ss242 Skrevet April 23, 2006 Rapporter Share Skrevet April 23, 2006 Vet ikke momentet nøyaktig, men ca +/- 500nm. Kassene tålte en del herjing, men røyk alltid under pådrag i 3. og i motbakke. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind ludvig otterlei Skrevet April 23, 2006 Rapporter Share Skrevet April 23, 2006 Vet ikke momentet nøyaktig, men ca +/- 500nm.Kassene tålte en del herjing, men røyk alltid under pådrag i 3. og i motbakke. 500Nm he he, ja da smeller kassa... Hva kløtsj kjører du med? Eg kjører med sachs TP618 som Pedersen racing selger.. Den er fin og myk med organisk lamel. Sinter er stygg med gir kassene, Siter Ludvig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet April 23, 2006 Rapporter Share Skrevet April 23, 2006 Kjørte bare med 655+sinter, men det ble for svakt. Girte alltid pent med m45'ene, brukte heller gassen etterpå for å få hjulspinn. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240tuning Skrevet Oktober 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2006 Har og forsterket sachs clutch og trykkplate. Har ikke merket noe at kassa er dårlig, kjennetegnet er at den slurer på spes. 3 gir ved pådrag. Var ute å testa litt akselerasjon i går... Og nå som jeg har fullt ladetrykk (0,9) på 2500 rpm så synes jeg at den "lugger/napper" litt på 3-4000 rpm.... motorlyden va stabil, men kjennte i bilen at den ikkje drog hele tiden.... Kjører med orginal turbo-clutch og en stakkars M47... er d clutchen som slurer eller hva kan det være??? Siter 86- Volvo 240 GL (B230FT, chip, 16t) Prosjekt/bruksbil 88- Volvo 740 GL STV (D24) Bruksbil 86- Volvo 240 GLE (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Oktober 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2006 lite bensin... feil tenning Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240tuning Skrevet Oktober 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2006 lite bensin... feil tenning kjører med Viking ECOMax, så skulle da vel få nok bensin til å lade 0,9 bar, selv med 16t? Siter 86- Volvo 240 GL (B230FT, chip, 16t) Prosjekt/bruksbil 88- Volvo 740 GL STV (D24) Bruksbil 86- Volvo 240 GLE (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoMan Skrevet Oktober 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2006 Er det kun ved hjulspinn, hard giring og burnout ? Ved jevn akselerasjon/gasspådrag og skikkelig giring burde vel en M47 kasse holde på en B230FT ? Noen som har innspill/erfaringer ? Hard burning tok knekken på M47 kassen til en kamerat. Første giret mangler noen tenner :D Men volvoen stopp ikke av den grunnen :D men det hørtes at noe var galt. Lyden forsvant etter noen dager, 2,3,4,5 giret funket :D Lyd ved kjøring i ca. 25-30 km/t 2 gir samme dag som første giret tok kveld. http://www.volvoman.net/def_girkasse.wav Siter Volvo 945 GLTD 1991 Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt) Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt) (x) Opel Record 2.0S 1984 (x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240tuning Skrevet Oktober 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2006 lite bensin... feil tenning snakka med en i dag som trodde at det muligens var pluggledningene som slo igjennom ved visse turtall..... Har sett på nattestid at det blinker i pluggledningene... da va motor veldig varm og turboen rødglødende, så muligens temperaturen hadde noe å sei.... Men noen forslag? Siter 86- Volvo 240 GL (B230FT, chip, 16t) Prosjekt/bruksbil 88- Volvo 740 GL STV (D24) Bruksbil 86- Volvo 240 GLE (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Oktober 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2006 Hvordan er dette med automatkasse? En kammerat har en 760 med turbo og automatkasse... Virker som den tåler en den juling!? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Oktober 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2006 Må jo ha en spak å dra i... Ikke CP kasse... Jeg har kjørt med M47 i rundt 3mnd nå.... Har holdt den, herja en god del med den også. Det som har røket: 1 stk medbringer, 1 stk hardyplate og 1 stk mellomakseloppheng... Nå begynner kassa å bli sånn passelig slaskete den også. Knaser i den hvis jeg slipper gassen og gir på igjen og raper hver gang jeg kaster inn 2 gir. Tror også at synkringene er skrot. Jeg kjører også med Sachs TP655 og organisk lamell, 230FT med 250hk+/-. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.