Gå til innhold

BF motor i BG8?

Ranger emnet


BGGTX

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har peiling på om det er mye jobb eller mulig å sette inn en 1.6 16V turbo motor og gearkasse fra 86mod 323 Turbo 4WD i en 90mod 323 GLX 1.8 4WD sedan?

 

HAr du ledningsnett m hjerne ++ fra BF turbo da?? Godt mulig det er en del arbeid uansett, da jeg ikke tror girkassen fra en BG (1,8)passer på en BF (1.6), men er ikke sikker, men vet at GTXmotorn passer rett nedi en slik bil, da jeg selv har en slik stående. Visst du vil vite om de passer overens kan jeg sjekke i uken da, da jeg har begge deler liggende.... Send en PM eller noe. ..

93' RX7 FD

88' 323 4wd Turbo (BF Turbo)

86' Daihatsu Charade Turbo

 

Let's go CRAZY

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 90mod 323 glx 4WD med gåen gearkasse, og en 86mod bf turbo som er et slags evig prosjekt. Har tenkt å få tak i en GTR motor med gearkasse og el nett å sette i BF'en, og ta motoren og gearkassa fra den og sette i glx'n. Har lest en tråd for lenge siden der det var en som hadde satt GTR motor i en rød BF. Kan du som gjorde det melde deg her? Noen andre som har noe som helst peiling, ikke vent med å svare.

88 Cosworth 2wd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en GTR-motor i en sort 323F 90 mod. :D

 

vet ikke om ting er kompatibel med eldre en 89, eller 1,6....

 

starta med en 1.8 SOCH med tilhørende kasse.

 

tror at alt i serien 89-94 skal passe sammen, delemessig sett, men cluch/svinghjul/drivakslinger/spindler må følge med kassa du har, og motoren trenger sitt ledningsnett og hjerne.

 

 

Øyvind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår