Gå til innhold

Min GTI 16V

Ranger emnet


UltraComp

Anbefalte innlegg

Ok... Noen liker at det ser smått ut.. andre liker at det fyller... jeg liker best at det fyller så mye som mulig med minst gummi...

 

Jau er pent det!

 

Har egentlig ikke gjort noe med bilen, har vært opptatt med andre ting i hele helgen, og er russ i tillegg, gidder ikke ødelege russefeiringen på grunn av golfen, prosjektet kommer aldri til og springe ifra meg uansett, men skal bli noe action nå i uka, skru på clutch,girkasse, kamlageroverfall og piffe opp motorrommet noe.

Broooom! See you when you get there..

Det er ikke farten som dreper, det er bråstoppen!

 

 

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=73092

 

90 BMW 320i

(x) 89 VW Corrado G60

(x) 88 Golf mk2 GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jau er pent det!

 

Har egentlig ikke gjort noe med bilen, har vært opptatt med andre ting i hele helgen, og er russ i tillegg, gidder ikke ødelege russefeiringen på grunn av golfen, prosjektet kommer aldri til og springe ifra meg uansett, men skal bli noe action nå i uka, skru på clutch,girkasse, kamlageroverfall og piffe opp motorrommet noe.

 

Forstår deg godt.. Vær russ når du kan... drikk når du kan.. er russ bare en gang.. Hadde selv prosjekt når jeg var russ og jeg mått velge hva jeg ville... Ble russe tiden som jeg valgt.. bilen kunne vente..

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått nye bolter til kammene, så de er montert nå, titta også litt på girkassen, hvordan får man av den elektroniske speedo føleren? og det er en annen revers bryter på 8v kassa, noen som har løst dette? eller er det bare og finne ut hvordan 2 ledninger som er tilkoblet bryteren?

Broooom! See you when you get there..

Det er ikke farten som dreper, det er bråstoppen!

 

 

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=73092

 

90 BMW 320i

(x) 89 VW Corrado G60

(x) 88 Golf mk2 GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Da er motoren kommet i bilen, og den er startet opp! Men har et problem, den fjusker som FY når den er kald, mens når den får litt varme er den helt fin? hva skyldes dette? var skikkelig turn off at det ikke funket slik det skulle, men var deilig og kunne nyte lyden av eksosen igjen :)

 

 

Edit: BILDER KOMMER!!

Broooom! See you when you get there..

Det er ikke farten som dreper, det er bråstoppen!

 

 

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=73092

 

90 BMW 320i

(x) 89 VW Corrado G60

(x) 88 Golf mk2 GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også bestilt Felger, RH AD CUP, men disse var de fri for, slik at jeg får Dezent cup 7.5x16 ET 25 med goodyear F1dekk 205/45-16

Broooom! See you when you get there..

Det er ikke farten som dreper, det er bråstoppen!

 

 

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=73092

 

90 BMW 320i

(x) 89 VW Corrado G60

(x) 88 Golf mk2 GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også bestilt Felger, RH AD CUP, men disse var de fri for, slik at jeg får Dezent cup 7.5x16 ET 25 med goodyear F1dekk 205/45-16

 

Er nesten like fine de. Med RH AD CUP er jo felger man forbinder med golf. Legg ut noen bilder av bilen med felger når de kommer på. :)

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etterlyser ny motor da den jheg nettopp hadde overhalt var kaputt i utgangspunktet! Forbanna drit! blårøyk osv, hmm ikke bra!

Noen som har PL; KR eller en ABF motor liggende?

Broooom! See you when you get there..

Det er ikke farten som dreper, det er bråstoppen!

 

 

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=73092

 

90 BMW 320i

(x) 89 VW Corrado G60

(x) 88 Golf mk2 GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etterlyser ny motor da den jheg nettopp hadde overhalt var kaputt i utgangspunktet! Forbanna drit! blårøyk osv, hmm ikke bra!

Noen som har PL; KR eller en ABF motor liggende?

 

Høggeren har altid motorer, eller norskbildelesenter.

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg håper det, er det di felgene du har i avartaren din?

 

tror det er fare for det ja. Pene felger, men det er ikke noe spesielt ved de. Er nesten standar felger synes nå jeg. :naaaws

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Det er vel ikke noe spesielt med RH Cup felgene heller? :) Iallfall ikke på Golf, begynner å bli noe oppbrukt synes jeg.

 

 

Ja sant nokk, er for tiden ute etter en 16V motor, noen som vet om? dette på grunn av at forrige motor ikke vil fungere, toppakningen bare ryker, og jeg begynner og bli lei!

Broooom! See you when you get there..

Det er ikke farten som dreper, det er bråstoppen!

 

 

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=73092

 

90 BMW 320i

(x) 89 VW Corrado G60

(x) 88 Golf mk2 GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Da er det tid for en oppdatering!

 

 

Lenge siden jeg har lagt ut noe her, og nå har det skjedd masse her! har fått tak i ny PL motorkm.stand: 125000,- Denne motoren ble kjøpt på norsk bildelesenter for 2 år siden, og bilen ble kjørt til spiker høvelig fort, siden har motoren stått.

 

Jeg fikk med alt av ledningsnett og 2 girkasser. Motoren er imontert men må ha av girkassen igjen, da jeg som sagt bruker girkasse fra 8v, og jeg ikke tenkte på at jeg måtte bytte trykkplaten :idea: :idea: :idea:

 

Ellers har jeg et spørsmål om at sensoren fra golf 2 passer til digfizen min?

Og bilen har blitt skodd med Dezent A 7.5x16 med goodyear F1 eagle 205/45-16

Jeg har også fått på en monovisker, og har fjerna GTI1 scoopet! får bare bite i det sure eplet med at det er noe dill i lakken under.

MOMO ratt er kommet i, pedaler,matter og girkule er på vei!

motoren virker meget frisk, men har ikke fått testa den skikkelig enda på grunn av clutch problemer.

 

 

har også oppdaget at hjulagerhuset muligens er skeivt, dette vil bli skjekket i nermeste fremtid. og ja! det er bilder!!! birthday :cool: :cool: :cool: birthday :partyon :partyon :partyon :partyon :partyon

 

 

IM000216.jpg

 

IM000219.jpg

 

IM000220.jpg

 

IM000222.jpg

 

IM000223.jpg

 

Flere bilder kommer :partyon :partyon :partyon :driving :driving :driving

Broooom! See you when you get there..

Det er ikke farten som dreper, det er bråstoppen!

 

 

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=73092

 

90 BMW 320i

(x) 89 VW Corrado G60

(x) 88 Golf mk2 GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår