Volvo-164E Skrevet April 14, 2005 Rapporter Share Skrevet April 14, 2005 Lurer på ka kontakta under innsugs manifolden er til? En svart kontakt som går inn på blokka, ligner på en føler eller et kvart? På B230A er ikkje kontakta der, så er vell kun på K-motoren. Men nåken som veit ka eg meina? Kan ikkje ta bilde for eg kjem ikkje til :titties: Takker For Hjelp :rolleyes: Siter Volvo 164 e bilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet April 14, 2005 Rapporter Share Skrevet April 14, 2005 'På A motoren har jeg en kontakt der, det er vanntemp føleren. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-164E Skrevet April 14, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 14, 2005 åå? Kompissen min sin A-Motor er ikkje den der? Ikkje på dele motoren heller. Men Det er ei svarte plastikk kontakt som går inn på blokka under innsugs manifolden, rett under. jævli vanskeli å sjå den. Men takker for svar :rolleyes: Siter Volvo 164 e bilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet April 14, 2005 Rapporter Share Skrevet April 14, 2005 Mulig det er no vacum til EGR systemet. Men er ganske sikker på at det er vanntemp, var i hvertfall det på blokka mi. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet April 14, 2005 Rapporter Share Skrevet April 14, 2005 er det føleren som sitter helt opp til innsugsmanifolden. Med eletrisk tilkobling. Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240GL Skrevet April 14, 2005 Rapporter Share Skrevet April 14, 2005 Er det nummer 1 på skissa under du mener, så er det altså en termostatventil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik_B Skrevet April 14, 2005 Rapporter Share Skrevet April 14, 2005 Lurer på ka kontakta under innsugs manifolden er til? En svart kontakt som går inn på blokka, ligner på en føler eller et kvart? På B230A er ikkje kontakta der, så er vell kun på K-motoren. Men nåken som veit ka eg meina? Kan ikkje ta bilde for eg kjem ikkje til :titties: Takker For Hjelp :rolleyes: Bankesensoren sitter der du sier på de motorene som har det. Er ikke 100% sikker på om 230K har det, men jeg tror det :) Erik Siter 95 Volvo 855 96 Volvo 945 LTT (BSR steg 3) 85 Massey Ferguson 675 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet April 14, 2005 Rapporter Share Skrevet April 14, 2005 Bankesensoren sitter der du sier på de motorene som har det. Er ikke 100% sikker på om 230K har det, men jeg tror det :) Erik En b 230k har vell ikke banke sensor. det er jeg temlig sikker på. Det er jo vacum styrt tenning Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240GL Skrevet April 14, 2005 Rapporter Share Skrevet April 14, 2005 Jo, K-motorene skal ha bankesensor. Uten den hadde det nok blitt problemer å kjøre med 95 oktan på en motor med kompresjon på 1:10,5. Sånn ser den ut, og sitter høyt på blokka. (Har forbindelse inn til tenningsstyringa som sitter på høyre side i kupéen, under dashbordet.) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-164E Skrevet April 14, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 14, 2005 er det føleren som sitter helt opp til innsugsmanifolden. Med eletrisk tilkobling. Ja det er den!! Veit du ka den er til? Siter Volvo 164 e bilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-164E Skrevet April 14, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 14, 2005 er det føleren som sitter helt opp til innsugsmanifolden. Med eletrisk tilkobling. Ja det er den! Veit du ka den er til? Siter Volvo 164 e bilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-164E Skrevet April 14, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 14, 2005 Jo, K-motorene skal ha bankesensor. Uten den hadde det nok blitt problemer å kjøre med 95 oktan på en motor med kompresjon på 1:10,5. Sånn ser den ut, og sitter høyt på blokka. (Har forbindelse inn til tenningsstyringa som sitter på høyre side i kupéen, under dashbordet.) Ja ligner veldig på ditta ja! Siter Volvo 164 e bilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet April 14, 2005 Rapporter Share Skrevet April 14, 2005 Ja det er den! Veit du ka den er til? den er til å justere inn tenninga når du får litt tennings bank i motoren. åptimal tenning hele tiden da. Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240GL Skrevet April 14, 2005 Rapporter Share Skrevet April 14, 2005 Veit du ka den er til? Det er en piezo-elektrisk "mikrofon" som gir et signal til tenningshjernen når sensoren fanger opp tenningsbank, dvs. at bensin/luft-blandinga antennes for tidlig. Den sitter høyt på blokka siden det er der tenningsbanken finner sted. Signalet gjør at tenningshjernen stiller tenninga tilbake. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xfilpo Skrevet April 14, 2005 Rapporter Share Skrevet April 14, 2005 kjet hvist du skal ha turbo da? funker tenninga på K,en sammen med turbo? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.