Gå til innhold

Tips: Kjøp driftebil i UK!

Ranger emnet


Shakotan

Anbefalte innlegg

Hei

 

Dette er jo helt genialt....

 

Men hvordan gjorder dere det med transport? Fly nedover og kjørte bilene oppover? Prøveskilt over grensa?

 

-Tomas

 

Hmmm... Skal jeg avsløre alle triksene her da?

 

Fløy ned ja. Båten tilbake. Prøveskilter er ikke nødvendig om bilen har engelske skilter. Får tollpass... ;)

_________________

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 157
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

her har jeg funnet en perfekt drifte bil til dere :D

 

93 mod S13 med SR20DET motor, gått 120K, NULL rust, effektanlegg, luftfilter, mines ECU??, Turbo timer, boost meter, boostkontroller??, eftermarkeds sideskjørt og bakfanger.

 

200SX_SR20DET.jpg

 

HBO 40.000,- ink frakt og Mva

1996 R33 Skyline GTR LM T51R 900hk

1994 Supra Time Attack 3.4L GT4094R 800hk

2000 Supra TRD widebody GT45R

 

Team Quicksilver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for avsløringen :rolleyes:

 

He he, velbekomme. Men seriøst, det er mye gromt der nede. Jeg vurderer å ta inn noen biler, men det kommer litt an på hva jeg kommer over. De beste bilen er ikke alltid lagt ut på nett, så jeg skal snoke litt etter de skjulte skattene (slik som den jeg fant). Dersom noen er interessert i bil, send meg en mail eller PM med info om hva dere vil ha og hvor mye dere vil bruke, så skal jeg se hva jeg finner. Gjør det i så fall ikke for å bli rik, men for å få en tur til england i ny og ne. Trives godt på puben :D

_________________

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her har jeg funnet en perfekt drifte bil til dere :D

 

93 mod S13 med SR20DET motor, gått 120K, NULL rust, effektanlegg, luftfilter, mines ECU??, Turbo timer, boost meter, boostkontroller??, eftermarkeds sideskjørt og bakfanger.

 

HBO 40.000,- ink frakt og Mva

 

Seriøst? 40k for en haug som står på andre siden av jordkloden og er her om tre måneder?

 

Jeg hentet nettopp en rustfri '91 S13 (riktignok med ca18, men dog) med Greddy FMIC, Apexi dump, HKS boost controller, Apexi downpipe, Whiteline stab.stag og 45k miles på telleren for 13k inkl. frakt og mva. Kan lett selge den for 25k og tjene 12k. Pen fortjeneste på en slik bil det. Hadde den vært en haug så hadde jeg kun svidd av en dag og 800 spenn på en englandstur. No offence, men hvorfor noen gidder å kjøpe disse bilene i Japan er meg en gåte. Skyline, Soarer, Supra og RX-7, javel, men S13???

_________________

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pudding gråter av at ingen i Norge vil drifte noe europeisk

 

Såså Pudding, tørk tårene, også jeg synes at det er leit at ingen kjøper biler med rattet på rett side.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Eller mente du (gud forby) biler produsert av en europeisk fabrikant?????

 

"AAAAAAAAAAH" løper skrikende vekk får å spy ved tanken på en drifte bil laget av en Fransk,tysk,italiensk eller Svensk

Bil??? Fabrikant. puke

 

Blir jo som å spille Billjard med ei Krokett kølle :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er mere hk i denne en det er i din selv om du har FMIC så en S13 med SR20DET er verdt det ekstra spør du meg. bilene som kommer i fra japan er alltid like strøkene under bilen som ellers.. ser som regel nesten nye ut.. det sitter en 2 way LSD i denne også :)

 

FRS: det er kansje krokan de brune flekkene rundt hele bilden da?? Wastgaten detter ikke bare av av seg selv heller.. gir nok et inntrykk av resten av det tekniske.. synes den bilen ser ut som en dynge tvers i gjennom jeg.. stålfelger å greier.. du betalte kun 500£ for den da eller?

1996 R33 Skyline GTR LM T51R 900hk

1994 Supra Time Attack 3.4L GT4094R 800hk

2000 Supra TRD widebody GT45R

 

Team Quicksilver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"AAAAAAAAAAH" løper skrikende vekk får å spy ved tanken på en drifte bil laget av en Fransk,tysk,italiensk eller Svensk

Bil??? Fabrikant.

Blir jo som å spille Billjard med ei Krokett kølle :D

 

Hehe.

 

Jaja får håpe jeg kommer sterkt tilbake i 2006 eller 2007 med min drømme driftebil :)

 

Uansett så skal man være god sjåfør omdagen for å få noe PR i en 200sx....

 

 

sombrero

Ett bilde sier mer enn 1000 ord, en video sier mer enn 1000 Bilder...

Driftfun.com

LS1 200sx s13 under konstruksjon...

www.gunstig.no <-Bilvideo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er mere hk i denne en det er i din selv om du har FMIC så en S13 med SR20DET er verdt det ekstra spør du meg. bilene som kommer i fra japan er alltid like strøkene under bilen som ellers.. ser som regel nesten nye ut.. det sitter en 2 way LSD i denne også :)

 

FRS: det er kansje krokan de brune flekkene rundt hele bilden da?? Wastgaten detter ikke bare av av seg selv heller.. gir nok et inntrykk av resten av det tekniske.. synes den bilen ser ut som en dynge tvers i gjennom jeg.. stålfelger å greier.. du betalte kun 500£ for den da eller?

 

Du har sett bilen skjønner jeg :rolleyes:

 

Det er noen brune flekker i hjulbuene, men det er kun lakkrust og kan rubbes bort. Det finnes ikke noe rust i gulv, støtdempertårn eller motorrom. Kun lakkrust etter at den har stått med møkk på. Wastegaten var litt dårlig festet, men det tok meg 5 min å fikse. Det var heller ikke stålfelger men 15" alu. Satt riktignok et reservehjul på venstre bak på bildene. Uansett er fire stykke 15" bedre enn orginale...

 

Det er kvitteringer på alt som er gjort med bilen, og bare i år er den påkostet rundt 20k i trimdeler. Jeg betalte £750 for bilen, hvilket når jeg vekslet var nøyaktig 9000NOK. Inkl. mva ble det da 10800. Flybiletten kostet kr. 660,- og båten hjem 1800. I tillegg gikk det vel en tusenlapp i bensin og noen hundrelapper i mat. Inkludert alt så røyk jeg vel på ca. 15k. På veien hentet jeg imidlertid også med meg en meget grom 400 hesters sr20det som kostet ca. 20k. Så i teorien kunne jeg hatt en S13 med sr20 til 35k. Kunne til og med betalt noen 5k for å hjelpe meg med motorbyttet... og ha en ca18 i reserve...

 

Men jeg har diskutert nok i dag jeg. Driter i om du synes bilen ser ut som en dynge. Jeg vet hva jeg har kjøpt, og det vil nok du også få se når jeg kommer på banen med den ;)

 

EDIT: Sitter forøvrig en rimelig ny T28 hybrid turbo (hva nå enn det er) i bilen min...

_________________

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår