Gå til innhold

Endelig min første bil!

Ranger emnet


Paest

Anbefalte innlegg

8mb, har bl.a en nopkia 6680 som tar de fleste formater... så lenge en får kopiert det over til minnekortet skal det gå rimelig greit. hvis ikke får en vel prøve å konvertere det til .html og lese det i opera på samme mobilen. :]

 

 

Og forresten, hvitblink.

 

hvitblink.jpg

[ ]-94 Mazda Miata 1.8l turbo

[x]-87 Golf GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vært en del jobbing i det siste så er lite som har skjedd, annet at jeg var på EUkontroll i dag... Det gikk ikke så veldig bra.

Masse bagateller, men likevel et par "mangler".

 

8 2'er feil står det, men jeg teller 10.

 

1.1.2 2 Parkbrems for lang vandring

1.2.3 2 Forskjell i bremsekraft større enn 50% av høyeste verdi

1.2.3 Parkbrems for dårlig bremsevirkning

De 3 første er jo greie, bør være å stramme håndbrekker evt skifte bånd så skal det være greit.

 

4.2 2 Nærlys- ulovlige lykter, uten E merke

4.2 2 Nærlys- feil innstilling

4.8 2 Stopplys- defekter, svak

4.10 2 Tåkelys feil farge

Bagateller igrunn. Sota baklykter og angeleyes foran. Tar en tur på høggern i morgen og plukker meg noen lykter for å vise fram, bytter tilbake til org. lykter bak.

 

5.2 2 Foraksel- dårlig innfestinger, v.bakre bærearmsforing-

Dette sier meg ingenting. Men må fikses.

 

7.1 2 Bilbelter- feil ved rulle/lås, ås midtbelte ikke tilgjengelig

Har setetrekk bak der jeg ikke har dratt opp festet for midtbeltet. Det var oppe når jeg fikk tilbake, så han må ha funnet det likevel. Idiot. Feil med rulle er at beltet krølla seg opp bak til venstre. Til og med unger får til å rette opp sånt. Idiot.

 

8.2 2 CO > 3.5% eller innenfor fabrikantens verdiområde for kjøretøy registrert 1.10.86 og senere. Jeg hadde 4.57.

Må nok fikses dette også.

 

 

Alt i alt, jeg liker ikke Mekonomen særlig. De kunne ikke gi noe prisoverslag, for de visste ikke hva som måtte gjøres. Jøss, et verksted som har funnet feil, men ikke vet hvodan de skal fikse det? Bravo.

 

SKUFFA!

 

 

Etterlyser noen i trøndelagsområdet som får til å hjelpe meg med å bytte overnevnte ting, evt tips til hvordan jeg kan fikse selv?

Om noen er villig til å ta på seg arbeidet betaler jeg selvsagt for strevet.

Småhaster litt siden det må bli gjort innen utgangen av september.

[ ]-94 Mazda Miata 1.8l turbo

[x]-87 Golf GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Da har det skjedd småting her...

 

Har fått bytta plugger, luftfilter, fått på spoiler, lett som en smågal etter 90fangere og 88+ dører, men er ribba for alt. Har fått fiksa trekk på hatthylla,

og bytta fra angeleyes til glassklare med kryss, bytta en pæreis mot et momo-ratt, oooog.. litt mer. det kommer senere. :]

Det gamle luftfilteret var faktisk SORT, så det var en fryd å få bytta!

 

sept-aeyes.gif

sept-kryss.gif

sept-fugl.gif

sept-hatt00.gif

sept-hatt01.gif

sept-hatt02.gif

sept-hatt03.gif

sept-luftfilter.gif

sept-momo.gif

sept-utenspoiler.gif

sept-spoiler.gif

 

Ja, bilen går på stylter enda... :/

 

Og forresten, fikk uavhengig verksted til å gå over et par av punktene, de lo bare. F.eks bærearmsforinga som var "defekt" var ikke defekt, den hadde bare begynt å gi etter. Burde ikke vært oppført som feil.

Forresten forresten, Mekonomen sa parkbremsen bremsa skeivt, men ga ikke med utskrift over hvor mye og hvor det var skeivt. Dette er de vel pliktig å levere sammen med mangelskjema? Mulig dette er engangstilfelle, men med overnevnte erfaring, og dette i tillegg kommer jeg ikke til å sette noen av mine to korte føtter på Mekonomen igjen. :fire:

[ ]-94 Mazda Miata 1.8l turbo

[x]-87 Golf GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En smart ting å gjøre FØR man trekker opp hatthylla. Legg et lag eller 2 med skumgummitrekk før du legger på andre trekket. Jeg har 22mm spon hatthylle med 2 lag med skumgummi og et lag med skytrekk. Denne ble utrolig bra. Ser at høyttalerne "felles" ned i trekket, istede for at alt skal være "beinhardt" liksom om du skjønner?:D Kule lykter forresten;) Mvh Tommen

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

heisann! kjøpte de på autospar, lyser jævli bra men skal ringe de i morgen elns ang klipsene som sitter mellom festebrakketten og justeringsskruene, de er for slappe så jeg får ikke godkjent de på EU... :/ har bestilt nye på Møller til 26kr stk x 6.

lyser meget bra og ser sinnsykt pent ut.

[ ]-94 Mazda Miata 1.8l turbo

[x]-87 Golf GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 months later...

Jøss, ble lenge siden oppdatering her gitt. Enden på visa er at det ble plutselig mer jobbing enn tid på prosjekt så det ble litt satt til side. Bl.a bytta krysslyktene med noen nye angeleyes av mye bedre kvalitet, som nå står på bilen.

 

Det er likevel med tungt hjerte jeg må innse at jeg ikke har tid til å fullføre dette prosjektet, så jeg håper noen har lyst til å fullføre jobben, og jeg selger derfor bilen med eller uten anlegget som står i.

Gode vinterdekk (pigg) med bra mønster, sommerdekkene kjører sin siste sesong nå, ny emblemfri grill, angeleyes, gti-spoiler, gått 300tusen km (langkjørt pga pendling), noe overflaterust som man må regne med på en klassiker som 2'er golf er, ellers fin for årgangen i lakken. Soltak, crome-lister, originale lett metalls felger, EU-ok til høst '07.

 

Pris kan diskuteres, er åpen for bud! Send gjerne mail på sset@broadpark.no for mobnr eller spørsmål! :)

[ ]-94 Mazda Miata 1.8l turbo

[x]-87 Golf GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår