Gå til innhold

Tips: Kjøp driftebil i UK!

Ranger emnet


Shakotan

Anbefalte innlegg

De siste ukene har jeg hatt en del kontakt med driftingmiljøet i England og de menneskene jeg ble kjent med under mitt besøk der i fjor sommer. Jeg har også fulgt litt med på diverse forum, og la fort merke til at prisene på en rekke japanske sportsbiler er meget lave på de britiske øyer. Spesielt gjelder dette Nissan 200sx, men britene har også en del eksotiske biler som vi ikke finner andre steder i Europa.

 

For de som ønsker en spennende lekebil, men som ikke er avhengig av å ha hvite skilter så er det fullt mulig å gjøre et kupp!

 

Her kommer en liten oversikt over prisnivået på de britiske øyer.

 

Nissan 200sx S13

Disse har jeg sett helt ned i £200 (2200NOK). Riktignok med en skade på høyre forskjerm og dør, men det tross alt ikke spesielt vanskelig å få tak i. Pene eksemplarer i orginal stand kan man finne fra rundt £500 og oppver. Strekker man seg over £1000 er sjansen stor for å finne en bil som til og med har litt tuningdeler.

 

Nissan 200sx S14

En pre-faclift S14 kan man nok få i grei stand til rund £2000. Ønsker man en S14a så må man nok regne med nærmere det dobbelte for en som er i god stand. Men det er allikevel ikke mer enn 40k i norske daler, noe som er latterlig billig for en så grom bil!

 

Nissan 200sx S15

Det finnes også noen Nissan Silvia til salgs i England. Det kryr imidlertid ikke av dem, men det dukker opp noen i ny og ne. Disse må man nok punge ut £10 000 - 15000 for, avhengig av hvor mye snacks du får med.

 

Toyota/Lexus Soarer

De som er D1 har sikkert sett den røde bilen med carbon dører/panser som kjøres av Ueno. Disse bilene leveres med en 2.5l twin turbo motor som yter hele 300hk originalt!!! Minuset er at de fleste som selges kommer med automatisk girkasse, men det dukker opp noen med manuell kasse fra tid til annen. Det mest utrolige med disse bilene er prisen. Er man villig til å skaffe en Supra girkasse til bilen kan man få en med automat til under £3000! Det er 33 000 norske kroner det. For en diger lexus med 300hk. Så vidt jeg vet er det også mye supra deler på denne bilen, så det er ikke noe problem å få tak i bra understell, bremser, trim osv. Også så tøff bil da gitt! :D

 

Nissan Skyline

De som tror at man må bestille fra Japan og vente i flere måneder for å få seg en billig Skyline tar skammelig feil. For 400 spenn og to timer på fly kan du selv inspisere bilen og til og med ta en prøvetur før du kjøper. Jeg har sett R32 med manuell kasse og masse trim gå for rundt £4000. Finner du en GTS25t så har du suveren driftebil!

 

Personlig stikker jeg en tur over til uken (mest sannsynlig tirsdag) for å hente meg en s13. Jeg har da muligheten til å ta med noen biler hjem dersom det er noen som er kjappe på avtrekkeren. Bare ta kontakt for mer info.

 

Fredrik

_________________

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 157
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

For 200sx er det http://www.sxoc.com som er mest brukt.

 

Det var der FSR fant bilen jeg kjøpte :) Nå traff jeg på en utrolig snill selger som bytta alt av vesker på bilen, kjøpte inn masse ekstra veske (Olje til motor og gir samt kjøleveske), og kjøpte verktøy til å ha "just in case" (billig-saker, but still)... Og alt detta for en bil han skulle selge for 1100 pund! Nå skulle jeg ikke ha skilter på min (Får håpe jeg får kjøre på banen utover denne sesongen) så da blir det bare mva på kjøpssummen og fraktkostnadene som må betales til staten.

 

Når jeg kjøper en båtreise for en bil + to personer fra england til norge her fra norge, betaler i norske kroner, så syns jeg det er rart at jeg må betale moms på summen _en gang til_ bare for å få bilen inn i landet... Rart hvis tollerne på svenskegrensa hadde begynt å spørre hvor mye bensin man hadde brukt fra systembolaget til grensa i bensin for å så tatt moms på det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

200sx S13 har 1.8 turbo motor på 169hk om jeg ikke husker helt feil.. hbva det er i de andre bilene kan jeg ikke svare på.. men jeg vil foreslå et søk på google.com.. utrolig hva du finner der..

oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Soarer 2.5L Twin Turbo hjemme her på tunet.. denne lar jeg gå for utrolige 24.000,- + mva (30.000,- totalt) kan leveres i morgen ;)

http://www.mrt-invest.no/bruktbiler/93SoarerGT/002.htm

 

Manuell eller automat? Dette er jo et utmerket utgangspunkt for en driftebil. Hva kan brukes av supradeler på denne, og hva er å få tak i av ettermarkedsdeler?

_________________

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Manuell eller automat? Dette er jo et utmerket utgangspunkt for en driftebil. Hva kan brukes av supradeler på denne, og hva er å få tak i av ettermarkedsdeler?

 

dette er en automat, mener at girkassene fra gamle MK III supran passer rett på.. disse er jo å få tak i både i norge og sverige, en helg og den er manuel. MKIV deler passer ikke på denne men MKIII kan nok kansje passe :) eller så finnes det utrolig mye å få til disse bilene :) vet om et single turbo kit til soarer :)

1996 R33 Skyline GTR LM T51R 900hk

1994 Supra Time Attack 3.4L GT4094R 800hk

2000 Supra TRD widebody GT45R

 

Team Quicksilver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du hadde vel ikke hatt muligheten til å finne ut hva engangsavgiften på denne blir? og hvor mye koster evt en Mk3 girkasse koster??

- 1992 Mazda Rx-7 Type-R RHD med skilter

- 1974 Mazda 818 DeLuxe

 

x 1990 Mazda 323 GTX m/ 2.5" eksos, KN filter *Solgt* :(

x 1984 Opel Corsa 1.3S Luxus *Solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg mener det var ca 85.000,- i engangsavgift.

 

jeg søkte etter toyota / supra / Vaxellåda her http://www.bildelsbasen.se/asp/partsearch/default.asp?action=list det dukket opp en hel hauge med kasser :)

1996 R33 Skyline GTR LM T51R 900hk

1994 Supra Time Attack 3.4L GT4094R 800hk

2000 Supra TRD widebody GT45R

 

Team Quicksilver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår