Gå til innhold

forsterker/sub problem..

Ranger emnet


sprett

Anbefalte innlegg

hei på dere..

 

har ikke no sånn suuuper anlegg, men det er vaffal en spiller med cd-skifter, forsterker, å en sånn bass-"bazoka".

 

dette har faktisk funka helt supert, å gitt mYe lyd fram til for en stund sia.

 

på vei til jobb spilte jeg selvfølgelig ganske så høy musikk, men pluteslig begynte det å lukte litt svidd, å alt som kunne høres var at bassern bare brøla.. i en jevn tone. skrudde av anlegget, å lot det vile til jeg skulle hjem.

 

nå funker det å spille vanlig på det, men så fort jeg nærmer meg visse høyder bare knepper det i bassern, å jeg er temmelig sikker på at om jeg guffer på videre vil den samme jevne brøle tonen bli det eneste som høres..

 

hva er galt?? har jeg brent forsterkeren?

takker for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke vær borti lignende, så jeg kan ikke svare eksagt hva som er feil, men det høres ut som en kortslutning i elementet eller i forsterkeren, prøv med et annet element hvis du har mulighet, er lyden borte da er elementet ødelagt, er den der fortsatt er det sansynligvis noe med forsterker:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) høres mer som om du har skaddet spolen slik at den har løsnet og den greier ikke å henge med i forman når du øker volumen... hvis du trykker inn menbranen fram og tilbake -trykk jevnt- og ikke merker noe "skraping" så har nok spolen løsnet pga høyt temperatur som sagt...

 

Eller kan også blitt brudd i overgangen mellom selve spolen og chassiset, ved lav volum er kontakt i bruddet og ved høyere volum så strekkes såpas mye at det blir brudd... ville målt med omhmeter og prøvd det og ved å trykke ut/inn menbranen. Kanskje noen andre har andre forslag??

 

lykke til anyway!! :)

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår