RuuDpus Skrevet April 26, 2005 Rapporter Share Skrevet April 26, 2005 Det ligger klart fra batteri og jord og ut i bagasjerommet... Det ligger 16mm2 strømledning... Skal ha en Macrom forsterker, 2x90w rms @ 4ohm.... skal brokoble den og bruke den til en helix deep blue 12" sub... er disse ledningene tykke nok, eller må jeg strekke nye? mvh Espen Ruud Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros Skrevet April 26, 2005 Rapporter Share Skrevet April 26, 2005 Skulle mene det holdt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-trimmaren Skrevet April 26, 2005 Rapporter Share Skrevet April 26, 2005 Skulle holde det, hvis du bare skal ha den ene forsterkeren... Siter Virr virr virr, broom! Rupp rupp rupp.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
auditq Skrevet April 27, 2005 Rapporter Share Skrevet April 27, 2005 :D Siter 99' Audi A8 4.2 Quattro http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=153036 85' Mærche X-96' Audi A4TQ, X-95' Audi A4TQ, X-84' Audi 80cl http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=118129 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
primerasri Skrevet April 28, 2005 Rapporter Share Skrevet April 28, 2005 http://www.bilradiospesialisten.no/index.php?aID=40&ids=artID Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morel Skrevet April 28, 2005 Rapporter Share Skrevet April 28, 2005 Det er jo Amperen som er viktig å få med på dette. EVUS 0G tåler over 400A! Mvh Pål Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BLACK.PEARL Skrevet April 28, 2005 Rapporter Share Skrevet April 28, 2005 Dumt spørsmål: Hva skjer om du har litt for "tykke" strømkabler da? Altså investere i noe stort med en gang istedenfor å bytte senere ved mer power... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RuuDpus Skrevet April 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 28, 2005 Dumt spørsmål:Hva skjer om du har litt for "tykke" strømkabler da? Altså investere i noe stort med en gang istedenfor å bytte senere ved mer power... Det lå 16mm2 ferdig i bilen når jeg kjøpte den, for han hadde hatt forsterker i bagasjen han som hadde bilen før, så lurte på om det var nødvendig å bytte... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet April 28, 2005 Rapporter Share Skrevet April 28, 2005 Det lå 16mm2 ferdig i bilen når jeg kjøpte den, for han hadde hatt forsterker i bagasjen han som hadde bilen før, så lurte på om det var nødvendig å bytte... Skjønner ikke helt problemet ditt her altså... Det går nok fint. Men hvorfor ikke bare prøve og se om det blir bra? Om det ikke er bra nok får du bytte kabel ;) Helt totalt unødvendig med 0 gauge kabel om du bare skal ha den lille forsterkeren. Det du må teste er da om forsterkeren oppfører seg fint, og spenning på forsterker i forhold til batteri når du spiller høyt. Mvh Stian Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros Skrevet April 28, 2005 Rapporter Share Skrevet April 28, 2005 Det er jo Amperen som er viktig å få med på dette.EVUS 0G tåler over 400A! Mvh Pål Men hvor lang kan du ha den om du skal ha 400 A igjennom den da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
crx dB Skrevet April 28, 2005 Rapporter Share Skrevet April 28, 2005 Men hvor lang kan du ha den om du skal ha 400 A igjennom den da? kan være så lang som mulig den... tåler 400 amper hele veien den kabelen.. men værre med spenningsfallet da... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morel Skrevet April 28, 2005 Rapporter Share Skrevet April 28, 2005 Jeg skal få undersøk dette med spenningsfall, men jeg tror ikke det vil være så store tapet på en 6 meter lang "stubb"! For å være helt nøyaktig så er det 471 A denne kabelen er godkjent for! Noen bedre? :rolleyes: Mvh Pål Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zeph Skrevet April 28, 2005 Rapporter Share Skrevet April 28, 2005 Spenningsfall på 6 meter blir vel ikkje stort? Du trekker uansett ikkje 400A på bilstereo. Eit helvetes batteri du må ha då :D Siter Nissan Primera P11 98-modell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet April 28, 2005 Rapporter Share Skrevet April 28, 2005 Spenningsfall på 6 meter blir vel ikkje stort? Du trekker uansett ikkje 400A på bilstereo. Eit helvetes batteri du må ha då :D Å joda... (til begge deler) Spenningsfall på 6 meter 0 gauge kabel som det går 470 A gjennom blir 1,3 V. Bare en av forsterkerne mine vil klare å suge i seg over 400 A (har hørt antydninger om rundt 500 A) om jeg tyner den litt :D Men i 1 Ohm trekker den bare rundt 250 A... Mvh Stian Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RuuDpus Skrevet April 29, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 29, 2005 mens vi først er inne på ledninger her... jeg skal til biltema å kjøpe sånn remote ledning.... hvordan ledning skal jeg ha? for når jeg ser på biltema.no så har de ikke noe som heter remotekabel.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg