Gå til innhold

Montere tåkelys?

Ranger emnet


Sickflip

Anbefalte innlegg

Hei.. Ser du skal montere tåkelys på en passat..

Jeg har samme typen bil selv, det du gjør er å streke pluss kabel fra lyktene til batteriet og lage til med en ekstra bryter på dashbordet.. Slik du hadde tenkt å gjøre det er ikke lov.. for da lyser tåkelys sammen med hovedlys noe som du fort vill få problemer med.. da vill du møte på en poiliti gubbe som står slikt angry og sier mye slikt--> kebabåndes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du går inn på forumet til vw-audi club så finner du tips på hvordan du kan gjøre det med festing av lyset dær står det faktisk bilder av hvordan andre har gjort det. jeg har montert ekstra bryter inne på dashbordet, men hvis du ikke vil gjøre d, så er det jo bare å kjøpe en orginal bryter hos vw, evt ringe rundt til høggerier..

2014 Skoda Superb, produksjonsuke 42

x2004 Ford Mondeo ghia X

x2005 Volvo V50.

x1999 VW Passat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...
Med tanke på samme tema så drar jeg frem denne tråden. på 3BG så får man originale hella som passer i frontfangeren. Får man slikt på 3B også? Har ikke funnet noe om det. hverken på ETKA eller Hellanor sine sider.

Du får kjøpt orginale tåkelyssett til å sette nederst i fangeren på 3B ja...men jeg lurer på om de har gått ut av produksjon....ligger sikkert noen sett på ebay.

 

Ang bryter anbefaler jeg å bytte ut den orginale hovedlysbryteren med en bryter som har tåkelys.

Bryteren bytter du på 30 sec.

koster ca 500 hos møller...enda billigere på ebay:)

Passat 1.8T variant

Bilen min

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser dere snakker om montering av tåkelys..

Har tenkt samme tanken selv, og har i den forbindelse oppdaget følgende.

Ekstra kontakter ved lyktene - Til tåkelys?

- Vist så.. Hvor får den kontakten strøm fra? - eget rele i sikrings boksen?

 

- passat 1.8GL 93 -

Du trenger bare bytte hovedlysbryter og sette inn tåkelysa.

alt er lagt opp ferdig.

Passat 1.8T variant

Bilen min

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
hm jeg har tåkelys-bryteren da? tre stillinger, "0", parklys og kjørelys, samt tåkelys når jeg trekker bryteren ut? stemmer det?

 

Da har du bare tåkelys bak, du skal kunne dra den ut to hakk..

Hvis du ikke har tåkelys montert orginalt har du heller ikke riktig bryter.

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på samme tema så drar jeg frem denne tråden. på 3BG så får man originale hella som passer i frontfangeren.

 

Hvor får jeg tak i det? Hatt lyst på det en stund! Men vil ha originalt som ikke koster en hel årslønn

2006 Volkswagen Transporter 1.9Tdi (Arbeidsbil)

2003 Volkswagen Passat 1.9Tdi 130hk (Stasjonsvogn)

2001 Volkswagen Passat 1.6 (Solgt)

1994 Volkswagen Golf3 1.4 (Solgt)

1986 Audi 100 2.2l (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår