Gå til innhold

Camaro motorbytte!

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Da har jeg fått rotet med til å bestillt ny motor, bestillte hos Sarpsborg motor i dag. 350 blokk, edelbrock 600 gasser, en litt kvass kam og noe annet "pynt". Så da tenkte jeg å oppdatere her med litt bilder og sånn når dette begynner å gå fremover. Henter motoren på torsdag, men har foreløpig endel å plukke med før den kommer i.Også blir jeg borte en liten stund nå snart (militæret) men har satt meg som mål at jeg skal ut på 17 mai å cruise! Så i dag pella jeg av panseret og begynnte såvidt med litt små plukk i motorrommet! Slenger med et sånn start bilde av det her! More too come!

 

Bilde016.jpg

Bilde017.jpgBilde011.jpg

x 1986 Chevrolet Camaro SC (solgt)

1988 Volvo 740 GL 2.3

1988 Volvo 240 GLE 2.3

1980 Tempo Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jepp! Men da sees vi vel på exporama tenker jeg! skal dit på fredag selv! Og i morgen skal jeg hente motor, det gleder jeg meg en god del til! var forresten på alfaset i dag;) endel feite h2'er der nå og en srt10 men noe saber greier! FEIT!!

 

Snækkas

x 1986 Chevrolet Camaro SC (solgt)

1988 Volvo 740 GL 2.3

1988 Volvo 240 GLE 2.3

1980 Tempo Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pent! sombrero

Går det an å spørre hvor mye du ga for motorn? Med gasser og innsug osv :)

Hvor mye hest kommern til å pushe ut ca?

 

Post masse bilder under motorbytte! :D

Herlig bil du har!

 

ga 29500,- for alt sammen, var også med diverse skruer,fordeler, pakningssett og en kvassere kam som settes inn i helgen. 18995 for bare blokka, og samme blokken på steinar stolen skulle han ha 25000 for!

Er visst snakk om rundt 300hk, er ikke helt sikker enda jeg, har regnet litt på det med den kammen og sånn, men skal få kjørt den i benk når det er ferdig

x 1986 Chevrolet Camaro SC (solgt)

1988 Volvo 740 GL 2.3

1988 Volvo 240 GLE 2.3

1980 Tempo Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært å plukket litt igjen! Har tatt av radiator, vifta, bensinpumpa, dynamo, servoen og virkelig koset meg! Noen som vet hva ny bensinpumpe koster foresten?i morgen må jeg få av starteren, så er det snart bare å få ut hele blokka! Men så var det militæret, så det blir en liten pause i jobben her!Men skal hele veien få med bilder her!Skal snart få inn kammen i motoren også! Blokka har jeg planer om å lakke rød...? Motorlakk??Noen med erfaringer? Også kjøpe dressup kit til chevrolet..så tror jeg nok det blir fint! Kom gjerne med tips!demontering001.jpgdemontering003.jpghttp://img.photobucket.com/albums/v102/kai_willy/prosjekt%20350/demontering006.jpgdemontering008.jpg

 

Når jeg begynnte å skru her, så skjønte jeg hvor jævlig dette motorrommet så ut! Så det var virkelig på tide å få litt orden her nede, skal vaske spylerveske og vanntanken hvite igjen..noen som har tips om hva jeg skal bruke for å ta de?

x 1986 Chevrolet Camaro SC (solgt)

1988 Volvo 740 GL 2.3

1988 Volvo 240 GLE 2.3

1980 Tempo Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir bra dette!!

 

Det er nesten håpløst å få de tankene (spyler/ekspansjon) rene, bare å kjøpe nytt. Jeg betalte $15 for hver i USA, de kan ikke være allverden her heller. Du kan jo evt. finne dem på ebay, de veier jo ingenting så frakt blir jo billig..

Hvis du ikke vil kjøpe nye, så går det an å lakkere dem, bare masker ei stripe for å se nivå.

 

;)

Ken

- 86 IROC ragtop mods..

- 01 520IAT

- 99 Golf ugh...

X 95 Tahoe Sport mods..

www.chevyworld.net/blog

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært igjennom den prosessen på min.. de går an å få rene (mine ble i hvertfall temmelig bra).

gikk løs på dem med div vaskemidler, en børste og endel tolmodighet..

 

tror jeg brukte 2 timer på ekspansjonstanken eller noe, så direkte lette å få rene er de ikke.

 

husker desverre ikke akkurat hvilke vaskemidler jeg brukte, men etter 2 timer så er sjansene store for at jeg hadde vært igjennom mesteparten av det som normalt sett finnes i et hus.

 

sånt sett så er det kanskje mindre frustrerende å bare kjøpe nye :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Nå har det skjedd mye siden sist jeg skrev her, så tenkte bare å slenge inn noen bilder jeg har tatt underveis her.

 

Gamle blokka heises ut

Bilde041.jpg

 

Nyvasket motorrom

Bilde042.jpg

 

Her er motoren satt i bukk, klar til å plukkes litt på

Bilde030.jpg

 

Ny blokka i bukken

Bilde030.jpg

 

Skifting av kammen igang

Bilde031.jpg

 

Montert innsuget og vannpumpa

Bilde032.jpg

 

Ny gasser og fordeler på plass!

Bilde033.jpg

 

Selve lakkeringen ble ikke tatt noen bilder av, men her den ihvertfall! Rød og fin..Vannpumpa er også lakkert. Toppdekslene skal etterhvert byttes ut med edelbrock performer, men de blir nok ikke kjøpt før jeg skal til statene i juli.

Bilde040.jpg

 

Her heises den nye blokka i

Bilde045.jpg

 

Og etter litt fikling, jekking opp og ned og frem og tilbake så satt den som ett skudd

Bilde046.jpg

 

Og før jeg visste ordet av det stod bilen og gikk ute på gårdsplassen, her har jeg justert den opp til 2200 rpm som den stod og gikk på de 20 første min av sitt liv for å kjøre inn den nye kammen. Så skiftet jeg olje og filter igjen, så nå er det bare å starte på innkjøringen og cruise rundt i sommer;) blir vel en vask og noe polish i morgen!

puh....

Bilde047.jpg

x 1986 Chevrolet Camaro SC (solgt)

1988 Volvo 740 GL 2.3

1988 Volvo 240 GLE 2.3

1980 Tempo Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår