Vet ikke om jeg har no nytt å komme med her..
men grunnen til at FWD dominerer er vel at det er mye lettere og sikrere å kjøre ved "normal" kjøring, og siden bilene som produseres ikke er laget for rally men kjøring på veien er det vel mere økonomisk sikkert å lage en bil som er sikker og lettkjørt med tanke på at det er det hoved delen av bilkjøperene er ute etter. Jeg har sev bare kjørt FWD og er fornøyd med det.
Og jeg kan nok også se fordelen med FWD i enkelte tilfeller etter som de nyeste førerene begynner å kjøre mere rett og ikke ligge så bredt. men det er ikke spennede å se på.
Drifting er nok uaktuelt med fwd. det er ikke vanskelig å få en fwd sidelengs, med det å bli der er straks mere vanskelig uten å ha på brekket og da er det lett å miste fart og meningen med drifting er vel etter reglene å opprettholde fart gjennom hele svingen?
Jeg har selv tenkt å bytte til RWD så snart jeg får solgt min FWD, for jeg har tenkt å hive meg på drifte "sirkuset" og da er det ingen tvil i mine øyne om at skal man ligge sidelengs må drivkraften ligge bak. er ikke uten grunn at at driftere i hele verden velger bakhjulsdrvne biler og vinner på det..
Det jeg vel prøver å si er som en sa tidligere: FWD funker ikke for "aktiv" kjøring. skal du kjøre fort med en fwd skal du helst kjøre rett i svingen å følge den beste linja ellers taper du for mye fart, mens en rwd kan du holde farten oppe ved å legge deg bredt og kjøre litt "slarkete"..
Og de som synes min komentar er tåplig.. ignorer det..
Jeg innrømmer også gjerne at jeg ikke har mye erfaring med bilkjøring bare så det er sagt.