Deprimera Skrevet April 3, 2005 Rapporter Share Skrevet April 3, 2005 Håper noen kan hjelpe meg, jeg har en Nissan Primera SLX 1992 modell. Jeg fyller på kjølevæske men det går ikke mer enn en dag eller to så er kjølevæsken borte, detter er uten at jeg har kjørt hardt. Men temperaturen blir ikke noe høyere enn normalt. Jeg vet at radiatoren er ganske sliten og dårlig. Noen som kan hjelpe meg? Siter Ride or die. or just die riding Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fridjow Skrevet April 3, 2005 Rapporter Share Skrevet April 3, 2005 Toppakningen? Siter http://www.gatebil.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Deprimera Skrevet April 3, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 3, 2005 Hmh, hvordan ser jeg om toppakningen er gåen? Så det har ingen sammenheng med radiatoren? Siter Ride or die. or just die riding Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AnDtHo Skrevet April 3, 2005 Rapporter Share Skrevet April 3, 2005 Hmh, hvordan ser jeg om toppakningen er gåen? Så det har ingen sammenheng med radiatoren? Kan være mye rart, men det kommer ikke vanndamp fra motorommet når du kjører? Hvis radiator eller rør foran er lekk vil det kommer vanndamp når motoren når arbeidstemperatur.. Hvis topp-pakningen er gåen forsvinner kjølevannet mest sannsynlig ut eksosen.. Sjekk eksosen, er den veldig hvit? Siter "One should never underestimate the predictability of stupidity" - Vinnie Jones, Snatch Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zagato Skrevet April 3, 2005 Rapporter Share Skrevet April 3, 2005 Dra opp oljepeilings pinnen og ta av oljepåfyllingslokket og se om det er majones der, det tyder på vann i olja og tyder på topp-pakningen. Radiatoren kan ha små lekasjer uten at det kommer vanndamp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AnDtHo Skrevet April 3, 2005 Rapporter Share Skrevet April 3, 2005 Dra opp oljepeilings pinnen og ta av oljepåfyllingslokket og se om det er majones der, det tyder på vann i olja og tyder på topp-pakningen. Radiatoren kan ha små lekasjer uten at det kommer vanndamp. Når vannet blir borte i løpet av bare en dag burde man kunne se det hvis det er radiatoren.. Siter "One should never underestimate the predictability of stupidity" - Vinnie Jones, Snatch Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zagato Skrevet April 3, 2005 Rapporter Share Skrevet April 3, 2005 Du har rett i det, og eg burde lest starten på tråden betre anngående kor fort det blei tomt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet April 4, 2005 Rapporter Share Skrevet April 4, 2005 Lukt ned i ekspansjons tanken og lukter det eksos, eller om det er missfarget ville jeg tro det er topp-pakinga. Er jo nokså lett å se om det er vann i olja da det først er vann i olja, så sjekk det også om det skummer. Svettern mye fra topp-pakninga, burde være enkelt å sjekke på de fleste biler ville jeg tro:) Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Deprimera Skrevet April 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 4, 2005 Har sjekket oljen og den så helt normal ut, ikke majonesaktig ut. Siter Ride or die. or just die riding Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KennethA Skrevet April 4, 2005 Rapporter Share Skrevet April 4, 2005 Har du prøvd å stelle deg over tørr, lys asfalt på tomgang en halvtime eller no og så rygge 2 meter bakover for å se om det lekker? hvis det lekker 1-2 liter iløpet av to tøgn bør det være litt vann på asfalten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
safoll Skrevet April 4, 2005 Rapporter Share Skrevet April 4, 2005 Etter du har kjørt en stund med vanlig driftstemperatur på bilen, for så å stoppe den; Hører du da at det "bobler" og "siver" fremme i motorrommet ditt? Akkurat samme lydene som om du heller litt vann på varm manifold, e.l.? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet April 4, 2005 Rapporter Share Skrevet April 4, 2005 Sjekk eksosen, er den hvit er det topppakning sannsynlighvis, skru ut plugga, er det nien som er usedvanlig reine tyder det på topppakning, så kan dukjøre på ett bilverksted og be dem måle om det er HC i kjølevannet, og trykkteste kjølesystem, og evt. sylinderkekkasjetest, holder på me dtopppakningsbytte på en scenic nå, eneste symptomene var att den gikk dårlig på enern, pluggen var litt merkelig og lite vann, toppakningen hadde ett direkte brudd mellom kjøle kanalen og syl 1, trenger ikke bli grå olje. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet April 4, 2005 Rapporter Share Skrevet April 4, 2005 Etter du har kjørt en stund med vanlig driftstemperatur på bilen, for så å stoppe den; Hører du da at det "bobler" og "siver" fremme i motorrommet ditt? Akkurat samme lydene som om du heller litt vann på varm manifold, e.l.? Hva skyldes denne lyden? Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
safoll Skrevet April 5, 2005 Rapporter Share Skrevet April 5, 2005 Hva skyldes denne lyden? Etter min erfaring - lekkasje på "kanten" nederst på radiatoren , slik at kjølevannet forsvinner/fordamper der. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flesvik Skrevet April 5, 2005 Rapporter Share Skrevet April 5, 2005 hvis det er vått på gulvet ditt kan det være varmeregisteret. ellers så er det som andre nevner her toppakningen hvis deet ryker hvitt fra eksosen eller radiatoren hvis det kommer vann/kjøleveske ut under bilen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg