Gå til innhold

Tips: Kjøp driftebil i UK!

Ranger emnet


Shakotan

Anbefalte innlegg

s13 har 1.8l 169hk

s14 og s14a har 2l på 200hk

s15 med turbo har vel 2l og 250hk.(får en na versjon av s15,ikke kjøp den!)

takker for svar :) jeg har tengt på en sx 200. eller no anet japansk m no pulver i

97748454

Kadett c pick up. Saehan max -79

Kadett B RALLYE 2,4 197hk -72

Ascona B 2,5 24v turbo (600+hk)

Cheva Pick up 6,2 turbo ic -88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 157
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jeg mener det var ca 85.000,- i engangsavgift.

 

jeg søkte etter toyota / supra / Vaxellåda her http://www.bildelsbasen.se/asp/partsearch/default.asp?action=list det dukket opp en hel hauge med kasser :)

har du mye japanske driftebiler til salgs?? så jeg har noen å kontakte når jeg skal ha billig bil :)

97748454

Kadett c pick up. Saehan max -79

Kadett B RALLYE 2,4 197hk -72

Ascona B 2,5 24v turbo (600+hk)

Cheva Pick up 6,2 turbo ic -88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøp en s14, de er veldi lette å trimme , for 10-15 lapper har du 300hk.

de har generelt mindre feil enn s13. mye pga alderen. men sr20det motoren som sitter i s14 er feit!

det er en stor fordel med oljekjøler på disse bilene, da kjøling av olje er det svake leddet. med ekstern oljekjøler får du mere olje og kaldere olje... noe rådelagerene ikke har vondt av! det gjelder spess s13!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg har et par drifting biler på lager eller på til norge :) Soareren har en rekke 6 motor med twin turbo org som leverer 280hk ved 0.7 bar. denne kan du fint ta opp til 380-400hk bare med Effektanlegg og luftfilter (fra 10K).

 

S14 får du ikke opp i 300hk uten større påkostninger. du kan ta ut 280hk hvis du invisterer i en FMIC men da snakker vi 25K + for allt du trenger. men 260hk tar du ut av en S14 med mods for 15K, dette er da effekt du kan bruke på bane. til drag race kan du nok ta ut 290hk uten ny FMIC.. evt så kan du bremse på flissunde :D

1996 R33 Skyline GTR LM T51R 900hk

1994 Supra Time Attack 3.4L GT4094R 800hk

2000 Supra TRD widebody GT45R

 

Team Quicksilver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg har et par drifting biler på lager eller på til norge :) Soareren har en rekke 6 motor med twin turbo org som leverer 280hk ved 0.7 bar. denne kan du fint ta opp til 380-400hk bare med Effektanlegg og luftfilter (fra 10K).

 

S14 får du ikke opp i 300hk uten større påkostninger. du kan ta ut 280hk hvis du invisterer i en FMIC men da snakker vi 25K + for allt du trenger. men 260hk tar du ut av en S14 med mods for 15K, dette er da effekt du kan bruke på bane. til drag race kan du nok ta ut 290hk uten ny FMIC.. evt så kan du bremse på flissunde :D

den derre soareren er det brukbart å drifte m den da??? får en rå bil til ca 50000.- m manuel kasse ca 400hk da skjønner jeg.

97748454

Kadett c pick up. Saehan max -79

Kadett B RALLYE 2,4 197hk -72

Ascona B 2,5 24v turbo (600+hk)

Cheva Pick up 6,2 turbo ic -88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg har et par drifting biler på lager eller på til norge :) Soareren har en rekke 6 motor med twin turbo org som leverer 280hk ved 0.7 bar. denne kan du fint ta opp til 380-400hk bare med Effektanlegg og luftfilter (fra 10K).

 

S14 får du ikke opp i 300hk uten større påkostninger. du kan ta ut 280hk hvis du invisterer i en FMIC men da snakker vi 25K + for allt du trenger. men 260hk tar du ut av en S14 med mods for 15K, dette er da effekt du kan bruke på bane. til drag race kan du nok ta ut 290hk uten ny FMIC.. evt så kan du bremse på flissunde :D

 

du trenger ikke kjøpe delene i norske tuning sjapper da... den orginale coolern klarer kanskje ikke 300hk på bane, men fmic får du billig på gruppekjøp på 200sx klubben. eksos er det flere som har kjøpt komplett fra ebay for 6-7k med grenrør...

+en billig boostcontroler så er du rimelig nærme 300hk. på orginal turbo er det maks du klarer... men da er du ute å kjører litt med af ration, så da blir sprut neste på programmet... bygger du eksosen selv sparer du også noen kr...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du får ikke 300hk av en ellers org S14 som overlever et par drift treff, ferdig med det. du må begynne å skifte turbo, dyser, ECU, bensinpumpe+++ Vi hadde en dynodag i 2003, der var en S14 som bremset 285hk hos Trond Stensbøl med få mods som Eksos og filter.. men dette var på 1.3 bar å vil IKKE holde lenge ;)

 

25K på en Soarer så har man 450hk og 550Nm, kjøper man et brukt komplett ombygginsg kit til single turbo så kan man få ut 5-600hk for kansje 40.000,- ;)

 

Jeg får inn en bil jeg hadde tenkt til å sladde litt med selv men allt er tilsalgs :) den har ca 330hk. pris med 18" Enkei felger blir 99.000,- :) bilen er her en uke før Gatebil på våler :)

 

Pansere er åpent og GTR grillen og front fanger ligger her å venter på å bli montert :D

 

DSCF0230.JPG

 

DSCF0236.JPG

 

DSCF0240.JPG

1996 R33 Skyline GTR LM T51R 900hk

1994 Supra Time Attack 3.4L GT4094R 800hk

2000 Supra TRD widebody GT45R

 

Team Quicksilver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du får ikke 300hk av en ellers org S14 som overlever et par drift treff, ferdig med det. du må begynne å skifte turbo, dyser, ECU, bensinpumpe+++ Vi hadde en dynodag i 2003, der var en S14 som bremset 285hk hos Trond Stensbøl med få mods som Eksos og filter.. men dette var på 1.3 bar å vil IKKE holde lenge ;)

 

25K på en Soarer så har man 450hk og 550Nm, kjøper man et brukt komplett ombygginsg kit til single turbo så kan man få ut 5-600hk for kansje 40.000,- ;)

 

Jeg får inn en bil jeg hadde tenkt til å sladde litt med selv men allt er tilsalgs :) den har ca 330hk. pris med 18" Enkei felger blir 99.000,- :) bilen er her en uke før Gatebil på våler :)

 

Pansere er åpent og GTR grillen og front fanger ligger her å venter på å bli montert :D

 

DSCF0230.JPG

 

DSCF0236.JPG

 

DSCF0240.JPG

har lyst på en slik en å je. skal kontakte deg v mulig kjøp jeg :-)

97748454

Kadett c pick up. Saehan max -79

Kadett B RALLYE 2,4 197hk -72

Ascona B 2,5 24v turbo (600+hk)

Cheva Pick up 6,2 turbo ic -88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

S14 får du ikke opp i 300hk uten større påkostninger. du kan ta ut 280hk hvis du invisterer i en FMIC men da snakker vi 25K + for allt du trenger. men 260hk tar du ut av en S14 med mods for 15K, dette er da effekt du kan bruke på bane. til drag race kan du nok ta ut 290hk uten ny FMIC.. evt så kan du bremse på flissunde :D

 

thumpsup thumpsup thumpsup

http://www.bilprodukter.no

- Nissan Skyline

- Nissan 200sx *solgt*

- Bmw E36 318is Coupè *solgt*

- Mitsubishi Lancer Evo III GSR *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis man skal finne ut av engangsavgifta kan man bruke denne : http://www.toll.no/bin/bilavgift

 

MEN!?!

 

den dato for førstegangs registrering skjønner jeg meg ikke på, skal det stå datoen den ble først registrert ever noen plass der, eller når du skal regge den her i landet?

 

får også helt ville tall når den regner ut...110000,00 for en s13 osv..hv gjør jeg feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis man skal finne ut av engangsavgifta kan man bruke denne : http://www.toll.no/bin/bilavgift

 

MEN!?!

 

den dato for førstegangs registrering skjønner jeg meg ikke på, skal det stå datoen den ble først registrert ever noen plass der, eller når du skal regge den her i landet?

 

får også helt ville tall når den regner ut...110000,00 for en s13 osv..hv gjør jeg feil?

 

Dato for førstegangsregistrering er fra bilen blei førstegangsregistrert noen sinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tar fredriko med bilen for meg på søndag... spennende å se hva men får for 10 000,- i englang :rolleyes:

 

Ok da har du tinget på denne bilen? Satt og siklet på den i hele dag jeg.

Får se meg om etter en annen da.

Fsr hvis du leser dette kan du jo holde meg oppdatert hvis du kommer over flere, på forhånd takk.

 

P.S jeg var med å hjalp ståle på rudskogen og kjørte sølv 600 sel, hvis du lurte på hvem jeg er.

BMW 320DAT ESS tuklet med.

Bilstein understell

20" Black edition felger

Double exhaust 2x4"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan høre litt med gutta når jeg kommer bort dersom det er flere som er interesserte. England er ikke like oppegående som oss når det gjelder internett, så det er ganske mange biler i sirkulasjon som aldri havner på nettet. Bare å sende meg en mail eller noe om hva dere evt. er interessert i så kan jeg sjekke litt...

_________________

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår