mr.jenssen Skrevet April 13, 2005 Rapporter Share Skrevet April 13, 2005 Stemmer, dessuten så har KR maks dreiemoment lenger opp i turtallsregistret, noe som også er "snillere" mot clutch og kasse. Siter 01 Passat 1,9tdi Variant 94 Golf 3 1,8CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
UltraComp Skrevet April 14, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 14, 2005 Da har jeg vært og skaffet meg en 8v kasse og komplett ny clutch! kassa har en km.stand på 125 000km ifra forrige eier.. Noen tips på hva jeg burde skjekke? slakk i diffen. og inngående aksling? Jeg har også fått med drivakslinger, men der det ytre leddet måtte byttes, men dette har jeg jo ifra 16V drivknutene. Jeg bør vel bytte skruer til clutchen når den blir demontert? Siter Broooom! See you when you get there.. Det er ikke farten som dreper, det er bråstoppen! http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=73092 90 BMW 320i (x) 89 VW Corrado G60 (x) 88 Golf mk2 GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OleVik Skrevet April 14, 2005 Rapporter Share Skrevet April 14, 2005 sist jeg sjekket hadde både PL og KR mindre moment enn 112hk GTi 8v ... Siter 1988 MB 190E 3.0 1990 VW Golf GL TD (Solgt) 1985 VW Golf GTi (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet April 14, 2005 Rapporter Share Skrevet April 14, 2005 Da har jeg vært og skaffet meg en 8v kasse og komplett ny clutch! kassa har en km.stand på 125 000km ifra forrige eier.. Noen tips på hva jeg burde skjekke? slakk i diffen. og inngående aksling? Jeg har også fått med drivakslinger, men der det ytre leddet måtte byttes, men dette har jeg jo ifra 16V drivknutene. Jeg bør vel bytte skruer til clutchen når den blir demontert? Sjekk om det er noe slakke i utgående lager, se om du klarer å bevege driv-flensene sidelengs, og kontroller om oljetetningene er hele. Anbefales å bytte de når du først har den ute. Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Böhser Onkäl Skrevet April 14, 2005 Rapporter Share Skrevet April 14, 2005 sist jeg sjekket hadde både PL og KR mindre moment enn 112hk GTi 8v ... Vel, der må jeg legge inn en liten protest: Begge 16V-motorene har høyere max-dreiemoment enn alle 1,8 8V-motorene: For oss som ikke greier å huske masse tall i hodet har vi http://www.doppel-wobber.de Der finner du ut at: Motorkode DX og EV (1,8 8V i hhv. Einser og G2 GTI): 140Nm/3500o/min. Tilsvarende har KR: 163Nm/4600o/min og PL: 168Nm/4250o/min. For morro skyld kan jeg til sammenligning nevne at den gode, gamle 1,6 GTI-motoren (motorkode EG) har 140Nm/5000o/min. Her snakker vi om turtallsmotor:D. Siter Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
UltraComp Skrevet April 14, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 14, 2005 Sjekk om det er noe slakke i utgående lager, se om du klarer å bevege driv-flensene sidelengs, og kontroller om oljetetningene er hele. Anbefales å bytte de når du først har den ute. utgående lager hva mener du da? selve diffen? Siter Broooom! See you when you get there.. Det er ikke farten som dreper, det er bråstoppen! http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=73092 90 BMW 320i (x) 89 VW Corrado G60 (x) 88 Golf mk2 GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet April 14, 2005 Rapporter Share Skrevet April 14, 2005 Diffen din liggende egentlig bare løst inni der om du tar ut drivflensene. Drivflensene har et lager på hver side som holder på plass diff og flenser. Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trra Skrevet April 14, 2005 Rapporter Share Skrevet April 14, 2005 Motorkode DX og EV (1,8 8V i hhv. Einser og G2 GTI): 140Nm/3500o/min. Tilsvarende har KR: 163Nm/4600o/min og PL: 168Nm/4250o/min. Ifølge orginal katalog på gti fra 86 har 8v ca 150Nm rundt 3000rpm, 16V KR har 168Nm\4600rpm. Siter 05 Skoda Octavia L&K 75 Jaguar XJ6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skamkløpt Skrevet April 15, 2005 Rapporter Share Skrevet April 15, 2005 Må vel bare følge opp diskusjonen om dreiemoment. Ifølge instruksjonsboka til en ener 1,8 GTi, har den 148 Nm/3500 o/min og 112 hk/5800 o/min Siter 99 BMW 528ia 88 VW Golf 1.6 Til salgs 83 VW Golf GTi Til salgs 83 VW Golf 1.5 Til salgs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet April 15, 2005 Rapporter Share Skrevet April 15, 2005 noen som kan se for seg at gti kom med flere motorkoder gjennom årene med mindre endringer på eller ? Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skamkløpt Skrevet April 15, 2005 Rapporter Share Skrevet April 15, 2005 Nei... det hadde vi ikke tenkt på! Bra du sa! Siter 99 BMW 528ia 88 VW Golf 1.6 Til salgs 83 VW Golf GTi Til salgs 83 VW Golf 1.5 Til salgs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OleVik Skrevet April 16, 2005 Rapporter Share Skrevet April 16, 2005 Vel, der må jeg legge inn en liten protest: Begge 16V-motorene har høyere max-dreiemoment enn alle 1,8 8V-motorene: For oss som ikke greier å huske masse tall i hodet har vi http://www.doppel-wobber.de Der finner du ut at: Motorkode DX og EV (1,8 8V i hhv. Einser og G2 GTI): 140Nm/3500o/min. Tilsvarende har KR: 163Nm/4600o/min og PL: 168Nm/4250o/min. For morro skyld kan jeg til sammenligning nevne at den gode, gamle 1,6 GTI-motoren (motorkode EG) har 140Nm/5000o/min. Her snakker vi om turtallsmotor:D. på dynoen fikk jeg 187 nm @ 4000, ganske fornøyd med det :) Siter 1988 MB 190E 3.0 1990 VW Golf GL TD (Solgt) 1985 VW Golf GTi (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
UltraComp Skrevet April 19, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 19, 2005 hadde et annet spørsmål også, vil sensoren til mitt digfiz passe rett over på 8v kassa? Siter Broooom! See you when you get there.. Det er ikke farten som dreper, det er bråstoppen! http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=73092 90 BMW 320i (x) 89 VW Corrado G60 (x) 88 Golf mk2 GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.jenssen Skrevet April 19, 2005 Rapporter Share Skrevet April 19, 2005 skal det ja, den erstatter gearet på enden av speedometerwiren... hentet fra http://www.scirocco2.de Siter 01 Passat 1,9tdi Variant 94 Golf 3 1,8CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JPS Skrevet Juli 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2005 Jeg holder på å bygge bilen min om til 16V fra 8V no...jeg har da planer om å bruke 8V girkassen....Jeg har kommet ut for et lite problem i med akkuratt det!!! Det går jo en liten bunt med ledninger som kobles på girkassen(som jeg forresten ikke vet hva er til engang)!!!Men den som jeg har fra 16V ledningsnettet er ulik den fra 8V ledningsnettet, så med andre ord vil ikke så vil ikke den "koblingen" passe på 8V kassen.... Jeg lurer på om det er noen av dere her som har vært ute for dette??? Kan jeg bytte den koblingen fra 8V kassen til en fra en 16V kasse?? Siter 90mod:Golf Syncro TD (bruksbil) 83mod:Einser Golf 1,1 (prosjekt) x85mod:Golf 1,6 ombygd til GTI 8V-deretter 16V x 84mod:Golf GTI 8V (solgt) x 84mod:Golf GTI 8V (ribbet og blitt spiker) x 86mod:Golf 1,6 (ribbet og blitt spiker) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.