Gå til innhold

DaButcher: Volvo 242 - Prosjekt 242R6 - TwinTurbo

Ranger emnet


DaButcher

Anbefalte innlegg

Update:

 

I går var jeg på besøk for å kose med bilen min, samt for å ta noen bilder og avlevere truetrac.

 

ledningsnett:

B6304F_in_volvo_242.jpg

 

mer ledninger:

B6304F_in_volvo_242.jpg

 

klarering til stabstag (hvorfor man må ha 260 stabstag):

B6304F_in_volvo_242.jpg

 

motor forfra:

B6304F_in_volvo_242.jpg

 

motor fra skrå (eksos):

B6304F_in_volvo_242.jpg

 

motor fra innsugs-siden:

B6304F_in_volvo_242.jpg

 

edit: siste bildet fallt ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Se der ja!

Er glad det ikke er meg som skal drive med det ledningsnettet ;)

 

Ser vel litt sårbart ut å ha oljefilteret som laveste punkt forran i bilen.

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja!

Er glad det ikke er meg som skal drive med det ledningsnettet ;)

 

Ser vel litt sårbart ut å ha oljefilteret som laveste punkt forran i bilen.

nettet er koblet, motoren står på fester, bensinrør er lagt..

litt bensinslanger må kobles, tankarmatur med pumpe må inn..

samt jeg må finne ut hvordan jeg kan få 240 sin tankmåler tilå fungere med 960 sin tankmålerdings i instrumentpanelet.. (skal bruke 960 instrumentpanel).

 

det som gjenstår:

hive i girvelger (har kanskje funnet en nå)

finne bakaksel fra 86'-> med 3.73, 3.91 eller 4.10 og få truetrack inn i den

få servobærekuler i posten

få koblet hydrauliske slanger til servoen

 

I dag får den nye kamakselreimen og multireimen på.

 

ellers: stabstag er det laveste punktet! det er ca. 1cm lavere enn filteret.

men tenk feks mercedes 190, der er bunnpannen lavest!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nettet er koblet, motoren står på fester, bensinrør er lagt..

litt bensinslanger må kobles, tankarmatur med pumpe må inn..

samt jeg må finne ut hvordan jeg kan få 240 sin tankmåler tilå fungere med 960 sin tankmålerdings i instrumentpanelet.. (skal bruke 960 instrumentpanel).

 

det som gjenstår:

hive i girvelger (har kanskje funnet en nå)

finne bakaksel fra 86'-> med 3.73, 3.91 eller 4.10 og få truetrack inn i den

få servobærekuler i posten

få koblet hydrauliske slanger til servoen

 

I dag får den nye kamakselreimen og multireimen på.

 

ellers: stabstag er det laveste punktet! det er ca. 1cm lavere enn filteret.

men tenk feks mercedes 190, der er bunnpannen lavest!

 

Er det ikke lettere å tilpasse en bensintank fra 940? evt bare tankmåleren.

 

En bunnpanne tåler mye mer enn et oljefilter! Et filter kan du klemme i stykker bare med henda.

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke lettere å tilpasse en bensintank fra 940? evt bare tankmåleren.

 

En bunnpanne tåler mye mer enn et oljefilter! Et filter kan du klemme i stykker bare med henda.

jeg har aldri sett en tank fra en 940 vs en tank fra en 240..

tankarmaturen er helt forskjellig, da 940, eller iallefall 960 har noe sylinder-opplegg, mens 240 har en arm som flyter utover og oppover.

 

kan dog være det er andre måleområder, evnt kanskje det går ann å trikse det til?

 

ellers:

som sagt: stabstag er laveste punkt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han har sikkert vært singel lenge.. *le*

 

Haha, hatt samboer i over et år :titties: , ikke er jeg spesielt stor av meg heller.

 

Men blekket som er ytterst på oljefilter tåler null da.. blir jo bulkete når jeg strammer dem til, og da bruker jeg bare henda..

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste med tankmåleren, er at den vil vise omvendt.

Ihvertfall med 7/900 panel i 240, viser den tom ved fullt og omvendt.

åja..

er det en måte jeg kan "invertere" signalet?

snu mekanismen opp ned? hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje en liten fordel med eksosanlegg først ja :rolleyes:

 

Hvilke planer har du for det?

Originale fremre delen innbyr vel til 2x2,5" som ender ut på hver sin side bak med en søt liten stussonfiredevi

tror jeg tar 240 turbo, 2.5" simmons halvsats...

edit: jeg må få noen til å modde litt på "downpipe"'en.. dvs. "grenrøret" vil kollidere litt med ting og tang i sin originale utførelse :(

 

noen som vet hva de heter, de som driver med eksos og har den teite radio-reklamen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår