Gå til innhold

Endelig min første bil!

Ranger emnet


Paest

Anbefalte innlegg

  • Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Behold grillen!

 

Aldri sett lik før, kun med to lykter.

Fett å ha noe ingen andre har!

 

Ellers så så den jo også ganske pen ut.

 

Om du liker den så godt kan vi gjerne bytte! ;)

 

 

 

Det ble kobla litt på lysene rett før jeg kjøpte den, og lurer på om han som kobla de har gjort noe feil, for bilen trekker noe jævli med strøm... Står den ei uke uten å bli kjørt kan det hende den ikke vil starte, og står den lenger lader den seg HELT ut. Når jeg har kjørt en stund får jeg også støt når jeg tar i døra/karosseri på vei ut.

Noen som har litt peil på hva dette kan være? Er utrolig irriterende ihvertfall.. Kan det ha noe å gjøre med saken at når bilen starter så går den rett på nærlys, ikke parklys? At den står og kjører konstant strøm mot nærlys? Var noen som sa noe sånt, men jeg har som sagt ikke peiling.. Regner med det vil koste en formue å la Møller eller annet verksted måle seg fram til feilen, de skriver med gaffel på feilsøking kan jeg tenke meg. Om noen trøndere har lyst til å se på og hjelpe meg litt hadde det vært glimmers! :)

[ ]-94 Mazda Miata 1.8l turbo

[x]-87 Golf GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers blir det JBL Power P-953 9x6 bak om et par uker, og litt fiksing av hattehylle når jeg får tid, det ser så jævli volvo240 og nord-trøndelag ut i bagasjerommet som det er nå, det kan vi ikke ha noe av.

Pass deg nå! :omfg

Ikke mess med 240 å nord-trøndelag i samme sammenheng,hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pass deg nå! :omfg

Ikke mess med 240 å nord-trøndelag i samme sammenheng,hehe

om du ser litt til venstre og ser hvor jeg bor, så skjønner du kanskje at det lå et lite snev ironi i luften også? sombrero

 

det blir nok lagt ut en liten post der interesserte kan få melde sin interesse når jeg får satt inn den nye grillen, men tar gjerne innbytte + evt mellomlegg i snacks om noen har noe de vil kvitte seg med.

 

skreiv opp ei lita liste over ting jeg er på utkikk etter i første post, men er jo alltids ting jeg har glemt å ramse opp der. :)

[ ]-94 Mazda Miata 1.8l turbo

[x]-87 Golf GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fortsatt ingen som har peil på det elektriske problemet jeg har her...? betaler gjerne for å få noen i nærheten til å se på det, er for jævli at det skal holde på sånn... går jo greit nå som jeg ikke har lappen, men om jeg må gamble på om den starter på vei til og fra jobb kan jeg fort bli grinete.. :)

 

og nok en gang, felger med eller uten dekk ønskes kjøpt!

[ ]-94 Mazda Miata 1.8l turbo

[x]-87 Golf GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror Møller tar 350,- for et feilsøk. Det er fastpris. Kan hende prisene er endret siden sist. Men er nok billigere å få dem til å feilsøke enn f.eks Mekonomen, som tar ting på timer. I mange tilfeller lønner det seg å bruke merkeverksted til reparasjoner, fordi de tar fix-sum, mens andre går på timer. Hos merkeverksted slipper man betale for at mekanikeren ikke får til, eller at skruer sitter fast el.l...

 

Når det gjelder strømmen, mener jeg du kan koble fra +polen på batteriet, og koble et måleinstrument imellom polen og plussledningen. Så måler du amperestrømmen. Hvis noe står og trekker, så vil du se det. Hvis det gjør det, prøv å plugge av ledninger du mistenker for å være kontaktfeil på. Mange biler som går rett på kjørelys uten at det skaper problemer, min gjorde det før bryteren taket for seg (typisk Golf). Kan ikke være at batteriet dit er kaputt og ikke holder på lading?

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulere kjempe bra! da blir det golf råning

 

var en real bass kasse du hadde fikset deg baki der.

 

riktig som du sier mr.jenssen. kan måle strøm trekket ved å koble multimeteret i serie fra batteriet til plus ledningen.

men husk å sett ledningene riktig på multimeteret, er ofte forskjellige koblinger på multimeteret etter hva man ska måle.

 

mvh

vemund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg gått til anskaffelse av førerkort! :wave :w00t

Tar imot gratulasjoner og ikke minst GAVER med stor takk.

 

Siden det virker som jeg må velge en av de ovennevnte, slår jeg på stortromma og forærer deg en stooor gratulasjon! Prøv nå å holde på det en stund...

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår