevnte har LAMDA sonde...er den deffekt så får du dåli drag på motorn.har du 2,3 NG motor er det elektronisk sprut.så har den lamda å LLM.den siste her bruker å bli skitten.ta den ut å renjør den med elektronikk rens,sett på plass.siden har du en rund liten sak på luftfilterboxen,hvor BENSIN ledning/slangen er påkoblet. den bruker å være deffekt,motorn blir trøtt å lat.FALSKluft. se på veivhusvent slangen,å rundt luftfilteret,tomgangsmotorn.skift dæm om dem er mistenkeli.KLASSISK audi/vw feil

 

NG / NF / AAR er halvelektronisk... LLM som du skriver... antar du mente LMM, er en mekanisk innretning som åpner for mere bensin jo mer luft motoren klarer å suge inn.

 

Den eneste el. justeringen av bensin er DPR'n som er den sorte lille boksen som står foran på bensinmengdefordeleren, det er denne som finjusterer mengde iht. temp og lambda-verdier.

 

Den runde lille saken du snakker står vel for bensinkutt funksjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

KE kan chipes! har dere sett oppi fx Ford Rs Turbo, Mekanisk fordeling med ECU! Dette er fult mulig å koble til ECU på alle motorer med bocsh KE! Er ein her som har kobla til ECU på sin golf 2 GTi som er KE...

1998 Audi A4 1.8 TSQ Sedan

1992 Volkswagen golf mk3 TDK (x)

1990 Ford Sierra Cosworth 4x4 (X)

1990 Audi 90 2.3E Quattro(X)

1991 Audi 90 2.3E Quattro (X)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 years later...

Hei!

 

Har nettopp kjøpt meg en Coupe med quattro og motorkode 7A!

 

Har det mye å si med fjerning av katalysator på denne bilen? Har en fucka katalysator på for å få den igjennom eugodkjenninga på nå. En audi coupe kat, med 240 innmat, men fikk skilta igår og vurderer å begynne å makke med å ta den av, er det noe spesielt å tjene på dette?

 

- Christoffer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår